Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problem z uruchomieniem silnika. Brak połączenia VAG-a z jakimkolwiek sterownikiem.


kamilo2010

Rekomendowane odpowiedzi

:hi: was wszystkich przepraszam że sam zbyt pomocą służyć nie mogę,ale niewiele jeszcze wiem.Opisze problem-autko paliło idealnie,ale jak widać i ten deszcz nie tylko na nas działa zle..Wczoraj jeszcze jakoś autkiem wróciłem z miasta,dziś nie udało sie zapalić,kręci kręci i nie pali,podpięcie pod komputer nie dało skutku,brak połączenia z jakimkolwiek sterownikiem ani silnika,ani żadnego układu innego.czy ktoś ma pomysłczy to jakis przekaznik główny czy coś mogło tak raptownie siąść?rozrząd raczej jeszcze jest OK,czy jakiś przekaznik może mieć wpłym na niemożliwość odpalenia autka??z góry dzięki za podpowiedzi..może sam kiedys komuś będe mógł pomóc..wierze..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.Nie nie podłączany był nigdy do komputera,bo wszystko było z nim OK.ale ten mechanik podobno na komputerze znajdzie wszystko..o ile sie połączy..teraz jak sie sypnęło to ani w przód ani w tył :confused4: podjadę do elektryka to zacznie sobie dodawać usterek,że w tej pięknej :audi: zostawie całą wypłatę..nie nie sprawdziłem czy jest woda w tamtym miejscu,bo musze się przyznać,nie wiem dokładnie gdzie to zajrzeć.. mówiłem laik ze mnie..ale wiem że taka awaria to zapewne jakaś bzdura,typu bezp.,przekaznik..no ale gdzie to szukać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dokładnie gdzie to zajrzeć.. mówiłem laik ze mnie..ale wiem że taka awaria to zapewne jakaś bzdura,typu bezp.,przekaznik..no ale gdzie to szukać..

stojąc przodem do auta prawe podszybie jest "puszka" ECU

przy okazji zobacz czy masz drożne odpływy wody

skoro wiesz że to jakaś bzdura to szukaj tego bezpiecznika/przekaźnika, powiedz jakiego chcesz szukać to powiemy CI gdzie są :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro wiesz że to jakaś bzdura to szukaj tego bezpiecznika/przekaźnika, powiedz jakiego chcesz szukać to powiemy CI gdzie są :tongue4:

hmm,o tym akurat napomknął mi mechanik..ale skoro coś sie zalało to na bank sie przepaliło?i trzeba by to znaleść..tak tylko tu szukam podpowiedzi czy jakiśtam bezpiecznik w ECU ma wpływ na to auto nie chce zapalić.amożenadałem złyu trop i nie chodzi ocoś takiego,ale jest inny powód niepodłączenia sie z komputerem w samochodzie,ani z niczym innym??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jśli nie łączy się Vag oraz silnik nie chce zapalić to na pierwszy ogień powinno iść sprawdzenie głównego przekaźnika zasilającego sterownik - wymontowanie, rozebranie, poprawienie w nim lutownicą lutów oraz przeszlifowanie nóżek przekaźnika, dobrym sposobem jest też podpięcie "na krótko" zasilania "+" kawałkiem kabla bezpośrednio z akumulatora na elektrozawór N109 na pompie wtryskowej - ECU wtedy dostanie zasilanie od "zachrystii" i silnik odpali, Vag się połączy, jeden tylko problem w takim połączeniu "na krótko" będzie taki, że będzie chodził w trybie awaryjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki szczególnie tobie-Sztomel-dziś jednak elektryk wykluczył niedziałanie czegokolwiek według jego wiedzy;-/massakra,pytanie teraz jak zapytam sie o ten przekaznik o którym mówisz tego fachowca,i powie że sprawdził,to cóż począć..będzie to umiał mechanik odpalić "na krótko"tym razem bez komplikacji,czy to dość skomplikowana procedura?pozdrawiam dzięki wszystkim czekam aż sie coś wyjaśni,dam znać!! :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..będzie to umiał mechanik odpalić "na krótko"tym razem bez komplikacji,czy to dość skomplikowana procedura?

procedura jest banalnie prosta : podpinasz jeden koniec kawałka kabla do elektrozaworu N109 (widocznego na poniższej fotce) tak by nie spadł i nie dotknął korpusu pompy wtryskowej ani korpusu N109 (bo będzie zwarcie i posypią się iskry) a drugi koniec podpinasz do "+" akumulatora i wtedy próbujesz odpalić silnik - jeśli odpali to kluczykiem go nie zgasisz bo Twój silnik nie ma klapy gaszącej przed kolektorem ssącym i trzeba wtedy rozpiąć ten kabel;

jeśli silnik w ten sposób odpali a bez podpięcia na "krótko" nie będzie chciał to sprawdź czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję ON mignie nawet na chwilkę i zgaśnie kontrolka świec żarowych - jeśli nie to uszkodzony jest właśnie przekaźnik 109 i ECU nie dostaje zasilania, dziwię się trochę, że elektryk stwierdził brak elektrycznej usterki - sprawdzenie przekaźnika 109 to pierwsza rzecz, którą powinien zrobić oraz sprawdzić czy odpali na "krótko"

2bc6afb9acffe39a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel ma racje

dodatkowo spróbuj VAG-a w innym aucie

sprawdz czy twoje OBD wogole dziala, czy przypadkiem wtyczka nie jest zlaczka.

zapala sie dioda kontrolna na VAG-u po podlaczeniu go do gniazda OBD (bez komputera) stacyka wlaczona)?

zawiez auto do innego mechanika... :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:good: dzięki wszystkim!jednak to pewnie wina tego mechanika,bo inny go przebadał komputer 0 błędów,więc już trochę ochłonołem,ale jednak dostałem innego kopniaka w du.. odpalił go kręcąc stacyjką i polewając gdzieś na silnik jakiś płyn w areozolu,niewiem czy to jest dobra metoda,ale zapalił,chodził normalnie..stanęło na tym że to pompa wtryskowa podobno daje zbyt małe ciśnienie przy odpalaniu tak mi to tłumaczył..teraz to ja już jestem zamotany,co zrobić z tą pompą??i czy on nie ściemnia..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściemnia.

co to znaczy,Sztomel??dlaczego tak uważasz??sądzisz że ściemnia z tym że sie z komputerem połączyli,czy z tym wyrokowaniem że to pompa wtryskowa??każdy mówi inaczej,co jeden mechanik to inne zdanie,czy to nasze :audi: to jakieś perpetum mobile,a jak już się coś zepsuje to na złom?kiedyś miałem tak już w nim problem,cięzko biegi wchodziły,wyroki mechaników sprzęgło do wymiany..tylko 1000zł.,a wystarczyło przy drążku zmiany biegów ściągnąć tę osłone,i popryskać na tą kulke z rowkami olejem,i problem znikł..co ja mam teraz robić by nie słuchać tych wszystkich "czarodzieji"??auto odpali na samostart,czymś tam popryskane i jedzie ok.jak sie zagrzeje to szubciej mu odpaliło,bez pryskania tą miksturą..Twierdzi że nie dostaje na start odpowiedniego ciśnienia,i dlatego nie chce zapalać..co robić??gdzie z tym jechać,byleby pomogli??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściemnia z tym wyrokowaniem, że to wina pompy a konkretnie braku odpowiedniego ciśnienia paliwa. Jeśli znowu nie będzie chciał silnik odpalić to odpuść sobie samostart tylko, tak jak pisałem wcześniej, podepnij na krótko N109 na pompie wtryskowej i silnik odpali a wtedy zabierz się za przekaźnik 109 lub go wymień jeśli nie chcesz się z nim trochę pobawić i problem zniknie.

Gdyby winna była pompa wtryskowa to tym samochodem ledwo byś się toczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściemnia z tym wyrokowaniem, że to wina pompy a konkretnie braku odpowiedniego ciśnienia paliwa. Jeśli znowu nie będzie chciał silnik odpalić to odpuść sobie samostart tylko, tak jak pisałem wcześniej, podepnij na krótko N109 na pompie wtryskowej i silnik odpali a wtedy zabierz się za przekaźnik 109 lub go wymień jeśli nie chcesz się z nim trochę pobawić i problem zniknie.

Gdyby winna była pompa wtryskowa to tym samochodem ledwo byś się toczył.

dzisiaj rozkręciłem na własną ręke dostęp do bezpieczników,pod kierownicą,i ujrzałem dziwny widok..nie było tam przekaznika 109,o co chodzi??czy to możliwe,że go tam nie było,czy występuje u mnie jakiś inny numer??znalazłem tam przekazniki o numerach 213 204 267 223 202 214 365 213i jeden jakiś różowy bez 3cyfrowego numeru..A na komputerze faktycznie wyszedł błąd przekaznika regulującego pracą pompy(N109) i dodatkowo błąd immo.ale co zrobić teraz ztym 109??wziąść tylko zasiąść i płakać..tu nie ma mechanika normalnego...chyba teraz trzeba iść do wróżki..porażka..pomóżcie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik 109 znajduje się w puszcze ECU, czyli przy lewym podszybiu. Odkręcasz 6 śrubek ósemek i już ukazuje się Twoim oczom. Druga sprawa - Sztomel ma rację - weź kawałek kabla, podepnij pod plus akumulatora, z drugim końcem do zaworu na pompie i wtedy odpalaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik 109 znajduje się w puszcze ECU, czyli przy lewym podszybiu. Odkręcasz 6 śrubek ósemek i już ukazuje się Twoim oczom. Druga sprawa - Sztomel ma rację - weź kawałek kabla, podepnij pod plus akumulatora, z drugim końcem do zaworu na pompie i wtedy odpalaj.

dzięki,ale co ztego podpięcia ma mi wyniknąć?mechanik i elektryk twierdzą że,po to wymyślono samostart aby go tak odpalać,i ja nie mogę mieć innego zdania;-/ więcpo takimodpaleniu komputer wykazał 2 błędy-jeden związany z immobilajzerem(niewiem dlaczego skoro kontrolka gaśnie po

po chwili na tablicy)i drugi to ten związany z tym przekaznikiem elektrozaworu 109.Więc to potwierdza to żeby go wymienić?więc znajduje sie on pod maską/szybą,nie koło kierownicy..zna ktośjego numer ten potrzebny w sklepie,bo 109 niewiele im mówi,a wykręcić narazie nie zdołam go.Dodam żeparametry odczytane przez mechanika na komputerze,były dobre,ale w momencie dodawania gazu mówi że pojawił sie jakiś odgłos dziwny spod maski,i parametry się pogorszyły,nie potrafił jednak sprecyzować dlaczego..co robić?jeśli ma ktośten numer przekaznika 109 to proszę...dzięki za pomoc może sie uda rozwikłać tę zagadke..pozdrawiam :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, mówię raz jeszcze - podepnij zasilanie bezpośrednio do zaworu, jak pokazał na obrazku Sztomel, jeżeli silnik zacznie odpalać normalnie, to winny jest przekaźnik. Samostart został wymyślony do odpalania silników zimą, ale tych wykończonych, starych, lub mających po prostu uszkodzone świece żarowe. Twój silnik musi odpalać dobrze, więc jeżeli tak nie jest, a na dodatek po odpaleniu obroty biegu jałowego były wysokie - winny będzie zawór na pompie wtryskowej. Zanim wymienisz, proponuję go wykręcić - wystarczy klucz płaski 24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!zacznę od tego że odkręciłem obudowe z ECU,były tam 3 przekazniki(370 370 219) i jakieś bezpieczniki.Więc co z tym109 który odpowiada za elektrozawór przy pompie??czy został zamieniony na któryś z tych numerów??więc szukałem w dwóch miejscach i go niema..pytałem mechanika czy go odpalał,tak,na samostart,już 3 mechanik nie spróbował na krótko,,gdy silnik sie troszke zagrzał(podgrzał)to zapalał trudno ale bez samostartu..Koleś twierdzi pompa na wykończeniu...ja mu mówiłem, że do tej pory z nią nie było żadnego problemu,a on ma zawsze do powiedzenia"no niedobrze".to już 3 mechanik w tym mieście więc 4 raczej powie to samo..ręce sie załamująsame.Jutro musze sam spróbować na krótko go spiąć i opisze co sie stanie..dalej :a4fan: sobie stoi..makabra..może ma ktoś schemat elektryczny,i wie w którym miejscu powinien znajdować sie przekaznik związany z tym elektrozaworem N109..umnie go nie ma więc zamieniony został??[br]Dopisany: 04 Listopad 2009, 19:44_________________________________________________obiecałem sprawdzić czy odpali na "krótko"i niestety nie..odpalił!kontrolki gasły tak jak zawsze,elektrycznie wychodzi wszystko ok,choć jednak był kiedys ten błąd elektrozaworu..niewiem co teraz o tym mysleć,czy założyć ręce i czekać na cudowne odpalenie,czy wepchać go do pobliskiej odry.nie no taki samochód superrrr,że żaden mechanik w tym zakichanym mieście nie daje rady;-// Powiedział że na całkiem zimnym silniku jak postoi przez noc nie zapali,choćby niewiem co,ale po odpaleniu na samostart niestety,po tym już odpali tak po 20 sekundach kręcenia..nie no kto mi tu pomóc może??może jest ktoś z okolic wrocka/opola??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...