Jump to content

[B5 AHL] Bierze ciecz chłodzącą, głowica zrobiona


Jaroos
 Share

Recommended Posts

Witam!

Koledzy co to moze byc..podczas jazdy skoczyla temp silnika do 110*C, gotowala sie ciecz chlodzaca w zbiorniczku, auto kopcilo ( para wodna ), cisnienie w zbiorniczku wyrownawczym wywalalo ciecz przez wezyk odp, z nagrzewnicy lecialo zimne powietrze, gorne weze od chlodzenia cieple, dol i chlodnica zimna. Po czym zostalo zrobione: wymiana uszczeliki pod glowica, glowica planowana, docierane zawory, wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzona szczelnosc glowicy, termostat, pompa wody, caly rozrzad. Po tych wymianach auto trzyma temp ok 90*C, ale ubywa znacznie cieczy chlodzacej, kopci dalej ( para i ciecz z wydechu ) i ciecz dostaje sie do oleju ( po odkreceniu korka od miski olejowej wylewa sie najpierw borygo, pozniej dopiero olej), po odkreceniu korka wlewu oleju wydobywa sie para i dziwnie gwizda. Dodam ze chlodniczka oleju jest sprawna. Co to moze byc? Pekniety blok silnika? Pacjent to Audi A4 97 1.6 AHL + LPG ( sekwencja - zalozona tydzien przed tymi objawami, a przez ten tydzien chodzila wzorowo)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Powodów może być dużo : począwszy od zapowietrzenia układu ( układ ciepły a z kratek leci chłodne powietrze) a gdy sie gotuje to możliwe że masz zakamienioną chłodnice ale to teoria bez diagnozy

Link to comment
Share on other sites

Pany, na chu*** męczycie się z remontem tych silników? Jak już dzieją się takie cyrki to w piz*u wywalcie silnik na śmietnik i za grosze kupcie drugi. Jak sens jest wydawać tysiące na remont silników wartych grosze? Dodam że ja swojego ADR sprzedałem ostatnio za 350 zł - słupek w pełni sprawny.

Link to comment
Share on other sites

U mnie było to samo.Okazalo sie że wirnik ten plastikowy od pompy pękł i miał luz na frezie.Pompa sie kreciła ale wirnik nie.Po wymianie ok.

Link to comment
Share on other sites

to samo pare dni temu robilem pompa wody niby cala itd ale jednak zla;/ sprawdz wszystkie krocce

Link to comment
Share on other sites

Pany, na chu*** męczycie się z remontem tych silników? Jak już dzieją się takie cyrki to w piz*u wywalcie silnik na śmietnik i za grosze kupcie drugi. Jak sens jest wydawać tysiące na remont silników wartych grosze? Dodam że ja swojego ADR sprzedałem ostatnio za 350 zł - słupek w pełni sprawny.

:brawo:

Link to comment
Share on other sites

ja kochani wymienilem zbiornik z korkiem krociec z tylu silnika i dalej gotuje mi plyn w zbiorniczku waż twardy tesk glowicy ok i uklad sie zapowietrza powiecie mi co sie dzieje??

Link to comment
Share on other sites

jak uklad sie zapowietrza to sa przedmuchy . prawdopodobnie uszczelka. a sprawdzales vagiem jaka temperature masz bo moze czujnik pokazuje 90 C a tak naprawde to jest ponad 100C. termostat sie zaciał

Link to comment
Share on other sites

Jak układ będzie twardy, odkręć delikatnie korek od zbiornika płynu - tylko ostrożnie żeby nie wywaliło ci wody w twarz i postaraj się powąchać czy czuć spaliny. Jak są ostre przedmuchy to powinno być czuć ostrą woń spalin. Po za tym jak auto będzie jeszcze zimne, odkręć korek, odpal i parz czy lecą cały czas bąbelki powietrza do zbiornika. To też jeden z objawów uwalonej uszczelki.

Link to comment
Share on other sites

wlasnie ze nic nie czuc jak probuje odkrecic korek przy 90 to wywala plyn a jego nie przybywa a ni nie ubywa czysty jak nowy sam juz nie wiem co to moze byc jak sprawdzalme czyjnik g62 vagiem to roznica w ecu i na instrumentach była ok 10 stopni moze to ma znaczenie a czujnik i termo nowy z aso jakies 2 tygodnie temu

Link to comment
Share on other sites

ale jakby byy zapchane to takie by byly objawy tego ze plyn wywala przez biorniczek i twardy waz by byl?

Link to comment
Share on other sites

a czemu niby nie? jest wtedy mały obieg i wode gotuje. a sprawdzales bez termostatu czy tez wyrzuca?

Link to comment
Share on other sites

nagrzewnica dziala ogolnie na malym obiegu na zepsutym termo tez gotowalo moze znowu czujnik g62 tez miaelm takie same objawy na walnietym czujniku z aso bledow nie bylo a tak sie dzialo jeszcze tu popatrze

Link to comment
Share on other sites

Z ciekawości, jaki wpływ na gotowanie się może mieć ten czujnik? Nie znam dokładnie tego silnika ale czy to nie jest zwykły czujnik temperatury?

Link to comment
Share on other sites

wlasnie w tym problem ze nie wiem jakie mialo znaczenie ale podnienilem czujniki na inny uzywany i przestalo gotowac martwi mnie tylko roznica temperatur na ecu i zegarach bo roznica ok 10stopni czyzby czujnik do wymiany???

Link to comment
Share on other sites

Wymieniałeś czujnik to może go odpowietrzyłeś i stąd może ta różnica. Czujnik temp raczej nie ma nic do gotowania. Od tego jest termostat. Nie wiem jak tam u ciebie czy masz wisko czy elektryczny ale w tych temp to nawet i bez wiatraka nie powinien się gotować.

Link to comment
Share on other sites

Dlatego ja już nic nie wiem ten czujnik w jakiś sposób steruje termostatem i może dlatego

Link to comment
Share on other sites

Termostat to urządzenie mechaniczne - nie ma nic wspólnego z elektryką. Czujnik temp służy do wyświetlania info na desce oraz daje info ECU o temp silnika - w niskim temp ecu wie o tym i zmienia parametry pracy silnika bo to aby ułatwić rozruch, szybciej dogrzać auto itp. Sam czujnik też nie ma żadnego wpływu na gotowanie się auta. Chyba że ktoś ma elektryczny wiatrak chłodnicy - ale to zazwyczaj jest osobny czujnik umieszczany na dole chłodnicy - to wtedy auto w lecie przy upałach i w korkach mogłoby się grzać, ale raczej nie zimą.

Link to comment
Share on other sites

Podjade jutro i zrobię test głowicy zobaczymy bo tylko to zostało a pompa wody odpada? Jeśli by były wirniki zepsuto to co by się działo?

Link to comment
Share on other sites

Gdyby pompa siadała nie byłoby krążenie płynu i też by gotował.

Link to comment
Share on other sites

może rury słabe i po rozgrzaniu stają się elastyczne i zapadają się po prostu , siadaj do wozu przygazuj i niech ktoś ogląda po kolei czy któraś nie spłaszcza się...

Link to comment
Share on other sites

może rury słabe i po rozgrzaniu stają się elastyczne i zapadają się po prostu , siadaj do wozu przygazuj i niech ktoś ogląda po kolei czy któraś nie spłaszcza się...

Sprawdzić można aczkolwiek mało prawdopodobne tym bardziej że kolega mówi iż węże są twarde.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie twarde a pompę jak mogę sprawdzić? Muszę pewnie ja wymontowac ale gdyby pompa to nie byłoby ogrzewania wtedy??

Link to comment
Share on other sites

Mówiąc na przykładzie poprzednich silników VAG (podejrzewam że u ciebie jest podobnie) - pompę można sprawdzić wyciągając termostat. Wtedy ją widać. Możesz obejrzeć wirnik i ewentualnie zobaczyć czy się kręci.

Link to comment
Share on other sites

U mnie właśnie pompa jest przy rozrzadzie daleko od termo

Link to comment
Share on other sites

A fakt, czyli tam pompa napędzana jest paskiem rozrządu. To trochę lipa. Nie miałem z tym do czynienia więc nie pomogę.

Link to comment
Share on other sites

Chyba że zdecyduje szybciej na wymianę rozrządu bo mam za 30 tys

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...