igor24 Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Kupiłem A4 1.6 r.96/97, która przyjechała z Niemiec. Wszystko z nią jest ok poza jedną rzeczą. Jeśli autko jest zimne obroty są na poziomie 1200. W trakcie przyrostu temperatury spadają do 1000 (nigdy poniżej), a jak tylko się nagrzeje to obroty na biegu jałowym stoją na 1500 lub falują i to dość rytmicznie od 1000 do 1500. Auto ma wymienione filtry, oleje. Przebieg to 160 tys. km. Gdyby nie ten mankament to byłoby super............Teraz wymieniłem nawet przepustnicę na nową, czujnik temperatury i dalej to samo. Adaptacja przepustnicy bez problemów.Mechanicy rozkładają ręce. Komputer nie wykazuje błędów tylko czasami wywala błąd czujnika przepustnicy. Podmieniany był nawet przepływomierz i to samo. Sonda lambda podobno też jest ok. Przez to i pali strasznie dużo przez to falowania. W mieście jest to nie do zniesienia. Co może być przyczyna takiego stanu rzeczy ??? Poradźcie jeszcze coś. Może to coś z elektroniką bądź też podciśnieniami, gdzie szukać przyczyny ? Pozdrawiam.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 - przestawiny zapłon - sonda lambda - odpowietrzanie zbiornika paliwa zapchane - przycinający się zaworek węgla aktywnego - katalizator Z tym przełożenie przepływki to jak zrobiłeś? Przełożyłeś -> odpaliłeś -> zobaczyłeś, że to samo -> oddałeś ? Czy pojeździłeś chociaż z dwa trzy dni? U mnie była taka sytuacja, że silnik od razu nie poprawił swojej pracy po czyszczeniu przepływomierza, czuć było różnicę po paru odpaleniach (w moim przypadku na drugi dzień). Czy ta na pewno ta przepustnica co ją montowałeś? Sprawna? Katalizator nie zapchany przypadkiem? Podjedź na stację kontroli pojazdów (lub gdzie tam sobie wolisz) i zrób analizę spalin. Posprawdzaj wszystkie miejsca łączeń w układzie dolotowym i wydechowym [ Dodano: 07-05-2007, 19:37 ] acha no i jeśli masz taką opcję to podmień sondę lambda żeby na pewno wykluczyć jej awarię. Najbardziej to właśnie wydaje mi się, że to ona będzie winowajczynią.
sisi1977 Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 u mie był źle zapłon ustawiony co do rozrzadu i wywalało mi czujnik halla,oraz bład wszystkich cylindrów.mechanicy wszyscy mądre głowy gówno pomogli jak u ciebie,pojechałem do ASO 1godzina oczekiwania 300zł lżejszy i po kłopocie.to falowanie to jest najgorsze scierwo co może być,więc rozumiem ciebie i wspłóczuje,jezeli uda ci sie to zrobic to bedziesz najszczęśliwszym człowiekiem na forum,aż do nastepnej usterki :biggrin:
igor24 Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Opublikowano 7 Maja 2007 Po waszych odpowiedziach co mi przychodzi do głowy to to,że mam pociśnienie w zbiorniku paliwa - słyszę to czasami po odkręceniu karka i przy tym jest takie małe coś pod maską obok obudowu filtra paliwa - słychać jak tam coś bulgocze - co to może być? Co do katalizatora to być może też. Ciekawe jakie są objawy walniętego katalizatora. Jak go dokładnie sprawdzić? Dzięki za podpowiedzi i proszę o więcej - wszysto co się da to sprawdzę. Jeśli chodzi o pytanie odnośnie wymienionej przeze mnie przepustnicy to kupiłem nową z gwarancją na Allegro (odpowiedni numer) i nic ! Adaptacja oczywiście była. Przepływomierz pochodził z drugiego sprawnego auta - moje chodziło nieco,ale bez efektu po wymianie. Sondy lambda nie podmieniałem. Elektryk mierzył coś, robił ustawienia sondy komputerem i powiedział, że jest ok. Nurtuje mnie to, że największe efekty pojawiają się, gdy silnik łapie temperaturę. Gdy jest zimny lub mało nagrzany to obroty są wyżesz niż powinnu, ale nie falują. Pozdrawiam
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 przepustnicy to kupiłem nową z gwarancją na Allegro (odpowiedni numer) lepsza byłaby używana oryginalna. Nie mam zaufania do zamiennych przepustnic. Ciekawe jakie są objawy walniętego katalizatora np. może wydobywać się z puszki metaliczny dźwięk, mogą występować problemy z porannym odpaleniem, auto będzie zamulone, będzie więcej paliło, może ciężej wkręcać się na obroty i tak dalej... . Jak go dokładnie sprawdzić? nie da się.
orpheus Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 mam to samo, na benzynie i na gazie więc odpowietrzenie odpada, sondę założyłem nową Bosch, czyściłem przepustnicę, pomogło na jakies 2 tygodnie a potem znowu to samo a przy okazji, gdzie w ADP jest silniczek krokowy?
Hauzer Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 mam to samo, na benzynie i na gazie więc odpowietrzenie odpada, sondę założyłem nową Bosch, czyściłem przepustnicę, pomogło na jakies 2 tygodnie a potem znowu to samo a przy okazji, gdzie w ADP jest silniczek krokowy? :arrowr: http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=5875 :arrowr: http://www.a4-klub.pl/forum/viewforum.php?f=3 A tam chyba nie ma silniczka krokowego Jest nastawnik przepustnicy.
adam Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 załóż tą przepustnice co miałeś orginalna i przemyj ja benzyna ekstrakcyjna z nagaru i osadów w środku falowanie powinno ustać nawet minimalna ilość zabrudzeń na przepustnicy powoduje falowanie ten model tak ma co 20000km trzeba przemyć
wojtek26 Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 Te silniki są czułe na zabrudzenia i nieszczelność w dolocie sprawdź bardzo dokładnie cały dolot Robiłem w serwisie Skody i często były problemy z tymi silnikami nie raz po czyszczeniu było wszysko OK po adaptacji a nie raz dopiero zaczynały sie cyrki. Podstawa czysta przepustnica i szczelny ukł dolotowy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się