Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Nie odpala po wymianie uszczelki pod głowicą


monthyp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie. Uszczelka była wymieniana bo temperatura mi bardzo szybko rosła w nieskończoność a układ chłodzący cały czas się zapowietrzał i dostawał ciśnienia, czyli pewnie spaliny dostawały się do układu chłodzenia. Sąsiad mechanik wymieniał mi tą uszczelkę pod głowicą. Głowica poszła do planowania + szlif zaworów. Gdy wszystko zostało złożone silnik nie chciał odpalić, potem okazało się, że sąsiad ustawił pasek rozrządu tylko na górnym kole tym od zaworów, natomiast nie ustawił na dolne w tym miejscu:

http://img513.imageshack.us/i/punkty2sk7.jpg/

jak się potem okazało przesunięcie było około 5cm, próbowaliśmy w takim położeniu odpalić ale nie dało rady. Silnik kręcił ale nie odpalał. Potem po przeczytaniu na tym forum, że istnieje drugie!!!!! :confused4: miejsce gdzie należy ustawić pasek poprawiliśmy i jest teraz ok, ale samochód dalej nie chce odpalić. Zastanawiam się, czy uszkodzone są zawory czy to jeszcze co innego. Silnik kręci, sąsiad zrobił w obu przypadkach obrót na sucho kluczem na rozrządzie także może nie było kolizji z zaworami. Tym bardziej, że silnik kręci. Ale jeśli nie to, to co jest, że nie odpala? Gdy próbuję odpalić i kręcę kilka sekund zaczyna mi coś pipać, takie dwukrotne piiiii piiii.

Ma ktoś ma jakiś pomysł o co kaman?

Jakby ktoś miał schemat ustawienia rozrządu do 1.6 ADP to byłbym bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli obracał wałem i konfliktu nie było, ustawienie poprawił, to sprawdź ustawienie koła napędzającego palec rozdzielacza, ustaw 1 tłoka w GMP i luknij na ustawienie palca rozdzielacza czy aby na pewno jest na znaku? może nie ustawiał w ogóle tego kółka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zmienił mechanika te eksperymenty mogą się źle skończyć :thumbdown:

na zmiane jest juz chyba za pozno-problem polega na tym-co teraz zrobic,a nie co zrobil mechanik...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj był mechanik znajomy znajomego i mówi, że rozrząd jest źle ustawiony. Sąsiad został już zdymisjonowany jestem bardzo zdziwiony jego niekompetencją bo to stary mechanik, naciąłem się i tyle, jutro holuję samochód do warsztatu. Sama głowica została dokręcona starymi śrubami, także zastanawiam się czy robić wszystkiego od nowa. W sumie może nawet będę musiał jak nie odpali, jutro się okaże. Chyba jednak zrobię wszystko od początku, czyli rozbiorę i złożę od nowa, bo jestem porażony niewiedzą mojego "mechanika", po godzinie szukania na tym forum wiedziałem więcej od niego, masakra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek ustawic prawidłowo rozrząd, do tego skontrolowac ustawienie aparatu zapłonowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak koledzy ci radzą ustaw dobrze rozrząd,aparat zapłonowy i w ostateczności sprawdź ciśnienie na tłokach. :mysli:

Ja miałem podobny przypadek przy golfie 2.0 GTI wszystko było robione jak ty opisujesz tylko tyle że podczas kręcenia na sucho sprawdzania czy wszystko dobrze chodzi nie ma żadnych oporów i sprawdzania ciśnienia na tłokach , szklanki były napełnione olejem i podczas odpalania nie domykały się do końca jak i również zawory miały minimalną przerwę i auto nie miało prawa zapalić pomimo że wszystko grało. Mój kolega bardzo dobry mechanior przyjechał wszystko sprawdził (była to sobota) i powiedział mi niech auto postoi do poniedziałku i tak było że w poniedziałek rano auto odpaliło od kopa.Olej ściekł ze szklanek i było po problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...