pieckinn Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Witam. Mam pewien problem, a dokładniej przegrzewanie sie silnika. Od niedawna mam problemy z termostatem, wymieniłem na nowy firmy Behr . W trasie 120km/h nagrzewa sie do 110 c , pocisne do 6 , 6.5 tys obrotów na luzie i spada. Następny termostat nie dogrzewał silnika. Mógłby ktoś powiedzieć jaki termostat najlepiej kupić ? Czy jest jakiś sposób na to ? _________________________________________________ przeszukalem wiele stron forum i nie mogłem znaleźć tematu , jeżeli można to prosiłbym o link do tematu i usunięcie tego zbędnego tematu by nie zaśmiecać forum.
wojtek26 Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 Na poczatek sprawdź na klimatroniku (jezeli masz) czy czujnik temp nie oszukuje lub wskaźnik. Termostat wszyscy polecaja ori lub Wahlera.
ynterprajs Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 pompa na wolnych obrotach nie daje rady!
Dev Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 przy wahaniach temperatury częstą wine ponosi czujnik
pieckinn Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Opublikowano 9 Listopada 2009 Pompa wodna nowa, termostat firmy Wahler nie dogrzewał, a Behr przegrzewa, sprubuje wywiercić większe dziurki w termostacie , teraz mam wywiercone 2x 1 mm, ale to za mało, sprubuje jedną dziurke powiększyć do 2mm i zobaczymy, na klimatroniku pokazuje 110 stopni gdy na desce pokazuje 90 stopni, a jak na desce jest 100-110 stopni to na klimatroniku 115 . _________________________________________________ może być taka opcja że przewody sie zapowietrzają ? dość często musze odpowietrzać klime, płukałem nagrzewnice i była czysta, więcej pomysłów nie mam już, chciałbym zrobić to chłodzenie silnika i sprzedać moją a4, bo już mam TDI z 97/98r
pan kierownik Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 Różnica we wskazaniach na desce i climatronicu rzędu 20 stopni to zbyt dużo. Powyżej 95 stopni wskaźnik powinien zacząć powoli odchylać się w prawo - podejrzany: czujnik temp. G62 - wymiana na ori. Mówisz, że wahler nie dogrzewał a Behr przegrzewa. Widzisz teraz dlaczego poleca się wymianę na ori? Jeśli wymiana czujnika nie pomoże to do wymiany termostat - na ORI a nie jakieś tam wiercenie dziurek.
pieckinn Opublikowano 10 Listopada 2009 Autor Opublikowano 10 Listopada 2009 z tego co czytałem oryginalny termostat posiada zaworek odpowietrzający, w żadnym termostacie które kupowałem nie było takiego zaworka, w serwisie audi też nie było takiego, w takim razie gdzie mogę kupić oryginalny termostat ?
wojtek26 Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 Ostatnio u siebie wym. termostat i ten ori co był nie miał żadnego zaworka wiec chyba nie robi to az tak wielkiej róznicy.
pieckinn Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Opublikowano 12 Listopada 2009 Więc narazie odpuszcze sobie zakup nowego termostatu, odstawie a4 95r 1.6 i przesiadam sie do świeżo zakupionego a4 97/98r 1.9 tdi, o niebo lepsze od a4 1.6 , jest troche rzeczy do wymiany, np filtr paliwa oryginalny od 12 lat nie zmieniany narazie kłopoty finansowe, ale takiej a4 właśnie szukałem, kompresja troszke ponad 30, [br]Dopisany: 10 Listopad 2009, 14:35_________________________________________________zapomniałem dodać, wymieniałem termostat już ponad 5 razy ! , behr i wahlera albo nie dogrzewa albo przegrzewa, na tym termostacie co mam, silnik nagrzewa sie błyskawicznie, dosłownie kilka minut, dopiero później osiąga te 110 stopni, na tym termostacie ogrzewanie działa lepiej, a na nie dogrzewającym nic nie grzało. Raz w drodze nad jezioro ( 70 km ) silnik osiągnął temperature 110 stopni powodem był pusty zbiornik z wodą którą gdzieś wcieło, od tamtego czasu mam te problemy, i żaden termostat nie pomaga, ostatecznie kupie ori termostat i okaże się czy to coś pomoże.[br]Dopisany: 10 Listopad 2009, 14:44_________________________________________________problem rozwiązany, wiskoza nie działa, na dniach wymienie część na nową
Dev Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 podczas jazdy wiskoza nie jest Ci potrzebna, to nie to
pieckinn Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Opublikowano 14 Listopada 2009 jednak po naprawie wiskozy silnik sie nie przegrzewa ;] mechanik podczas wymiany pompy wody wiele miesięcy temu uszkodzil wiskoze, i dopiero w ostatnim miesiącu zaczął sie przegrzewać, bo na max obrotach wiatrak lekko sie kręcił,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się