Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Skrzynia automatyczna a szarpanie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dzisiaj wracając do domu nagle odczułem że auto wysoko się kręci i nie zmienia biegów na wyższe. Okazuje się że skrzynia w poz. D zablokowana jest na 3 biegu,pozostałe 1 2 3 działają tak, iż załączając 2 mam 2 ,1 to 1 , sprawdziłem błędy na Vagu i wyświetla mi błąd : Przetwornik prędkości skrzyni biegów G38.-brak sygnału. Dzwoniłem do kolesia co zajmuje się skrzyniami i mówi że na początek trzeba zmienić olej, ale dopiero ok. czwartku ma czas. Więc wjechałem na kanał, odpiołem wtyczki od skrzyni wpsikałem troszkę wd40 i poskładałem, skasowałem błąd i auto zaczeło normalnie jeździć. Kilka razy odpaliłem, przejechałem z 5km i wszystko ok, ale teraz po ok. 4 godz. wsiadam i sytuacja się powtarza, znowu zblokowana na 3 biegu. Olej i tak zamierzam wymienić. Miał ktoś taką sytuację? dzwoniłęm do kilku sklepów i w żadnym ie ma takiego czujnika, kierują mnie tylko do ASO. Wcześniej działo się coś takiego że jak auto postało dłużej to po zmianie z 2 biegu na 3 był efekt wciśniętego sprzęgła czyli auto było na obrotach a przez 1 sek. brakowało biegu po czym wchodziła 3 a z 3 na 4 i dalej 5 był efekt jakby bieg chciał wchodzić ale nie wskakiwał i takie delikatne poszarpywanie. Mechanik mówi że to też może być wina oleju. Proszę o info gdzie ew. taki czujnik dostanę poza ASO, a jeśli w ASO to jaka orientacyjnie cena? Dzwoniłem ale nie mogę się dodzwonić. Powoli się wyleczę chyba z automatu. :confused4:Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Kolego spokojnie, jedź do ASO, kup i wymień czujnik, olej i powinno być wszystko ok :wink4: Ceny niestety tobie nie podam bo nie znam, poza ASO najprędzej dostaniesz go w jakimś sklepie motoryzacyjnym, który ma dostęp do oryginalnych części ale nie sądzę żeby była różnica w cenie.

Opublikowano

Mam dokładnie taki sam problem z tym,że moje auto nie ma komputera i gdy jest zablokowane na 3 to okienko informacyjne na tablicy PRND432 nie wyświetla żadnej opcji, po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika ponowne uruchomienie powoduje normalne zachowanie się skrzyni.Jeśli to tylko wina oleju i czujnika to może ktoś mi podpowie jaki olej (optymalnie) zastosować i czy można samemu go wymienić czy też jest to zbyt skomplikowane i lepiej zrobić to u mechanika.Pozdrawiam.

Opublikowano

A więc jeszcze wczoraj po wykasowaniu błędów dało się śmigać dziś jadąc po drodze kasowałem błędy 2x po czym teraz nie ma odpowiedzi z czujnika, czujnik zamówiony, w ASO 250zł w innym sklepie 205zł, więc stwierdziłem że wezmę w ASo pewny. Jutro wymienię i dam znać. Dziękuję serdecznie za info[br]Dopisany: 26 Październik 2009, 20:08_________________________________________________A więc tak, czujnik wymieniony, błędy skasowane autko śmiga jak dawniej :> Co do ASO, na pytanie czy ile takich czujników jest w skrzyni otrzymałem odp. że 1 a tu mamy 2 :confused4: naszczęście tylko 1 uszkodzony, co do ceny to 246zł w ASO zaś w innym sklepie 206zł także różnica niewielka, Pozdrawiam i dzięki serdeczne za pomoc w temacie :)[br]Dopisany: 28 Październik 2009, 17:25_________________________________________________Nie chcę zakładać kolejnego tematu, jako że na temat szarpania już było ale mam kolejne zapytanie, jako że klubowicze posiadają ogromną wiedzę pozwolę zadać kolejne :wink4:

Ad.1 A więc: Moje auto to A4 b5 1.9 TDI ze zwykłym automatem- ilo stopniowa jest skrzynia i jakie jest jej oznaczenie? podczas jazdy wydaje się, iż wchodzi 5 biegów, w ASO przy kupnie czujnika gość stwierdził że to 4 stopniowa i czujników G38 idzie sztuk 1, okazało się że idzie 2 czujniki. Można to jakoś sprawdzić? Ma ktoś podląd do Etki?

Ad.2 Przy kupnie wszystko było ok, skrzynia zmianiała biegi bez zająknięcia, lecz po miesiącu okazało się że przy zimnym silniku zmiana biegu z 2 na 3 jest z efektem wciśniętego sprzęgła.(zaznaczam że dzieje się to tylko raz jak samochód długo postoi) i zmiana biegów z 3-4 i 4-5? jest z małym szarpaniem.

Wyczytałem że być może jest to wina stanu oleju, gdzie dokłądnie sprawdzamy olej, czy w tej skrzyni jest miarka? ile oleju wchodzi, czy tylko ASO i czy wymiana jest możliwa w garażu na kanale czy lepiej udać się do fachowca? Czy może lepiej kupić i dolać? po czym sprawdzić czy olej jest już do wymiany nie znając przeszłości i dat wymiany?

Serdeczne dzięki za pomoc.

Pozdrawiam Markus

Opublikowano

Jeżeli masz zwykły automat to są 4 biegi, wrażenie piątki możesz mieć z powodu załączenia sztywnego sprzęgła przy prędkości ok 70- 80 kmh.

Poziomu oleju nie sprawdzisz od góry, gdyż nie ma bagnetu, tylko przez śrubę kontrolną na kanale przy określonej temperaturze oleju w skrzyni. Jeżeli skrzynia nie ma wycieków (nie powinno żadnych być) i nikt nie zmieniał nigdy oleju to poziom jest prawidłowy.

Jeżeli nie wiesz czy ktoś zmieniał olej to prawdopodobnie nikt tego nie robił i obligatoryjnie wymiana, olej o oznaczeniu LT71141, nie pamiętam ile tam na wymianę wchodzi. Do wymiany oleju poszukaj warsztatu wyspecjalizowanego w automatach, ASO zazwyczaj ani nie jest fachowe w tej kwestii, ani tanie, samemu bez doświadczenia ciężki temat i trzeba mieć/ zbudować sobie przyrząd do uzupełnienia oleju po zlaniu starego.

Opublikowano

Co racja to racja, wielkiej filozofii w automacie nie ma, najczęściej te problemy dotyczą sterownika i oleju jak pisali koledzy wyżej, bez względu na markę auta. Ja bym poszukał na allegro lub podzwonił po szrotach. Mają takie sterowniki a cena będzie o wiele niższa od ASO. Możesz się dogadać, że w razie czego będziesz mógł oddać część z powrotem, prawnie masz tydzień na zwrot zakupionego towaru.

Opublikowano

Kolego MichałK, a po co marqsowi nowy sterownik? Objawy, które opisał z pewnością nie pochodzą od kłopotów ze sterownikiem.

Opublikowano

Witam!

Mam podobny problem jak autor tematu (wiem, że odkop, ale lepiej tu pisać, niż zakładać nowy :) ):

Audi A4 B5 z 95r., silnik 1.9 90km (nie znam oznaczenia...) i automat (też nie znam oznaczenia, gdzie ono jest? ). Na 1 mam 1, na 2 mam 2, na 3 i D mam 3... Nie zmienia sam biegów, 4ki oczywiście nie ma, na D mam 3, startuje wtedy z 3ki etc., typowe w trybie awaryjnym). R,N,P, działa prawidłowo, wyświetla się prawidłowo. Ręczna zmiana biegów z 1 na 2, z 2 na 3/D jest możliwa, wchodzą gładko, nic nie wyje etc... ale sam automat biegów nie zmienia...

Różnica polega na tym, że nie zgłasza żadnego błędu. Z jednej strony chyba nie ma kontrolki Check Engine, bo się nigdy nie świeci, nawet po celowym odpięciu różnych wtyczek, ale po podłączeniu pod kompa nadal nie ma błędów... zgłasza tylko błąd jednego z czujników abs, ale tak jest od dawna, wiele tys. km temu :).

Nie wiem czy wymieniać G38 na ślepo, że może to to?

Olej i filtr wymienię tak czy siak, ale to raczej nie przez to, bo skrzynia działa cicho i przełącza ładnie.

No i oczywiście... wie ktoś może jaką mogę mieć skrzynię (oznaczenie), ma ktoś link do manuala jak wymienić olej, oraz ten czujnik G38?

Z góry dziękuję za pomoc! :)

Opublikowano

Wymiana oleju w tipie (5HP19/AG4):

http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-skrzynia-biegow-12/skrzynia-tiptronic-zf5hp19fl-fla-wymiana-oleju-potrzebne-czesci-przydatne-linki-307010/

Oznaczenie skrzyni jest na tabliczce znamionowej na skrzyni, a jeśli skrzynia nie była wymieniana to na wlepce, np:

http://images49.fotosik.pl/344/abdd7ea6c1841340med.jpg

Przykładowo tu jest oznaczenie EVE.

Opublikowano

Oki, dzięki, poszukam. Napewno to nie tiptronic, raczej najprostsza z automatów w A4... no ale zobaczymy. Ma ktoś pomysł czemu się dzieje jak się dzieje? Zna ktoś dokładną lokalizację G38?

Okej, Panowie, problemem okazał się brak kontaktu sterownika silnika ze skrzynią... sterownik został zalany wodą, która od jakiegoś czasu ciągle się w aucie pojawia, zwłaszcza z prawej strony z tyłu. Polewanie karcherem nie pozwoliło znaleźć problemu...

Co do skrzyni to dostanie nowy filtr i olej oczywiście. Luty zostały poprawione a zaśniedziałe styki wyczyszczone kwasem. Teraz pora szukać, którędy się ta woda dostaje :kwasny:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...