Vakial Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Witam, mam pytanie w związku z wymianą amortyzatorów. Cała procedura jest świetnie opisana w innym wątku lecz nie znalazłem tam informacji dotyczącej metalowego pierścienia przychodzącego na górę odboja. Jest tam metalowa zawleczka na której ten pierścień powinien spocząć. Moje pytanie brzmi czy metalowy pierścień powinien być pod spodem zawleczki czy też na jej górze. Powiedziano mi w sklepie ze na górze ale wtedy zastanawiał się nad jego funkcją gdyż jak by był na górze to by sobie swobodnie latał i się nie opierał o tą zawleczkę bo odbój wypychał by go do góry gdzie nic mu nie stawia oporu. Wymieniałem amortyzatory na sachsy super turing. Pozdrawiam
Vakial Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Opublikowano 18 Listopada 2009 Dzięki za szybką odpowiedź. Jeszcze jedno pytanie - ile powinno zostać miejsca (jaka odległość) od góry odboju do tej górnej tulejki aluminiowo-gumowej od momentu w którym odbój oprze się o ten pierścień ? Bo nie wiem czy mi nie sprzedali złego amortyzatora....
Wąski Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Dzięki za szybką odpowiedź. Jeszcze jedno pytanie - ile powinno zostać miejsca (jaka odległość) od góry odboju do tej górnej tulejki aluminiowo-gumowej od momentu w którym odbój oprze się o ten pierścień ? Bo nie wiem czy mi nie sprzedali złego amortyzatora.... takie rzeczy tylko w Erze
Vakial Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Opublikowano 18 Listopada 2009 To może inaczej - jaki odbój powinienem założyć Bo są krótsze i dłuższe. Ten co dostałem w komplecie z amortyzatorem jest krótki natomiast jak byłem w innym sklepie pytać to mi gość pokazywał długi sachsa...
mlodyy Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 zakladaj dlugi bo na krotkim bedzie dobijal amor
Vakial Opublikowano 21 Listopada 2009 Autor Opublikowano 21 Listopada 2009 Ok, czyli kolejność zakładania to: na dół takie coś gumowo metalowe na czym siedzi spręzyna, potem sprężyna, następnie plastik na którym opiera się osłona, osłona, odbój, metalowa podkładka, zawleczka i na samą górę łożysko amortyzatora które skręcamy śrubą. Czy to prawidłowa kolejność montażu? I w ogóle jaka jest praktyczna funkcja tej podkładki metalowej? [br]Dopisany: 18 Listopad 2009, 22:21_________________________________________________Udało mi sie w końcu zrobić to tak jak ma być. Być może poniższy post pomoże komuś zlokalizować stuki tylnego zawieszenia po wymianie amortyzatorów, sprężyn lub odbojów. Męczyłem się z tymi głuchymi stukami przez około dwa tygodnie rozbierałem 3 razy, nikt nie potrafił mi pomóc aż w końcu przez przypadek doszedłem jak to ma być złożone. A więc po kolei zakładamy podkładkę gumowo metalową ściągniętą ze starego amortyzatora, potem sprężynę oraz plastikową nakładkę którą mamy razem z amortyzatorem. Następnie przygotowujemy odbój do montażu- czyli nakładamy z jednej strony osłonę na odbój( harmonijkę) natomiast z drugiej strony odboju wciskamy DO JEGO ŚRODKA metalową podkładkę (dostarczoną razem z nowym amortyzatorem). Teraz całość (odbój z osłoną oraz metalową podkładką w środku odboju) nakładamy na amortyzator. Teraz skręcamy wszystko łożyskiem amortyzatora. Odbój nie pójdzie teraz w dół bo jest hamowany przez metalową podkładkę i nie pójdzie w górę bo opiera się o łożysko amortyzatora, czyli siedzi SZTYWNO. Jeśli po wymianie amortyzatorów, odbojów, lub sprężyn pojawiają się głuche stuki jakby coś luźno latało w zawieszeniu sprawdźcie w pierwszej kolejności czy możecie poruszac odbojem w górę i w dół za pomoca ręki. Powinien siedzieć sztywno u samej góry przy łożysku amortyzatora. Jeśli możecie nim poruszac w górę i w dół to na 100% to będzie powodowało stuki. W moim aucie w końcu nastał acisza . PS. Jednak metalowa podkładka w środku odboju idzie od góry zawleczki....
FAFAL Opublikowano 5 Grudnia 2009 Opublikowano 5 Grudnia 2009 To może inaczej - jaki odbój powinienem założyć Bo są krótsze i dłuższe. Ten co dostałem w komplecie z amortyzatorem jest krótki natomiast jak byłem w innym sklepie pytać to mi gość pokazywał długi sachsa... zakladaj dlugi bo na krotkim bedzie dobijal amor Kolego mlodyy nie pisz jak nie masz pojęcia.... Skoro w komplecie dostał krótki to pewnie taki ma być. Otóż odbój/odbijak dla zawieszenia standardowego -127mm dla zawieszenia sportowego - 112mm [br]Dopisany: 21 Listopad 2009, 22:51_________________________________________________Vakial ta metalowa podkładka, która jest umieszczona w odboju zeszła Ci do miejsca oznaczonego na czerwono czy na zielono?
_Solar_ Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 FAFAŁ1 a wiesz jakie odboje ida na przód chodzi mi o długość ta podkładka powinna zejsć na miejsce zielone. A Ty Rafale juz jesteś po wymianie amorów ?? nizej to chyba jest regulacja osadzenia kielicha pozniej idzie na to taki mniejszy pierścien a dopiero ten kielich co juz osadza sie sprężynę dobrzę mówię
FAFAL Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 No to ok mi właśnie zeszła do miejsca zielonego, ale nie ta nowa która była razem z amorkami tylko stara. Nowa miała za małą środkową średnicę i dochodziła tylko do miejsca zaznaczonego na czerwono. A Ty Rafale juz jesteś po wymianie amorów ?? Tak jestem, jeździ się super znaczna różnica w porównaniu do standardowych. Wymienię jeszcze przód mimo że są dobre. nizej to chyba jest regulacja osadzenia kielicha pozniej idzie na to taki mniejszy pierścien a dopiero ten kielich co juz osadza sie sprężynę dobrzę mówię Dokładnie masz rację. Ja zostawiłem na środku tak jak było. Odboje sprawdzę później i Ci napiszę.
_Solar_ Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 powiedz jeszcze na jakich kołach jezdzisz aktualnie ?? a odboje jakie zakładałeś ?? piankowe czy gumowe ??
Maraas Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 ja również wymieniłem tylne amorki na sachs super turnig no i od wymiany nie mogę się pozbyć stuków w okolicy górnego mocowania (tylko po lewej stronie) rozbierałem już wszystko z 3 razy, gumy górne wymienione, wszystko dobrze poskręcane no i ciągle puka
FAFAL Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 powiedz jeszcze na jakich kołach jezdzisz aktualnie ?? a odboje jakie zakładałeś ?? piankowe czy gumowe ?? Aktualnie na zimóweczkach 15'' Odboje zakładalem firmy febi bilstein, ale nie wiem jakie to były, co to za materiał. Nie wyglądało to mi ani na typową gumę, ani na typową piankę. Dlaczego pytasz o koła? Patrzyłem na ETCE i nie zauważyłem przy przednich amorkach odboi. Jest coś takiego jak sprężyna dodatkowa (8D0 412 131 E)-dla zawieszenia sportowego. Nie wiem może przeoczyłem, albo źle patrzyłem, ale wygląda na to że odboi nie ma.
_Solar_ Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 o koła pytam bo 2 amorki juz załozyłem i z tyłu ten kielich osadzenia spręzyny jest jakos dość blisko koła, ale nie obciera
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się