czestochowa Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 witam auto nie pali na zimnym silniku. latem zawsze udawalo sie jakos odpalic ale puszczal dyma.. Na kompie wychodzi blad przekaznika swiec żarowych i tego bledu nie da sie usunac. wymienilem przekaznik i nic sie nie zmienilo:/ zaprowadzilem auto do mechanika sprawdzil świece i okazalo sie ze sa ok. ale nie podaja na nie pradu i nie wiedzila jaka jest przyczyna.sam troche poszperalem na necie i znalazlem informacje ze przyczyna moze byc czujnik temperatury plynu chlodzacego. na odpierym czujniku podgrzewa swiece ale auto i tak ciezko odpala, trzeba je dlugo trecic :/ pomocy
grippen Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 kąt wtrysku u ciebie ile wynosi dość częsty przypadek
czestochowa Opublikowano 18 Października 2009 Autor Opublikowano 18 Października 2009 kat wtrysku wynosi 1.3 a mapy podaja 1.5 wiec chyba jest dobry udalo sie skasowac wszystkie bledy zostala tylko blad czujnika temperatury g 62 czyli tego ktory jest odpiety...
Wihajster Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 kat wtrysku wynosi 1.3 a mapy podaja 1.5 wiec chyba jest dobry udalo sie skasowac wszystkie bledy zostala tylko blad czujnika temperatury g 62 czyli tego ktory jest odpiety... lepiej zrób logi 00 BS
mechanicalbrother Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Zrób próbę , zagrzej silnik ręcznie , jeżeli zapali to znak że winna jest instalacja. Czy mechanik wykręcał świece ? - czasami mają opór, ale "grzeją nie tam gdzie powinny". Do sprawdzenia powinno się je wyjąć i po podłączać na krótko. Ponad to zgadzam się że zapłon może być źle ustawiony. Czy silnik pracuje normalnie czy nadmiernie hałasuje ? Czy sprawdzałeś kompresje ? - może silnik już dochodzi swoich dni.
czestochowa Opublikowano 18 Października 2009 Autor Opublikowano 18 Października 2009 w jaki sposob mam zagrzac go recznie ?? swiece sa napewno dobre. co do zaplony to musze jeszcze sparawdzic. o kompresji tez wspomonal mi ten mechanik ale u niego nie moglem tego sprawdzic...
mechanicalbrother Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 To proste ... przewód od PLUSA akumulatora do pierwszej świecy. Tylko przewód nie może być za cienki bo się zagotuje . Przytrzymaj około 15-20sek i biegiem do rozrusznika nie zważając na kontrolke od świec
Damianjg Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 ???????? że co ma zrobić???? To Silnik TDI Przy tych temp nie potrzebuje świec i odpala od strzała jeżeli tylko kąt wtrysku jest dobrze ustawiony!!!!! Kolego zrób logi 00BS
OKO Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Zgadzam się z przedmówcą. Jeżeli silnik ma dobrą kompresje i dobrze ustawiony kąt wtrysku to nawet przy ujemnych temp. zapali "bez świec" żarowych. Jeżeli to biało niebieski dym to sprawdź czy nie masz nieszczelności w układzie paliwowym. U mnie w V6 wymieniłem wężyki i problem nie znikł ale jest lepiej. czeka mnie wymiana filtra paliwa i węży paliwowych między filtrem a VP44.
Damianjg Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Wymień czujnik, ustaw kat wtrysku i będzie git
mechanicalbrother Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Zgadza się przy bezpośrednim wtrysku nie potrzeba świec , ale podgrzanie na krótko moglo by pomoc w odpowiedzi na pytanie jak bardzo źle jest z motorem
andrzj Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 W końcu zebrałem sie na wymianę świec... Czy jak odkręce rurki stalowe od wtryskiwaczy nie zapowietrze układu? bo nie ma dojścia w inny sposób, albo kluczem który mam. Pytam bo mam już wszystko włącznie z czasem, a nie chcem narobić sobie problemów Świeczki wymieniam bo autko paliło na dotyk w lecie a teraz trwa to ze 2 sekundy, nie chcem wiedzieć co będzie jak temp. spadnie do -15 Zanim dam komuś zarobić za podłączenie kompa i spr kąta wtrysku wymienie to co każdy mechanik obstawia na start [br]Dopisany: 21 Październik 2009, 16:24_________________________________________________Zakupiłem takie świeczki, jedno co sie nie zgadza to numer katalogowy z tym w etce http://www.allegro.pl/item785144509_swiece_zarowe_vw_skoda_audi_seat_ford_tdi_beru92.html - czy aby na pewno są dobre, poza tym nie wiem czy mam podgrzewane czy nie
mechanicalbrother Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Twoj woz powinien był palic teraz bez swiec , jezeli kontrolka zapala sie na 1-2 sek to swiece i tak nie grzeja ! Ale wymiana swiec nie sądze że pomoże ! , USTAW ZAPŁON PORZĄDNIE na początku. Zajrzyj do książki "sam naprawiam a4" lub passat b5. A jezeli nie podejmujesz sie to pojedź do dobrego zakładu od dieseli i niech sprawdza - ustawia silnik. wezma max 100zl, jezeli to nie pomoże może być też tak że pompa wtryskowa siada. Spokojnie mozesz odkrecic rurki nic mu nie bedzie, a jak bedziesz je instalowal na nowo to przykrec przy pompie tylko , pokrec tak dlugo az pokaze sie paliwo po dugiej stronie i w tedy przykrec do wtryskow.
andrzj Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Dodam że rozrusznik kręci dłużej ok2 sek. tylko na zimnym silniku do tego puszcza dyma przez kilkanaście sekund. W lato tego nie było, albo raczej w zdecydowanie mniejszym stopniu Nawet jak rano go odpalę i zrobie kilka km to wieczorem odpala już na "dotyk" Zastanawiam sie czy nie ma wpływu jakość paliwa zalewałem na początku września, temp. kilka razy spadła do -4 może wytrąciła sie parafina, albo to że wlałem przy zalewaniu STP Wymienie świeczki zaleje nowym paliwem jak będzie tak samo znajomy mech ustawi mi kąt wtrysku Czy jest coś jeszcze co mam wiedzieć w sprawie ustawienia zapłonu?
grippen Opublikowano 22 Października 2009 Opublikowano 22 Października 2009 Dodam że rozrusznik kręci dłużej ok2 sek. tylko na zimnym silniku do tego puszcza dyma przez kilkanaście sekund. W lato tego nie było, albo raczej w zdecydowanie mniejszym stopniu Nawet jak rano go odpalę i zrobie kilka km to wieczorem odpala już na "dotyk" Zastanawiam sie czy nie ma wpływu jakość paliwa zalewałem na początku września, temp. kilka razy spadła do -4 może wytrąciła sie parafina, albo to że wlałem przy zalewaniu STP Wymienie świeczki zaleje nowym paliwem jak będzie tak samo znajomy mech ustawi mi kąt wtrysku Czy jest coś jeszcze co mam wiedzieć w sprawie ustawienia zapłonu? Wystarczy że sprawdzisz to i samochodzik powinien pęknie zapalać 1. Kąt wtrysku 2. Akumulator 3.Stan rozrusznika 4. Sprawne świeczki i tyle
andrzj Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 Czy ktoś może bez pomiarów rezystancji które zrobie dziś wieczór powiedzieć czy świeczki są dobre czy złe ? Podobno okopcone są złe, u mnie nagar miejscami wystaje gołym okiem. Martwi mnie stan gwintu na zaznaczonej świecy... założe sie że przy wykręcaniu odrobinka musiała dostać sie do komory spalania? Czy może to czymś grozić? Świeca z zaokrąglonym gwintem wkręciła sie jak pozostałe(do strzału w łokciu )[br]Dopisany: 28 Październik 2009, 12:05_________________________________________________nie wierze że nikt nie odpowie mi chociaż na jedno pytanie? szczegolnie interesuje mnie teraz opiłek który mogł sie dostać przy wkręcaniu do komory spalania i uszkodzić cylinder[br]Dopisany: 28 Październik 2009, 16:35_________________________________________________
Grzesiekkbc Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 Myślę, że nic się nie stanie jak ten opiłek tam wpadnie. Zostanie wydmuchany jednym słowem. U mnie w poprzednim samochodzie tj. Seicento miałem turbinę wsadzoną i podczas kitowania pękł zaworu wydechowy i przeleciała przez turbawkę jego część i nic się nie stało. Spokojnie kolego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się