noran Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Witam! Wcześniej jezdziłem 80 B4, która była zdecydowanie wyżej zawieszona niż moja obecna B5. Letnie mam 195/65 R15, zimówki 205/60 R15 - po prostu takie dostałem z kupowanym autem. Mimo że średnicę 205/60 R15 na oko nie da się odróznić od 195/65 R15, te pierwsze wg tabeli mają 4 mm niższy bok. No i faktycznie czuć ze auto jest niższe ponieważ gryzłem krawęzniki i dziury tam gdzie na 195/65 dawałem radę. Natomiast 205/60 R15 zdecydowanie lepiej tłumią nasze polskie nierówności. Więc wymyśliłem sobie że chciałbym taką oponę która by zwiększyła prześwit i dobrze tłumiła. Porównując rozmiary w tabelach odkryłem oponę 205/65 R15 która ma większą średnicę o 16 mm od 195/65 R15 oraz o 20 mm od 205/60 R15. Ta opona nie jest wymieniona jako opcjonalna przez Audi. Jest ona zakładana w takich autach jak Toyota Camry lub Volvo v70. Co sądzicie, stracę coś na jeździe oraz czy zyskam na komforcie? czy w ogóle jest to poroniony pomysł? Tylko nie piszcie kup se Allroada. Pozdrawiam
Yelo Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Będziesz miał wielkie przekłamanie, ale jak masz taką fantazję :gwizdanie:
boseron Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 60 czy 65 komfortu az tak bardzo nie odczujesz to niewielki przeskok troche licznik bedzie przekłamywał i tyle
andrzej_1970 Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 Mam takie oponki letnie205/65/15 różnica jest taka że wyżej stoi zdecydowanie latem krawężniki mijam za to zimą jak zmienię na standardowe to zapominam się i zawsze muszę zahaczyć.
noran Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Opublikowano 16 Listopada 2009 Mam takie oponki letnie205/65/15 różnica jest taka że wyżej stoi zdecydowanie latem krawężniki mijam za to zimą jak zmienię na standardowe to zapominam się i zawsze muszę zahaczyć. Właśnie chciałbym zmienić na zimowe, ale nie wiem czy nie obniżyłoby to sterwoności wówczas gdy śnieg się nalepia pod nadkole. Odkopałem w paperach homologację producenta i są tam wymienione zamienniki opon są nawet 215/60 R15 ale tych jak w temacie nie ma. Pozdrawiam
michal_g84 Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 ale po co zarzucać jakieś niepopularne rozmiary i zdrowo przepłacać, w B5 w 15 jest odpowiednia 195/65/R15 i taka powinna być (nie mówie już o tym że licznik przekłamuje w przypadku innego rozmiaru), a jeśli chcesz mieć szersza to załóż 16 albo 17
boseron Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 jak założy o nr szerszą czyli 205 nic złego sie nie stanie a przekłamanie bedzie niewielkie
FAFAL Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 noran jak sam napisałeś to poroniony pomysł... takie moje zdanie jak już zostawiłbym standard 195/65/15 Zresztą nie rozumiem jak Ci może nie wystarczyć prześwit na standardowym zawieszeniu i kółkach... przecież to stoi jak na szczudłach
noran Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Opublikowano 23 Listopada 2009 Właśnie nie. USzkodziłem hokej z przodu i pare razy spodem pieprznąłem na wsi. B4 tam smigała, a właściwie nie wiem czy mam standardowy zawias, jak to sprawdzic?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się