Skaza86 Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Witam wszystkich. Mam takie pytanie czy mozna tuningowac chipem taka fure w automacie?? Czy to nie zaszkodzi dla skrzyni?? Teraz mam ok. 150 KM z tego co wiem to po programie bym mial ok. 190 KM. Dodam ze autko ma przejechane zaledwie 108 tys km I jeszcze takie male pytanie co ile sie zmienia w tej skrzyni olej chyba juz czas nie??
mirass Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 Witam wszystkich. Mam takie pytanie czy mozna tuningowac chipem taka fure w automacie?? Czy to nie zaszkodzi dla skrzyni?? Teraz mam ok. 150 KM z tego co wiem to po programie bym mial ok. 190 KM. Dodam ze autko ma przejechane zaledwie 108 tys km I jeszcze takie male pytanie co ile sie zmienia w tej skrzyni olej chyba juz czas nie?? powiem ci z doświadczenia że rzadko który AEB trzyma serie. Proponuje przyjrzeć sie kanalowi 013 posprawdzać stuki przed wybraniem sie na modyfikacje. Modyfikacja z silnikiem z automatyczną skrzynią biegow nie jest problemem, a olej polecam wymienić pozdr Mirass
Skaza86 Opublikowano 22 Września 2009 Autor Opublikowano 22 Września 2009 Sory ze pytam ale co to jest ten kanal 013? A gdzie sprawdzic stuki, w silniku?? Na moje oko to silnik jest w dobrym stanie nie ma zadnych wyciekow nic nie stuka i ladnie ciagnie .
mirass Opublikowano 23 Września 2009 Opublikowano 23 Września 2009 Sory ze pytam ale co to jest ten kanal 013? A gdzie sprawdzic stuki, w silniku?? Na moje oko to silnik jest w dobrym stanie nie ma zadnych wyciekow nic nie stuka i ladnie ciagnie . vagiem w blokach pomiarowych kanał 013 odpowiada za wypadanie zapłonów - jeśli zaplon wypada ostro (ponad 5 jest już nie dobrze a od 9 to ja już masakra) to mamy do czynienia ze spalaniem stukowym. polecam wiki w celu edukacji
poziek Opublikowano 23 Września 2009 Opublikowano 23 Września 2009 Diagnostykę przed czipem powinien wykonać dla ciebie tuner.
Buba Opublikowano 23 Września 2009 Opublikowano 23 Września 2009 Diagnostykę przed czipem powinien wykonać dla ciebie tuner. u dobrego tunera
Skaza86 Opublikowano 23 Września 2009 Autor Opublikowano 23 Września 2009 Aha to juz wiem ze trzeba sprawszic fure przed ale czy to nie przeszkadza ze jest w automacie bo slyszalem opinie ze te skrzynie sa delikatne i po chipe moze byc lipa po jakims czasie
szogun0 Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 powiem ci z doświadczenia że rzadko który AEB trzyma serie. Proponuje przyjrzeć sie kanalowi 013 posprawdzać stuki przed wybraniem sie na modyfikacje. Mirass Mój trzymał A co do tych 190 KM po chipie, to przerosty formy, chyba, że program pisany tak, żeby wykończył turbinę i resztę co jest w silniku.
SoMeS Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 masz cztero biegowy automat czy tiptronic?
SoMeS Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 myślę że spokojnie możesz uderzać z czipsem przecież Tip montowany był też w wersjach 180cio konnych
gregory Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 Sory ze pytam ale co to jest ten kanal 013? A gdzie sprawdzic stuki, w silniku?? Na moje oko to silnik jest w dobrym stanie nie ma zadnych wyciekow nic nie stuka i ladnie ciagnie . vagiem w blokach pomiarowych kanał 013 odpowiada za wypadanie zapłonów - jeśli zaplon wypada ostro (ponad 5 jest już nie dobrze a od 9 to ja już masakra) to mamy do czynienia ze spalaniem stukowym. polecam wiki w celu edukacji A co mu da logowanie stuków dla serii, bo nie bardzo rozumiem???? Logowanie stuków wogóle nie zobrazuje w jakim stanie jest silnik, bo zatankuje bardzo kiepskie paliwo i już moga pojawiać się jakieś niewielkie stuki. Ja proponuje się tobie Mirass doedukować
mirass Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 Sory ze pytam ale co to jest ten kanal 013? A gdzie sprawdzic stuki, w silniku?? Na moje oko to silnik jest w dobrym stanie nie ma zadnych wyciekow nic nie stuka i ladnie ciagnie . vagiem w blokach pomiarowych kanał 013 odpowiada za wypadanie zapłonów - jeśli zaplon wypada ostro (ponad 5 jest już nie dobrze a od 9 to ja już masakra) to mamy do czynienia ze spalaniem stukowym. polecam wiki w celu edukacji A co mu da logowanie stuków dla serii, bo nie bardzo rozumiem???? Logowanie stuków wogóle nie zobrazuje w jakim stanie jest silnik, bo zatankuje bardzo kiepskie paliwo i już moga pojawiać się jakieś niewielkie stuki. Ja proponuje się tobie Mirass doedukować no coż skoro chcesz zatankować syf do baku to twój problem...stan silnika nie obrazuje tylko czy silnik nie bierze oleju. Chyba że według Ciebie to jest stan silnika a systuacja w komorze spalania nie interesuje Cie. W takim wypadku kalam sie na kolana i ide sie doedukować
gregory Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 Sory ze pytam ale co to jest ten kanal 013? A gdzie sprawdzic stuki, w silniku?? Na moje oko to silnik jest w dobrym stanie nie ma zadnych wyciekow nic nie stuka i ladnie ciagnie . vagiem w blokach pomiarowych kanał 013 odpowiada za wypadanie zapłonów - jeśli zaplon wypada ostro (ponad 5 jest już nie dobrze a od 9 to ja już masakra) to mamy do czynienia ze spalaniem stukowym. polecam wiki w celu edukacji A co mu da logowanie stuków dla serii, bo nie bardzo rozumiem???? Logowanie stuków wogóle nie zobrazuje w jakim stanie jest silnik, bo zatankuje bardzo kiepskie paliwo i już moga pojawiać się jakieś niewielkie stuki. Ja proponuje się tobie Mirass doedukować no coż skoro chcesz zatankować syf do baku to twój problem...stan silnika nie obrazuje tylko czy silnik nie bierze oleju. Chyba że według Ciebie to jest stan silnika a systuacja w komorze spalania nie interesuje Cie. W takim wypadku kalam sie na kolana i ide sie doedukować Wytłumacz jak logowanie stuków ma pomóc w diagnozie stanu zużycia silnika??????? Seryjnego silnika! Co ono ujawni???????????? Bo nie rozumiem Czekam.
mirass Opublikowano 29 Września 2009 Opublikowano 29 Września 2009 Sory ze pytam ale co to jest ten kanal 013? A gdzie sprawdzic stuki, w silniku?? Na moje oko to silnik jest w dobrym stanie nie ma zadnych wyciekow nic nie stuka i ladnie ciagnie . vagiem w blokach pomiarowych kanał 013 odpowiada za wypadanie zapłonów - jeśli zaplon wypada ostro (ponad 5 jest już nie dobrze a od 9 to ja już masakra) to mamy do czynienia ze spalaniem stukowym. polecam wiki w celu edukacji A co mu da logowanie stuków dla serii, bo nie bardzo rozumiem???? Logowanie stuków wogóle nie zobrazuje w jakim stanie jest silnik, bo zatankuje bardzo kiepskie paliwo i już moga pojawiać się jakieś niewielkie stuki. Ja proponuje się tobie Mirass doedukować no coż skoro chcesz zatankować syf do baku to twój problem...stan silnika nie obrazuje tylko czy silnik nie bierze oleju. Chyba że według Ciebie to jest stan silnika a systuacja w komorze spalania nie interesuje Cie. W takim wypadku kalam sie na kolana i ide sie doedukować Wytłumacz jak logowanie stuków ma pomóc w diagnozie stanu zużycia silnika??????? Seryjnego silnika! Co ono ujawni???????????? Bo nie rozumiem Czekam. ujawni czy seria jest zdrowa. Już kilka AEB trafiło mi się z wypadającymi zaplonami w serii po 6 stopni. I co podjąlbyś się roboty takiego silnika?
gregory Opublikowano 29 Września 2009 Opublikowano 29 Września 2009 Sory ze pytam ale co to jest ten kanal 013? A gdzie sprawdzic stuki, w silniku?? Na moje oko to silnik jest w dobrym stanie nie ma zadnych wyciekow nic nie stuka i ladnie ciagnie . vagiem w blokach pomiarowych kanał 013 odpowiada za wypadanie zapłonów - jeśli zaplon wypada ostro (ponad 5 jest już nie dobrze a od 9 to ja już masakra) to mamy do czynienia ze spalaniem stukowym. polecam wiki w celu edukacji A co mu da logowanie stuków dla serii, bo nie bardzo rozumiem???? Logowanie stuków wogóle nie zobrazuje w jakim stanie jest silnik, bo zatankuje bardzo kiepskie paliwo i już moga pojawiać się jakieś niewielkie stuki. Ja proponuje się tobie Mirass doedukować no coż skoro chcesz zatankować syf do baku to twój problem...stan silnika nie obrazuje tylko czy silnik nie bierze oleju. Chyba że według Ciebie to jest stan silnika a systuacja w komorze spalania nie interesuje Cie. W takim wypadku kalam sie na kolana i ide sie doedukować Wytłumacz jak logowanie stuków ma pomóc w diagnozie stanu zużycia silnika??????? Seryjnego silnika! Co ono ujawni???????????? Bo nie rozumiem Czekam. ujawni czy seria jest zdrowa. Już kilka AEB trafiło mi się z wypadającymi zaplonami w serii po 6 stopni. I co podjąlbyś się roboty takiego silnika? To, że w silniku stuka nie koniecznie znaczy, że silnik jest podjechany. Można zmierzyć kompresję(to pierwsze podstawowe co się robi, bo ujawni czy głowa zdrowa i pierścionki), sprawdzić jak turbo ładuje, łopatologicznie sprawdzić luzy na wirniku, itd..., jest trochę możliwości. Ale można jak piszesz zlogować na hamowni auto zatankowane kiepskim paliwem 95 (czyt. słabo oktanowym, co w PL raczej się zdarza) mieć słaby nawiew na chłodnice i zakwalifikować silnik do remontu :> Przy laptopie się człowiek tak nie ubrudzi co?? Stuki nie mają wiele wspólnego z zużyciem samego silnika. A to czy modować auto które już stuka na seryjnym programie, hmm...... przecież tuner jest też od tego aby sprawdzić czemu stuka, czy tylko od wgrania softu i skasowania $ ?????? Jak on nie sprawdzi czemu stuka to kto??????
Skaza86 Opublikowano 29 Września 2009 Autor Opublikowano 29 Września 2009 A jak wyglada sprawa ze spalaniem w takim aucie po chipie?? Czytalem na stronach tunerow ze spada od 0.5 do 1 litra na 100km ale jakos mi sie nie chce w to wierzyc ja mysle tak : wiecej kucy=wieksze spalanie ?? jak to jest??
SoMeS Opublikowano 29 Września 2009 Opublikowano 29 Września 2009 po sofcie spalanie spada bo wgrywane są nowe mapy paliwowe - z reguły optymalniejsze dla silnika
gregory Opublikowano 30 Września 2009 Opublikowano 30 Września 2009 A jak wyglada sprawa ze spalaniem w takim aucie po chipie?? Czytalem na stronach tunerow ze spada od 0.5 do 1 litra na 100km ale jakos mi sie nie chce w to wierzyc ja mysle tak : wiecej kucy=wieksze spalanie ?? jak to jest?? Twoje ori mapy są produkcji z roku 1998, nowe mapy są produkcji 2008-2009, 10 lat postępu, sam sobie odpowiedz które są lepsze/dokładniejsze. Oczywiście jak będziesz jechał 100km z gazem non stop w podłodze spalanie wzrośnie, bo z czegoś się ta moc musi brać, ale nikt chyba nie jeździ tak non stop. U mnie w 1.8T przy 260KM spalanie jest w granicach 11, bo kawałek pociśniesz, potem znów spokojnie jedziesz i średnia/100km i tak wychodzi te 11.
mirass Opublikowano 30 Września 2009 Opublikowano 30 Września 2009 Sory ze pytam ale co to jest ten kanal 013? A gdzie sprawdzic stuki, w silniku?? Na moje oko to silnik jest w dobrym stanie nie ma zadnych wyciekow nic nie stuka i ladnie ciagnie . vagiem w blokach pomiarowych kanał 013 odpowiada za wypadanie zapłonów - jeśli zaplon wypada ostro (ponad 5 jest już nie dobrze a od 9 to ja już masakra) to mamy do czynienia ze spalaniem stukowym. polecam wiki w celu edukacji A co mu da logowanie stuków dla serii, bo nie bardzo rozumiem???? Logowanie stuków wogóle nie zobrazuje w jakim stanie jest silnik, bo zatankuje bardzo kiepskie paliwo i już moga pojawiać się jakieś niewielkie stuki. Ja proponuje się tobie Mirass doedukować no coż skoro chcesz zatankować syf do baku to twój problem...stan silnika nie obrazuje tylko czy silnik nie bierze oleju. Chyba że według Ciebie to jest stan silnika a systuacja w komorze spalania nie interesuje Cie. W takim wypadku kalam sie na kolana i ide sie doedukować Wytłumacz jak logowanie stuków ma pomóc w diagnozie stanu zużycia silnika??????? Seryjnego silnika! Co ono ujawni???????????? Bo nie rozumiem Czekam. ujawni czy seria jest zdrowa. Już kilka AEB trafiło mi się z wypadającymi zaplonami w serii po 6 stopni. I co podjąlbyś się roboty takiego silnika? To, że w silniku stuka nie koniecznie znaczy, że silnik jest podjechany. Można zmierzyć kompresję(to pierwsze podstawowe co się robi, bo ujawni czy głowa zdrowa i pierścionki), sprawdzić jak turbo ładuje, łopatologicznie sprawdzić luzy na wirniku, itd..., jest trochę możliwości. Ale można jak piszesz zlogować na hamowni auto zatankowane kiepskim paliwem 95 (czyt. słabo oktanowym, co w PL raczej się zdarza) mieć słaby nawiew na chłodnice i zakwalifikować silnik do remontu :> Przy laptopie się człowiek tak nie ubrudzi co?? Stuki nie mają wiele wspólnego z zużyciem samego silnika. A to czy modować auto które już stuka na seryjnym programie, hmm...... przecież tuner jest też od tego aby sprawdzić czemu stuka, czy tylko od wgrania softu i skasowania $ ?????? Jak on nie sprawdzi czemu stuka to kto?????? kolega sie pyta co przed chipem więc pisze zaloguj stuki ty się czepiasz. Człowiek jedzie na modyfikacje i okazuje się że cewki, świece wylatuja. W sklepie na rejonie nie ma ect. i dalej stoi sie z robota. koniec OT
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się