Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Dawka/kąt wtrysku - jak zmienić i jakie wartości najlepiej?


FELIPE

Rekomendowane odpowiedzi

mam 1.9 TDI (AHU) zmienione wtryski na ASV i programik, mam mały problem, na starych wtryskach z przebiegiem ponad 200,000km odpalał na dotyk a teraz na nowych wtryskach ASV z przebiegiem niecałe 100,000 muszę czasami rano zakręcić poł sekundy zanim odpali ponadto w lusterku widzę małą chmurkę białego dymku z rury po odpaleniu

mechanior mówi, żeby zwiększyć delikatne dawkę śrubką na pompie (na podstawie wskazań VAGa)

jak sprawdzić VAGiem aktualną wartość dawki, czy można ją zmienić VAGiem (czy też tak jak mówił mechanik tylko śrubką) i jaką wartość najlepiej ustawić

nie wiem do końca czy kąt i dawka wtrysku to to samo czy to dwie różne wartości?

jak zmienić jedno i drugie i jakie wartości najlepiej ustawić w moim aucie (biorąc pod uwagę specyfikację czyli wtryski ASV i program)

z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawka startowa i kat wtrysku to dwie różne rzeczy ....

kat wtrysku u Ciebie powininie wzorcowo miec wartość 49-54 ale jezeli bedzie troszke opozniony to ie nic nie stanie (autko/pompa wtryskowa ma juz swoj przebieg i latka)

kat wtrysku sprawdza sie w bloku 000 (basic settings :exclaim: ) poz 2.

co do dawki startowej to zacytuje opis który został umieszczony na AKP (dotyczy on ustawien za pomoca VAG kilku podstawowych parametrów pracy silnika TDI.

wybieramy 1-engine

11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37)

10 adaptacja

W adaptacji zaczynamy od :

1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg

2. ustawiamy wolne obroty silnika

3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)

4. nie

5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa .

Moze sie komus przyda. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem wartość 32768

1) dawka na wolnych obrotach ok 4,6mg

2) wolne obroty 861

...

5) dawna startowa 21mg

to dobre wartości czy coś zmienić (jak zmienić?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem wartość 32768

1) dawka na wolnych obrotach ok 4,6mg

2) wolne obroty 861

...

5) dawna startowa 21mg

to dobre wartości czy coś zmienić (jak zmienić?)

1)mozesz poprawic dawke na wolnych -ustaw tak na 3 mg.

2)obroty sa ok ....

3)startowa mozesz troszke zwiekszyc moze pomoze (po nowych ustawieniach bedziesz musiał sprawdzic organoleptycznie :wink: ) .... choc w takich przypadkach nie zawze to pomaga i trzeba zrobic mala korekte mapy dawki startowej ... dobry tuner bedzie wiedzial o co biega ... :wink:

WAŻNE

po tym co piszesz :

muszę czasami rano zakręcić poł sekundy zanim odpali ponadto w lusterku widzę małą chmurkę białego dymku z rury po odpaleniu

zamiast kombinowania Vag'iem najpierw sprawdził bym kat wtrysku :exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat wtrysku VAG pokazał wartości 24, będę więc najpierw ustawiał na pompie tak aby wykazał wartość 51 i dopiero zobacze efekty tzn czy będzie poprawa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat wtrysku VAG pokazał wartości 24

to dosc mocno opozniony :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat wtrysku VAG pokazał wartości 24, będę więc najpierw ustawiał na pompie tak aby wykazał wartość 51 i dopiero zobacze efekty tzn czy będzie poprawa ;)

na 99% znalazłes przyczyne swojego problemu ..... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekam na kolegę, który ma klucz do regulacji pompy i zmienimy na poprawny czyli 51

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja spytam jak ustawia sie kat wtrysku?

zacytuje wypowiedz basketa na AKP :

Aby wyregulowac kąt należy: zdjąć obudowę rozrządu, poluzowac 2 sruby mocujaca pompę od przodu silnika (luzujemy przez otwory w dużym kole zębatym), luzujemy śrubę w podstawie pompy (od wewnetrznej strony mocowaia pompy - bez zdjec ciezko wytlumaczyc), oraz z tyłu pompy na dole - kontrującą.

Kontrujemy mocno śrubę nr 3, podlaczamy VAG`a/laptopa z VAG , odpalamy silnik, wchodzimy w 01-wtrysk, włączamy blok 000, właczamy opcję "basic settings" patrzymy na pozycję 02 i obserwujemy wskazania. Jeśli mieszczą się w granicach 49-54 - jest ok, jeśli nie - bierzemy do ręki "breszkę" , luzujemy delikatnie śrubę nr 3, i breszką oparta o blok i pompę delikatnie przesuwamy pompą w stronę lewego błotnika - wartość zacznie rosnąć. Jeśli jest zbyt duża - stukamy w pompę trzonkiem młotka tak aby wróciła w kierunku bloku. Operacja jest żmudna, ale trzeba wykonywac naprawde minimalne ruchy. W chwili gdy ustawimy odpowiednia wartosc, dokrecamy mocno srube nr 3, wylaczami silnik, dokrecamy mocno pozostałe, odpalamy ponownie silnik, sprawdzamy wartość w 01/000 poz 02.

powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, breszką oparta o blok i pompę delikatnie przesuwamy pompą w stronę lewego błotnika - wartość zacznie rosnąć. Jeśli jest zbyt duża - stukamy w pompę trzonkiem młotka tak aby wróciła w kierunku bloku.

powodzenia.

U mnie w AFN było odwrotnie: przesunięcie w kierunku bloku zwiększało wartość kąta,

natomiast przesunięcie w kierunku lewego błotnika (w stronę "od głowicy") zmniejszało.

Ale może to tylko w moim AFN :lol:

Swoją drogą mam kilka zdjęć z rezania kąta wtrysku, więc mogę dla zainteresowanych gdzieś wystawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą mam kilka zdjęć z rezania kąta wtrysku, więc mogę dla zainteresowanych gdzieś wystawić.

najlepiej tutaj :

http://www.a4-klub.pl/forum/viewforum.php?f=18

jako foto-story ... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki powinien byc kat wtrysku w silniku AHU

taki sam jak w 1Z, AFN, AVG

gdzie to mozna odczytac na VAG

a to już wyżej spanky zacytował

...podlaczamy VAG`a/laptopa z VAG , odpalamy silnik, wchodzimy w 01-wtrysk, włączamy blok 000, właczamy opcję "basic settings" patrzymy na pozycję 02 i obserwujemy wskazania. Jeśli mieszczą się w granicach 49-54 - jest ok,...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawka startowa i kat wtrysku to dwie różne rzeczy ....

kat wtrysku u Ciebie powininie wzorcowo miec wartość 49-54 ale jezeli bedzie troszke opozniony to ie nic nie stanie (autko/pompa wtryskowa ma juz swoj przebieg i latka)

kat wtrysku sprawdza sie w bloku 000 (basic settings :exclaim: ) poz 2.

co do dawki startowej to zacytuje opis który został umieszczony na AKP (dotyczy on ustawien za pomoca VAG kilku podstawowych parametrów pracy silnika TDI.

wybieramy 1-engine

11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37)

10 adaptacja

W adaptacji zaczynamy od :

1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg

2. ustawiamy wolne obroty silnika

3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)

4. nie

5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa .

Moze sie komus przyda. :wink:

A ja mam pytanie skad wziac ten login zaleznie od silnika?

z tego co mi powiedzieli bardziej doświadczeni koledzy to login do wszystkich silników TDI bez pompowtrysków (VP) jest taki sam, czyli 12233

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawka startowa i kat wtrysku to dwie różne rzeczy ....

kat wtrysku u Ciebie powininie wzorcowo miec wartość 49-54 ale jezeli bedzie troszke opozniony to ie nic nie stanie (autko/pompa wtryskowa ma juz swoj przebieg i latka)

kat wtrysku sprawdza sie w bloku 000 (basic settings :exclaim: ) poz 2.

co do dawki startowej to zacytuje opis który został umieszczony na AKP (dotyczy on ustawien za pomoca VAG kilku podstawowych parametrów pracy silnika TDI.

wybieramy 1-engine

11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37)

10 adaptacja

W adaptacji zaczynamy od :

1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg

2. ustawiamy wolne obroty silnika

3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)

4. nie

5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa .

Moze sie komus przyda. :wink:

A ja mam pytanie skad wziac ten login zaleznie od silnika?

z tego co mi powiedzieli bardziej doświadczeni koledzy to login do wszystkich silników TDI bez pompowtrysków (VP) jest taki sam, czyli 12233

zeby byc dokladnym to do wszystkich 4-cylindrowych silnikow TDI .... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dziś na hamowni i się trochę załamałem, wyjściowo 90ps, po programie i wtryskach od ASV pokazało:

wykres: http://www.pro-trade.pl/filip/ahu01.jpg

ahu01.jpg

PYTANIE: czy zmiana kąta na poprawną wartość pozwoli uzyskać tyle ile możnaby się spodziewać z tego silnika czyli ponad 120ps? czy szukać przyczyn tak niskiej mocy gdzie indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dziś na hamowni i się trochę załamałem, wyjściowo 90ps, po programie i wtryskach od ASV pokazało:

wykres: http://www.pro-trade.pl/filip/ahu01.jpg

ahu01.jpg

PYTANIE: czy zmiana kąta na poprawną wartość pozwoli uzyskać tyle ile możnaby się spodziewać z tego silnika czyli ponad 120ps? czy szukać przyczyn tak niskiej mocy gdzie indziej?

kąt nie ma nic do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś w serwisie boscha ustawiono mi kąt wtrysku

(mechanik kręcił dwoma kluczami na rozrządzie

i patrzył na jakiś zegarek wpięty za pompą tak

aby pokazał wartość 0,7 wg sugestii auto data)

niestety nie mam opcji żeby sprawdzić vagiem

jaka jest wartość kąta wtrysku bo mam vag-com

wersja 4.09 shareware a tylko 4.09 śmiga na USB

--------------------------------------------------

dodatkowo zmieniono dawkę paliwa z 7,0mg na 3,0mg

auto jest dużo żwawsze ale strasznie szarpie kiedy odpuszczam gaz na biegu :(

co może byc przyczyną tego szarpania?[br]Dopisany: 26 Maj 2007, 17:24 _________________________________________________załamka... sprawdziłem pełną wersją VAG-COM i kąt wtrysku wynosi 13 :(

(pozycja 2 w basic settings 000)

mechanik mówi, że taki kąt to może być też wina jakiegoś ciśnienia wewnętrznego na pompie,

jak to ustawić aby było poprawnie z uwzględnieniem że autko ma zrobiony program

z kolei dawka po krótkiej przejażdzce zmieniła się z 3,0 zaraz po ustawieniu na 2,4 to już chyba troche zbyt duża...

PS. a może wtryski ASV coś namieszały w ustawieniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w BS kąt wtrysku zmienia się ze skrajnej jednej pozycji w skrajną drugą, znaczy pełny zakres regulacji, jeśli masz chipsa to na 100% masz przyspieszony kąt wtrysku i wtedy wskazania mogą być zmienione (za wczesne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wartość 13 (powinno być 51) wcale nie musi byc zła?

wg autodaty kąt ustawiony statycznie z zegarkiem niby jest OK

a wg VAG-COM jest strasznie opóźniony

w takim razie co może być przyczyną tego szarpania silnikiem? zbyt duża dawka (2,4mg)?[br]Dopisany: 27 Maj 2007, 08:04 _________________________________________________teraz w ogóle zgłupiałem:

wchodze w log 000 w BASIC SETTINGS i widzę wartość skacze najpierw 51 i chwilę potem zmienia się na 12-13 i tak zostaje

wchodzę w log 000 w MEAS BLOCKS (08) i widzę cały czas 51 i nic się nie zmienia

to w końcu kąt jest poprawny czy nie? przypominam że auto ma programik

PS. ZMIENIŁEM DAWKę z 2,4 na 3,2 i już nie szarpie :)

wklejam logi przepływki i turbo po tych zmianach:

log1.jpg

log2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...