Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Automatyczna skrzynia nie przełącza biegów


hubert479

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem taki że skrzynia automatyczna [ 4 biegowa ] nie przełącza mi biegów jest w tzw. trybie serwisowym, ale zaznaczam ze olej w skrzyni wymieniłem. Jeżdziłem tak tydzień do pewnego momentu gdzie podczas jazdy automat został tak jakby na trzecim biegu byłem w autoryzowanym warsztacie i podłączyli mi komputer i wyszło że jest to błąd G-38 i okazało sie że jest to czujnik obrotów skrzyni, a więc zamówiłem go i zamontowałem okazało się że automat nadal nie przełącza biegów pojechałem znowu podłączyć go pod komputer i wykazało że czujnik jest dobry ale tak jakby brakowało jakiegoś impulsu czy coś takiego. Pomóżcie co z tym zrobić gdzie szukać przyczyny. POZDRAWIAM!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem jaki bo elektryk powiedział że jest dobrze że niby błąd skasował ale sam mówił że trzeba się umówić na sprawdzenie instalacji tzn szukać gdzieś w sterowniku od skrzyni biegów. teraz jaszcze doszedł jeden problem że nie ma blokady po przekręceniu kluczyka bądz odpaleniu samochodu można bez wciskania pedału hamulca przełączyć bieg.[br]Dopisany: 21 Listopad 2009, 23:17_________________________________________________Aha i jeszcze do tego cały czas świeci się na wyświetlaczy pozycja D i jeżeli jest dzwignia jest w innej pozycji to cały czas jest wyświetlane D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że skasował błędy,nie znaczy że nie pojawiły się ponownie.

sprawdź czy sterownik jest podłączony w ogóle.

podłącz jeszcze raz i konkretnie zorientuj się jakie błędy wyskakują.

dobrze byłoby podłączyć sterownik ze sprawnego auta.

ewidentnie skrzynia jest w trybie awaryjnym,sam przerabiałem ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sterownik to znajduje sie pod nogami pasażera? Jest tam takie cos w pudełku i jeszcze jest cos małego tuz za przegroda pod siedzeniem to o to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie pod nogami pasażera jest sterownik automatycznej skrzyni biegów.

tak,w takim pudełku.

najprościej będzie odłączyć go i zobaczyć czy coś się zmieniło w zachowaniu auta.

ja miałem zalany wodą i jak go odłączyłem auto tak samo się zachowywało,tzn. ze sterownikiem czy bez jeździło tak samo.

po podłączeniu nowego z allegro za 350 pln zaczęło śmigać ja burza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie trochę tam jakby było tej wilgoci pod tym dywanem z tym wygłuszeniem i całkiem możliwe ze coś może tam nie łączyć zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam skrzynia już śmiga jak należy tzn po podłączeniu pod komputer zostały skasowane wszystkie błędy i jest ok i dowiedziałem się od mechanika że są trzy tryby pracy skrzyni ( ekonomiczny, standard, i sport ) ja teraz mam ustawioną skrzynie na tryb ekonomiczny i teraz testuje spalanie jaka będzie różnica. Odezwę się jak już będę pewien co do spalania czy coś się poprawiło. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz, to napisz, jakie teraz masz kodowanie skrzyni i jak zmieniła się jej praca (szybsze przełączenie biegów, etc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też bym się chętnie dowiedział takich nowości :cool1:

skrzynie DMX czyli te właśnie 4o biegowe automaty które posiadamy są skrzyniami inteligentnymi i same dostosowują prędkość zmiany biegów do tego jak "ciężką" nogę ma kierowca :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

19 grudnia jadę kupić A4 1.9TDI z automatyczną skrzynią biegów rocznik auta 1998 przebieg 24000. Bardzo proszę o opinię na ten temat, szczególnie jeśli chodzi o skrzynię bo mam mieszane uczucia, że utopię ciężko odłożone pieniążki. Z góry dziękuję za odpowiedzi i wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się bać automatu, wiadomo auta swoje latka mają i coś może się posypać, ale jeżeli nie kupisz takiego z zajechaną skrzynią to będzie ok :good: na marginesie, nowe sprzęgło plus dwumasa przy manualnej skrzyni to koszty rzędu mniej więcej remontu lub wymiany automatu na sprawną używkę więc nie demonizujmy :wink4:

Co do samej skrzyni to wszystko wyjdzie podczas jazdy:

Po pierwsze absolutnie nie powinna mocno szarpać, nagrzana i zimna, jeżeli auto stało zupełnie zimne skrzynia nagrzeje się mniej więcej po przejechaniu kilkunastu km.

Po drugie przerzucając na D na płaskim podłożu auto powinno bez gazu ruszyć do przodu, na lekkim wzniesieniu przynajmniej nie powinno się staczać i jeżeli tak się nie stanie nie daj sobie wmówić sprzedawcy, że jest ok bo nie jest i wielkimi korkami zbliża się regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego plus ewentualnie jakieś niespodzianki w środku.

Po trzecie dowiedz się od poprzedniego właściciela czy zmieniał olej w skrzyni, jeżeli tego nie robił lub sam nic nie wie o wymianach to z dużym prawdopodobieństwem nikt tego nie robił i należy go wymienić po zakupie.

Warto też podłączyć VAG-a i sprawdzić sterownik skrzyni pod kątem ewentualnych błędów.

Powodzenia w zakupach Kolego, automat super sprawa :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się bać automatu, wiadomo auta swoje latka mają i coś może się posypać, ale jeżeli nie kupisz takiego z zajechaną skrzynią to będzie ok :good: na marginesie, nowe sprzęgło plus dwumasa przy manualnej skrzyni to koszty rzędu mniej więcej remontu lub wymiany automatu na sprawną używkę więc nie demonizujmy :wink4:

Co do samej skrzyni to wszystko wyjdzie podczas jazdy:

Po pierwsze absolutnie nie powinna mocno szarpać, nagrzana i zimna, jeżeli auto stało zupełnie zimne skrzynia nagrzeje się mniej więcej po przejechaniu kilkunastu km.

Po drugie przerzucając na D na płaskim podłożu auto powinno bez gazu ruszyć do przodu, na lekkim wzniesieniu przynajmniej nie powinno się staczać i jeżeli tak się nie stanie nie daj sobie wmówić sprzedawcy, że jest ok bo nie jest i wielkimi korkami zbliża się regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego plus ewentualnie jakieś niespodzianki w środku.

Po trzecie dowiedz się od poprzedniego właściciela czy zmieniał olej w skrzyni, jeżeli tego nie robił lub sam nic nie wie o wymianach to z dużym prawdopodobieństwem nikt tego nie robił i należy go wymienić po zakupie.

Warto też podłączyć VAG-a i sprawdzić sterownik skrzyni pod kątem ewentualnych błędów.

Powodzenia w zakupach Kolego, automat super sprawa :wink4:

nic dodać nic ująć :wink4:

te skrzynie są dużo trwalsze niż te nowszej generacji jak np. multitronic... :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dokładnie dzieje się z twoją skrzynią Kolego? Koszt remontu zależy co się w środku zużyło, bez rozebrania skrzyni nikt ci nie powie jakie dokładnie bądą koszta. Ja ostatnio za wymianę sprzęgła hydrokinetycznego i jednego kosza bo był przypalony zapłaciłem z robotą, olejem i filtrem 2700 zł. Używane skrzynie sobie odpuść, nie wiesz co tam siedzi w środku, a gwarancja rozruchowa to fikcja bo sprzedawca się wszystkiego wyprze jak będzie chciał, a samo zdjęcie i założenie drugiej skrzyni z napełnieniem to są już pieniądze. A propos pieniędzy to niestety jeżeli ma być zrobione dobrze, a nie na sztukę to trzeba wydać tyle ile trzeba, ale niekoniecznie majątek :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak więc problem mam bardzo ciekawy... mianowicie :

auto nierozgrzane nie jedzie do przodu , bez wzgledu na to czy jest pozycja 1, 2, 3 , D... musi sie rozgrzac i dopiero zaczyna powoli ruszac, lekko "skakac" . Wychodzi na to ,ze gdy olej dostanie odpowiednia temperature ( a co za tym idzie ciśnienie ) to wtedy fura jedzie... no i na poczatku jazdy ( gdy juz się da jechac do przodu ) slizga sie na biegach... daje mu gaz i zachowuje sie jak na sprzęgle. Po przejechaniu srednio kilometra chodzi idealnie... zmienia biegi pięknie, żadnego czarpania ani nic.. po prostu jak nowa.

co najciekawsze.. na zimnym silniku gdy do tyłu jedzie od razu z pełna parą , ochoczo. i to jest ta zagadka...

olej podobno byl wymieniany ... bylem u specjalisty i jak to powiedział : widac, ze olej byl wymieniany bo jest czysty klarowny itp i cos wspominał o jakiś opiłkach metalu...

pomysły? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada jakby nie trzymala cisnienia.

pompa oleju dopiero po rogrzaniu odzyskuje szczelnosc jako taka i olej ma dosyc cisnienia zeby ruszyc auto.

ale to wrozenie z fusow. nie ma co gledzic bez rozebrania i zbadania...

chociaz dobry fachowiec od autoamtow by zdiagnozowal pewnie trafnie na podstawie jazdy testowej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...