wozniak_4 Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 nie działa mi ABS. nie zapala mi się kontrolka od ABS-u. na kompie wyszło ze mam uszkodzony czujnik w prawym przodzie. rozkręciłem licznik- nie mam w nim żarówek tylko diody. czy ktoś wcześniej mógł wymontować diodę by ukryć wadę przed sprzedażą ????? czy sam bym mógł naprawić tą diodę ?? czy jak założę nowy czujnik to zadziała ABS ???? błąd się sam kasuje???? trudne jest zamontowanie nowego???? pomóżcie jak możecie ;(
krzysztof61 Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 sam napisales ze nie dziala ci czujnik prawy -przod ,wiec zacznik od sprawdzenia czujnika czy dziala . wyjmij go wyczysc , dokonaj pomiaru przyrzadem i zamontuj .
.Pablo. Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 Jeżeli miałbyś uszkodzony czujnik to paliła by się kontrolka non stop pokazując błąd. Z diodą nie chce wprowadzić cię w błąd może się spaliła i wystarczy nową wlutować. Co do błędu to trzeba będzie skasować vagiem choć za to głowy nie daje a wymiana czujnika jest banalnie prosta wypinasz kostkę wyjmujesz czujnik wkładasz nowy, regulujesz (opisane na forum jak to zrobić ) i wszystko ładnie hula
wozniak_4 Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Opublikowano 15 Listopada 2009 a jak ten czujnik wyregulować i sprawdzić ?? zwykłym miernikiem się da to zrobić??? jakie wartości powinien mieć sprawny czujnik???? nie wiem czy czyszczenie coś da bo auto kupiłem od handlarzy - ściągnęli go z belgi z przodu coś huczało - myślałem że to łożysko - po zdjęciu zwrotnicy totalny szok!!!!!!! Jacyś czarodzieje wcześniej zmieniali łożysko bez prasy hydraulicznej i rozcięli zwrotnicę [ ta szale w której siedzi łożysko ] a później zaspawali. musieli pewnie mechanicznie uszkodzić czujnik - a później wlutować diodę bo wyskoczył błąd a nowa czujka troszkę kosztuje. dzięki za odpowiedzi
Daimos Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 sprawny czujnik ma opór ok 1200 ohm a tą spawaną zwrotnice to lepiej wymień jak najszybciej bo bałbym się z czymś takim jeżdzić
krzysztof61 Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 tak da sie go pomierzyc zwyklym miernikiem , ustaw go do mierzenia opornosci . prawidlowe wskazania jak wyzej
stempel72 Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 Czujnik kosztuje grosze, tylko handlarze oszuści i lenie !!! Sprawdz też czy wieniec od czujnika jest ok. Takie zębate cudo. Jak włożysz sprawny czujnik to musisz wykasować błąd, sam nie zniknie. A czy ABS zadziała tego nikt nie wie. Może być coś jeszcze padnięte np. modulator.
wozniak_4 Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Opublikowano 18 Listopada 2009 a ten wieniec to jakie zdanie ma spełniać ????
stempel72 Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Z tego wieńca czujnik zczytuje impulsy.
wozniak_4 Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Opublikowano 20 Listopada 2009 czyli mam go wyczyścić???
sartre80 Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 tak gwoli scislosci wieniec to inaczej koronka abs-u ktora znajduje sie na przegubie zewnetrznym . Proponuje wyczyscic jedno i drugie czyscikiem przemyslowym do tarcz hamulcowych i rozsadnie umiescic czujniki nie wpychajac ich przesadnie do konca by koronka ich nie sciela
Gość pompier Opublikowano 1 Grudnia 2009 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Jeżeli miałbyś uszkodzony czujnik to paliła by się kontrolka non stop pokazując błąd. a jeżeli mi sie zapala kontrolka nieraz po przejechaniu 100metrow a nieraz po kilku kilometrach to, to napewno nie bedzie czujnik winny?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się