Andrez 0 Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Witam! Posiadam A4 1.8T AEB rocznik '98. Przebieg 189.000km. Problem pojawił sie przy redukcji z 5 na 4 bieg i dodaniu gazu (około 4800obr/min) wtedy nastapilo szarpniecie i auto przymuliło na sekundę, trwało to tylko moment. Jeszcze raz tym razem bardzo spokojnie zaczelem przyspieszać i pojawiło sie to samo szarpniecie. Pojechałem od razu do qumpla i "przeczytalem" auto Launch X431. Błędy które wyskoczyły: 00544 maximum boost pressure exceeded 00561 mixture adaptation - adaptation limit (add) exceeded 00561 mixture adaptation - adaptation limit (mul) exceeded Dodam ze objawy juz nie wystąpiły, turbo laduje jak trzeba... Szczerze mówiąc od kiedy pojawił sie ten problem to nie przekraczam 3000obr/min i oszczędzam turbo. Zauważyłem również ze przy raptownym dodaniu gazu (powyżej 3000obr/min) zamiast spalin pojawia sie ciemny dymek. Autem zrobiłem około 9000km przez 2miesiące i nie wzięło mięcej niż 0.5L oleju. Nie ubywa również płyn chłodzący. Sluchalem pracy turbo i wydaje mi sie ze lekko rzezi, gdy dodaje gazu (sprawdzałem na postoju) choć nie jestem pewien. Zdaje sobie sprawę ze prawdopodobnie turbo jest do wymiany. Co dalej? Może mi podpowiecie jakie kroki mam poczynić? Jak zdiagnozować przyczynę padnięcia turbo itp. Z góry dziękuje za rady! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba 7 Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 chyba beda koszta Sprawdz ile dmucha ale raczej szukaj nowej albo regeneruj. Obejrzyj jeszcze czy nigdzie sie nie poci z gory i od dolu. przyczyn moze byc wiele... ciezko akurat powiedziec co dolega twojej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adams78 0 Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Przekroczone ciśnienie ładowania. Sprawdź/podmień DV i N75. Samej turbinie nic nie jest - kłopoty z osprzętem sterującym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba 7 Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 skoro mowi ze wydaje dziwne dzwieki to chyba cos wiecej sie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrez 0 Opublikowano 6 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Przekroczone ciśnienie ładowania. Sprawdź/podmień DV i N75. Samej turbinie nic nie jest - kłopoty z osprzętem sterującym. Jestem poczatkujacy w tym temacie... Czy N75 = zawor elektryczny do sterowania cisnienia doladowania? Jak spawdzic? Czy DV = zawor upustowy, tzw. blow off? Czy masz moze numery tych czesci? Chce spawdzic ceny w Audi [br]Dopisany: 06 Październik 2009, 23:29_________________________________________________N75 - dowiedzialem sie co i jak. Juz jest w drodze DV - jaki zawor wybrac? Ori Audi czy moze wzmocniony z http://en.bsr.se/ lub moze Samco Sport? Jaka jest tak naprawde roznica? Czy sprawdzic rowniez przeplywomierz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adams78 0 Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 O DV poszukaj na forum. Znajdź nr ori od TT 225KM - jest sporo tańszy, było na forum. Przepływkę chyba sprawdza się VAG-iem - zmierz masę zasysanego powietrza. Nie robiłem tego więc nie wiem co i jak. Jak będziesz miał problem to pisz do gregory, pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba 7 Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 wszystko jest na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fend18 0 Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Przekroczone ciśnienie ładowania. Sprawdź/podmień DV i N75. Samej turbinie nic nie jest - kłopoty z osprzętem sterującym. Jestem poczatkujacy w tym temacie... Czy N75 = zawor elektryczny do sterowania cisnienia doladowania? Jak spawdzic? Czy DV = zawor upustowy, tzw. blow off? Czy masz moze numery tych czesci? Chce spawdzic ceny w Audi [br]Dopisany: 06 Październik 2009, 23:29_________________________________________________N75 - dowiedzialem sie co i jak. Juz jest w drodze DV - jaki zawor wybrac? Ori Audi czy moze wzmocniony z http://en.bsr.se/ lub moze Samco Sport? Jaka jest tak naprawde roznica? Czy sprawdzic rowniez przeplywomierz? jak juz kupujesz to kupuj w skodzie te same czesci ale troche tansze niz w salonei vw czy audi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domjenick 18 Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 jesli turbo pada-czasem bedzie dmuchac tyle samo,lub delikatnie mniej,moze gwizdac -zdejmij dolot powietrza z puszki filtra ,do turbiny i palcem sprawdz,czy wirnik turbiny nie rusza sie na boki-jesli wyczujesz wyrazny ruch na boki wirnika-to juz niedlugo kupisz nowe/inne turbo,ale przy takich objawach ,powinno brac wiecej oleju...wiec moze to nie turbo,zamienilbym najpierw N75 i dv,podpial wskaznik doladowania i porownywal i po kolei eliminowal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrez 0 Opublikowano 7 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 jesli turbo pada-czasem bedzie dmuchac tyle samo,lub delikatnie mniej,moze gwizdac -zdejmij dolot powietrza z puszki filtra ,do turbiny i palcem sprawdz,czy wirnik turbiny nie rusza sie na boki-jesli wyczujesz wyrazny ruch na boki wirnika-to juz niedlugo kupisz nowe/inne turbo,ale przy takich objawach ,powinno brac wiecej oleju...wiec moze to nie turbo,zamienilbym najpierw N75 i dv,podpial wskaznik doladowania i porownywal i po kolei eliminowal THX domjenick Kupilem dzis DV w BSR, mialbyc "wzmocniony" okazalo sie ze jest to ten DV od Audi TT 225hp tam dorwalem rowniez wskaznik doladowania i to wszystko w dobrej cenie N75 bedzie we wtorek... Wszystko sie okaze w przyszlym tygodniu ale wiem ze musze sie liczyc z wymiana turbo. O czym jeszcze musze pomyslem w zwiazku z wymiana turbo? Co jeszcze wymienic? THX za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domjenick 18 Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 poczekaj na reszte i sprawdz,jak bedziesz miec N75-potem bedziesz sie martwic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrez 0 Opublikowano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Udalo mi sie wymienic DV na ten bardziej trwaly od TT. Wmienilem kilka popekanych przewodow cisnieniowych i dopiero w sobote wymienie N75 + atmosphere ventil (nie znam PL nazwy) Do tego nowy olej, filtr i swiece... Zamontowalem rowniez wskaznik doladowania turbo, pokazuje: - na postoju -0,6 bara - przy max obciazeniu 1,3 bara ?!?! Pytania: 1. Jak najlatwiej sprawdzic czy auto ma jakis chip? 2. Czy moze ktos tylko grzebal przy wastgate? Skad to doladowanie? 3. Przy wymianie DV chcialem obejrzec filtr powietrza... Filtr okazal sie sportowa wkladka K&N, niestety znalazlem tam plamy od oleju... Czy to oznacza ze turbo przepuszcza olej na osce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek87 0 Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 1,3 bara to przeładowanie, możliwe ze masz źle n75 podłączony co niestety sie zdaża. tym bardziej jeśli ci nie odcina przy takim doładowaniu. 1-chip jeśli jest to tylko w ecu. pod maską z prawej strony czarny box. 2- 1,3 bara =wastegate nie otwiera się 3-po prostu brudny filtr. jeśli turbo puszcza to bedzie olej w intelcoolerze. nie zdarzyło mi sie zeby było tam sucho w jakim kolwiek aucie z turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adams78 0 Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Olej w dolocie to norma - tym nie należy zaprzątać sobie głowy. Plamy oleju na filtrze K&N to też norma - on musi być delikatnie nasączony olejem. Warto kupić zestaw do mycia np. http://moto.allegro.pl/item762219115_k_n_zestaw_do_mycia_czyszczenia_filtrow_kn.html Wymień N75 - dopiero wtedy można myśleć co dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domjenick 18 Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 . Jak najlatwiej sprawdzic czy auto ma jakis chip? jechac na chamownie moze byc jakis chip-skoro dmucha w peaku,bo raczej nie utrzymuje sie tak caly czas,1,3 bara-ja nie uznalbym tego za problem-chcialbym miec takie zmartwienie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrez 0 Opublikowano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 THX za podopowiedzi @domjenick : Z chamownia bedzie problem, pomysle nad tym. W pierwszej kolejnosci dobiore sie do ECU, moze tam na cos natrafie... 1.3 bara to prawie 3x tyle ile powinno dmuchac wiec obawiam sie ze to turbo dlugo nie pozyje i bedzie zaloba ;( Szczerze mowiac to przegapilem wymiane oleju i swiec przy okazji wymienie N75 Jak juz wymienie, dam znac... Narazie nie bede marudzil... Na pozniej pozostalo jeszcze kilka gratow do wymiany: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domjenick 18 Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 1,3 bara-to nie jest trzy razy tyle,co norma-normalnie powinno dmuchac ,seria max 0,6 bara-150 konna jednostka,0,8 bara -180-wiec mozliwe,ze masz chipa-ale jak poznasz,ze to chip? moze miales swap silnikow na mocniejszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrez 0 Opublikowano 24 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Dopiero dzis wymienilem N75... Turbo laduje bardziej "rownomiernie" i odczuwa sie wyrazna roznice. Po wymianie oleju zrobilem 2000km, oleju nie ubywa i autko nie zostawia juz czarnej chmury za soba. Natomiast na osce turba jest luz (jakies 2mm), czy to normalka? Sa rowniez plamy oleju (nie leje sie ale uwazam ze jest za duzo tego) w przewodzie powietrza z turbo do intercoolera. Zakladam ze turbina przepuszcza ale to chyba nie jest standard? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adams78 0 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Natomiast na osce turba jest luz (jakies 2mm), czy to normalka? Normalka - to poduszka olejowa, w taki sposób jest łożyskowany wirnik Sa rowniez plamy oleju (nie leje sie ale uwazam ze jest za duzo tego) w przewodzie powietrza z turbo do intercoolera. Zakladam ze turbina przepuszcza ale to chyba nie jest standard? Olej w dolocie to norma, nawet do pół kieliszka z rury do cooolera - kontroluj stan, jak nie ma widocznych ubytków to nie ma problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba 7 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Umyj wszystkie rurki jakims preparatem do mycia silnikow i kontroluj stan. To ze jest tam olej to normalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się