k1ki Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 hej:) TAK WIEM TEMAT JUZ BYŁ ALE NIE MOGE ZNALESC TEGO CO MNIE INTERESUJE NA FORUM DLATEGO PISZE: posiadam audi a4 2003 rocznik sedan. mam badzo dziwne zaczepy do wycieraczek i powiem szczerze ze nigdzie nie moge znalesc na takie mocowanie, z wymiana gumy nie chce mi sie kombinowac. powiedzcie mi czy uzywacie jakichs tanich zamiennikow? czy moze lepiej wymienic te zaczepy na jakies standardowe albo od tych aero? jak tak to macie jakies poradniki jak to zrobic i ile takie cos kosztuje? byłbym zoobowiazany jakby ktos mi troche nawinal tego tematu. tak wygladaja te zaczepy: http://img254.imageshack.us/i/img0745a.jpg/ Pozdrawiam, Maciej
proton2 Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 W te zaczepy pasuje komplet Valeo VM 211, ale chyba lepiej juz zainwestować w te nowe ramiona Aero.
k1ki Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Opublikowano 13 Listopada 2009 a mógłbyś mi dac jakis link do takich ramion aero? duzo roboty z tym jest?
proton2 Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Tu http://moto.allegro.pl/item812279333_zestaw_ramion_i_pior_aero_audi_a4_8e_oryginal.html masz nówki a tu http://moto.allegro.pl/item815829661_audi_a4_01_08r_wycieraczki_piora_ramiona_aero.html używki. Roboty jest na kilka minut, jeśli nie będzie problemu ze zdjęciem starych ramion. U mnie po delikatnym obruszaniu, po odkręceniu nakrętek, ramiona zeszły bez problemu.
fly07 Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 a mógłbyś mi dac jakis link do takich ramion aero? duzo roboty z tym jest? Do ściągnięcia ramion zaopatrz się w ściągacz dwuramienny. Nie próbuj tego robić za pomocą np. śrubokręta metodą podważania bo będziesz musiał wraz z ramionami wymieniać szybę.
k1ki Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Opublikowano 14 Listopada 2009 a powiedzcie mi jeszcze wtedy ile mniej wiecej pióra beda kosztowaly do tych ramion?;>
Wąski Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 a powiedzcie mi jeszcze wtedy ile mniej wiecej pióra beda kosztowaly do tych ramion?;> Valeo 115 zł a oryginalne 160 zł ok i jeszcze w Tesko
MARiOLiNi Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 a mógłbyś mi dac jakis link do takich ramion aero? duzo roboty z tym jest? Do ściągnięcia ramion zaopatrz się w ściągacz dwuramienny. Nie próbuj tego robić za pomocą np. śrubokręta metodą podważania bo będziesz musiał wraz z ramionami wymieniać szybę. Ściągacz dwuramienny :gwizdanie: zrozumiałbym do serwisu samochodowego, ale do jednego auta... W mojej A4 miałem zapieczone wycieraczki, wyruszanie zajęło mi około 15 minut, pomocne było WD40. W A4 mojej mamy kilka razy ruszyłem i zeszły. Najpierw ściągnąłem stare pióra, otworzyłem maskę, zgiąłem ramię wycieraczki i zacząłem ruszać, nie zapomnij odkręcić śrub
fly07 Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 a mógłbyś mi dac jakis link do takich ramion aero? duzo roboty z tym jest? Do ściągnięcia ramion zaopatrz się w ściągacz dwuramienny. Nie próbuj tego robić za pomocą np. śrubokręta metodą podważania bo będziesz musiał wraz z ramionami wymieniać szybę. Ściągacz dwuramienny :gwizdanie: zrozumiałbym do serwisu samochodowego, ale do jednego auta... W mojej A4 miałem zapieczone wycieraczki, wyruszanie zajęło mi około 15 minut, pomocne było WD40. W A4 mojej mamy kilka razy ruszyłem i zeszły. Najpierw ściągnąłem stare pióra, otworzyłem maskę, zgiąłem ramię wycieraczki i zacząłem ruszać, nie zapomnij odkręcić śrub To ty i twoja mama mieliście sporo szczęścia... Widocznie ramiona były źle zamontowane lub obrobione /bo... źle zamontowane/. Jeżeli ramiona są od nowości przez kilka lat i obsadzone zgodnie z WT - nie ma szans na ściągnięcie ich gołymi rąsiami. Ciągnięcie, szarpanie we wszystkie strony, wkurzanie się i ryzyko uszkodzenia szyby... ??? Ale to twój wybór.
MARiOLiNi Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 To ty i twoja mama mieliście sporo szczęścia... Widocznie ramiona były źle zamontowane lub obrobione /bo... źle zamontowane/. Jeżeli ramiona są od nowości przez kilka lat i obsadzone zgodnie z WT - nie ma szans na ściągnięcie ich gołymi rąsiami. Ciągnięcie, szarpanie we wszystkie strony, wkurzanie się i ryzyko uszkodzenia szyby... ??? Ale to twój wybór. Wytłumacz mi w jaki sposób mogłem uszkodzić szybę. Rozumiem, że według Ciebie w obydwóch A4'kach ramiona były "źle zamontowane lub obrobione" To jak robiłem, to nie było "ciągnięcie, szarpanie we wszystkie strony", tylko ruszanie z wyczuciem w jednej płaszczyźnie obiema rękami trzymając ramię wycieraczki (w części gdzie montuje się pióro), góra-dół-góra-dół i zeszły. Tylko nie pisz, że w ten sposób mogłem uszkodzić lakier na masce lub silnik
marekg Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 To ty i twoja mama mieliście sporo szczęścia... Widocznie ramiona były źle zamontowane lub obrobione /bo... źle zamontowane/. Jeżeli ramiona są od nowości przez kilka lat i obsadzone zgodnie z WT - nie ma szans na ściągnięcie ich gołymi rąsiami. Ciągnięcie, szarpanie we wszystkie strony, wkurzanie się i ryzyko uszkodzenia szyby... ??? Ale to twój wybór. Wytłumacz mi w jaki sposób mogłem uszkodzić szybę. Rozumiem, że według Ciebie w obydwóch A4'kach ramiona były "źle zamontowane lub obrobione" To jak robiłem, to nie było "ciągnięcie, szarpanie we wszystkie strony", tylko ruszanie z wyczuciem w jednej płaszczyźnie obiema rękami trzymając ramię wycieraczki (w części gdzie montuje się pióro), góra-dół-góra-dół i zeszły. Tylko nie pisz, że w ten sposób mogłem uszkodzić lakier na masce lub silnik Czy można prosić kolegę o nieco mniej sarkastyczny ton? Otóż całkiem niedawno męczyłem się dość mocno ze ściąganiem ramion więc uwagi kolegi fly07 są tutaj całkowicie na miejscu i nie są bezzasadne. To ustrojstwo po kilku latch jest tak zapieczone, że osobiście również nie wierzę aby te ramiona tak po prostu bez większego wysiłku dały się zdemontować bez wcześniejszego przy nich dłubania (jakiś wcześniejszy demontaż w różnym celu). Problemy z ich demontażem miała już niejedna osoba więc sarkastyczny ton Twojej wypowiedzi wydaje mi się conajmniej arogancki wobec innych kolegów. Co więcej powiem Ci, że jeden z forumowiczów a i owszem stracił przednią szybę podczas zabiegów związanych z naprawą zatartych wycieraczek. A ja osobiście obdarłem nieco lakieru na krawędzi maski. Więcej szacunku dla doświadczeń innych kolegów.
MARiOLiNi Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 To ustrojstwo po kilku latch jest tak zapieczone, że osobiście również nie wierzę aby te ramiona tak po prostu bez większego wysiłku dały się zdemontować bez wcześniejszego przy nich dłubania (jakiś wcześniejszy demontaż w różnym celu). Tak, u mojej mamy 3 lata wcześniej pewnie były wyciągane wycieraczki - był naprawiany mechanizm wycieraczek. Nie powiesz, że były źle dokręcone, bo gdyby tak było to podczas ich używania zmieniałyby swoje położenie, wcześniej nic z nimi nie było robione, wiem bo tą A4 mamy od nowości. U mnie raczej nic nie było dłubane, trochę to zajęło i w przeciwieństwie do Waszych doświadczeń nic nie uszkodziłem. Śrubokrętowa technika podważania, jakiej pewnie próbował kolega fly07 jest bez wątpienia do d*py. Nie przeczę, że ściągacz dwuramienny znacznie uprości zabawę, tylko do jednego samochodu jest nieopłacalny, a te po kilkadziesiąt zł pewnie nie zdają egzaminu. Z ekonomicznego punktu widzenia, będzie korzystniej oddać samochód do serwisu. Wnioskując po wypowiedziach kolegi fly07 - jedyny sposób, aby ściągnąć wycieraczki bez jakichkolwiek uszkodzeń, to posłużyć się ściągaczem dwuramiennym. Ciebie też grzecznie proszę, powiedz w jaki sposób ściągając ramiona wycieraczek "po mojemu" mogę uszkodzić przednią szybę?
Pawlo 2004 Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 A ja twierdze ze obydwoje macie racje koledzy W mojej A4 ramiona wyszły bezproblemowo tzn po kilku minutkach ruszania nimi i użyciu WD-40. Natomiast przy wcześniejszym moim aucie jakim było A6 z 2003 roku musiałem podjechać do znajomego zeby mi to ściągnął ściągaczem bo zesrałbym się i bym tego nie wyciągnął Tak więc dlatego stwierdzam ze obydwoje macie racje :gwizdanie:
marekg Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 A ja twierdze ze obydwoje macie racje koledzy W mojej A4 ramiona wyszły bezproblemowo tzn po kilku minutkach ruszania nimi i użyciu WD-40. Natomiast przy wcześniejszym moim aucie jakim było A6 z 2003 roku musiałem podjechać do znajomego zeby mi to ściągnął ściągaczem bo zesrałbym się i bym tego nie wyciągnął Tak więc dlatego stwierdzam ze obydwoje macie racje :gwizdanie: Pisze się "obydwaj", gamoniu
Pawlo 2004 Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 A ja twierdze ze obydwoje macie racje koledzy W mojej A4 ramiona wyszły bezproblemowo tzn po kilku minutkach ruszania nimi i użyciu WD-40. Natomiast przy wcześniejszym moim aucie jakim było A6 z 2003 roku musiałem podjechać do znajomego zeby mi to ściągnął ściągaczem bo zesrałbym się i bym tego nie wyciągnął Tak więc dlatego stwierdzam ze obydwoje macie racje :gwizdanie: Pisze się "obydwaj", gamoniu Albo obaj, oboje w każdym bądz razie przyznaje się bez bicia, że źle napisałem ale to forum Audi a nie forum jezyka polskiego co nie?? Sorry za OT ale kolega marekg robi na forum za prof. Miodka
fly07 Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 To ustrojstwo po kilku latch jest tak zapieczone, że osobiście również nie wierzę aby te ramiona tak po prostu bez większego wysiłku dały się zdemontować bez wcześniejszego przy nich dłubania (jakiś wcześniejszy demontaż w różnym celu). Tak, u mojej mamy 3 lata wcześniej pewnie były wyciągane wycieraczki - był naprawiany mechanizm wycieraczek. Nie powiesz, że były źle dokręcone, bo gdyby tak było to podczas ich używania zmieniałyby swoje położenie, wcześniej nic z nimi nie było robione, wiem bo tą A4 mamy od nowości. U mnie raczej nic nie było dłubane, trochę to zajęło i w przeciwieństwie do Waszych doświadczeń nic nie uszkodziłem. Śrubokrętowa technika podważania, jakiej pewnie próbował kolega fly07 jest bez wątpienia do d*py. Nie przeczę, że ściągacz dwuramienny znacznie uprości zabawę, tylko do jednego samochodu jest nieopłacalny, a te po kilkadziesiąt zł pewnie nie zdają egzaminu. Z ekonomicznego punktu widzenia, będzie korzystniej oddać samochód do serwisu. Wnioskując po wypowiedziach kolegi fly07 - jedyny sposób, aby ściągnąć wycieraczki bez jakichkolwiek uszkodzeń, to posłużyć się ściągaczem dwuramiennym. Ciebie też grzecznie proszę, powiedz w jaki sposób ściągając ramiona wycieraczek "po mojemu" mogę uszkodzić przednią szybę? Szkoda z tobą gadać - brak podstawowego wykształcenia technicznego i kultury /też technicznej/.
boseron Opublikowano 20 Listopada 2009 Opublikowano 20 Listopada 2009 miałem ten sam problem nie mogłem dokupic i zmieniłem same gumy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się