manqm Opublikowano 11 Października 2009 Opublikowano 11 Października 2009 witam. Podczas sprawdzania obrotów silnika na wyświetlaczu klimatronika (u mnie kanał 27 a nie 28) zauważyłem, że gdy jest zimny silnik pokazje 86 (czyli 860obr/min) po złapaniu temperatury pokazuje na przemian (z częstotliwością zmiany ok.1sekundy) 78 a potem 84. Czy tak powinno być?
k0za Opublikowano 11 Października 2009 Opublikowano 11 Października 2009 U mnie jest podobnie ale czy akurat takie wartości to nie pamiętam. Jak dla mnie to normalne, że gdy silnik się nagrzeje to sterownik obniża obroty.
manqm Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Opublikowano 18 Listopada 2009 U mnie jest podobnie ale czy akurat takie wartości to nie pamiętam. Jak dla mnie to normalne, że gdy silnik się nagrzeje to sterownik obniża obroty. rozumiem, ale czy powinno tak przeskakiwać jak się nagrzeje (może to jakiś kod wg klimatronika)? [br]Dopisany: 11 Październik 2009, 09:07_________________________________________________czy ktoś z forum mógłby u siebie to sprawdzić - chodzi o to pokazywanie wartości na klimatroniku kanał 27-naprzemiennie jest wartość 78 i 84 Pozdrawiam
Szuszu Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Z tego co pamiętam to komputer stara sie utrzymać wzorcowe obroty (chyba 820) dlatego te wartości pływają
Harpun Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 to nic niepokojącego. To, że komputer pokazuje raz na jakiś czas inną ilość obrotów to nie znaczy, że silnik pracuje nie równo. Pewnie to kwestia "próbkowania" kompa i chwili, w której robiony jest pomiar. na logikę: 840 obr/min : 60 s = 14 obr/sek komp robi chyba 4 pomiary na sekundę: 14 obr/sek : 4 = 3,5 obrotu pomiedzy kolejnymi pomiarami. I pewnie raz mu wyjdzie 3 a raz 4 i dlatego wartości te przeskakują. Wg mnie wszystko jest ok. (jeśli się mylę z tymi wyliczeniami to poprawcie mnie)
k0za Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 to nic niepokojącego. To, że komputer pokazuje raz na jakiś czas inną ilość obrotów to nie znaczy, że silnik pracuje nie równo. Pewnie to kwestia "próbkowania" kompa i chwili, w której robiony jest pomiar. na logikę: 840 obr/min : 60 s = 14 obr/sek komp robi chyba 4 pomiary na sekundę: 14 obr/sek : 4 = 3,5 obrotu pomiedzy kolejnymi pomiarami. I pewnie raz mu wyjdzie 3 a raz 4 i dlatego wartości te przeskakują. Wg mnie wszystko jest ok. (jeśli się mylę z tymi wyliczeniami to poprawcie mnie) Również dokładnie tak mi się wydaję.
sołtys85 Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 U mnie też skaczą obroty na klimatronku ale nie czuc żeby silnik drgnął, a wskazówka stoi jak wryta.
krolu Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 U mnie też skaczą obroty na klimatronku ale nie czuc żeby silnik drgnął, a wskazówka stoi jak wryta. Inaczej jest w klekocie a inaczej w benzynie... diesel może na zimnym nie równo pracować i może być tego wiele przyczyn... ale myślę, że to faktycznie może to by wina komputera... sprawdzę to zaraz u siebie i na VAG=u i na klimatroniku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się