Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A6 C5 2.5TDI] Problem z klimatyzacją


Mirbi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie!

Jest to mój pierwszy post na tym forum i w związku z tym pozdrawiam wszystkich fanów CCCO ;):wink: Niedawno stałem się posiadaczem mojej pierwszej niuni czyli A6 C5 '02 Q AKE i jestem bardzo z niej zadowolony.

Mam taki oto problem. Odebrałem dziś furkę od mechanika - wymiana rozrządu. Po wymianie z silnikiem wszystko ok, a nawet lepiej jak przedtem :wink: Nie wiem co jest grane, ale klima w ogóle nie działa, choć przed oddaniem do warsztatu wszystko było w jak najlepszym porządku. Teraz cały czas pali się przycisk ECON i pomimo deptania tego przycisku a nawet czegokolwiek na panelu lampka ECON się nie wyłącza i chodzi jedynie nadmuch bez klimy. Próbowałem załatwić to na chama, czyli odpiąłem aku i podpiąłem z powrotem ale bez sukcesu. Dodam jeszcze tylko, że wymieniona została chłodnica wody i to wszystko. Nie podpinałem jeszcze pod Vaga, bo nie miałem niestety czasu. Może jutro znajdę trochę żeby się tym zająć. Aha, mechanik mówił, że u niego komp nie łączył się jedynie z blokiem klimy i nie wie czemu (heh :embarrassed:). Przedtem jak sam podpinałem to było wszystko ok, bez błędów. Czy ktoś z szanownych kolegów wie może o co chodzi i mógłby mi pomóc?

Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich audimaniaków!!! :tongue::wink:

edit by wojtas-audi :

Kolego najpierw przeczytaj REGULAMIN !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz odblokowane, mialem ostatnio podobnie z tym ECON , podepnij pod Vaga, skasuj bledy, powinno byc ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Dzięki za odwieszenie :cool:

Pokazuje się 00819 na klimie i niestety nie mogę tego skasować. Piszę również o tym w innym wątku:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=11580.0

Na innym forum dowiedziałem się, że prawdopodobnie chłodnica została rozszczelniona przy wymianie rozrządu i trzeba ją napełnić. Czy tak może się objawiać pusta klima?

Dzięki i pozdro!

Witam!

Prosiłbym o analizę błędów jak poniżej, ewentualnie co może być ich przyczyną. Dodam, że zaczynam dopiero z vagiem :cool

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Address 02 -------------------------------------------------------

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Address 08 -------------------------------------------------------

00819 - High Pressure Sensor (G65)

30-00 - Open or Short to B+

Address 15 -------------------------------------------------------

00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)

001 - Upper Limit Exceeded

Address 35 -------------------------------------------------------

00955 - Key 1

09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

01561 - Left Rear Door

61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

Address 37 -------------------------------------------------------

65535 - Internal Control Module Memory Error

Hej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz jakieś błędy, to była jakaś przyczyna - to samo u Ciebie Wojtas. Według mnie błąd F129 nie powinien się wziąć z "nieba" :grin: Coś było nie tak, albo jest.... Ja po prostu u siebie zaobserwowałem stan błędu, gdy w układzie nie ma czynnika (zresztą logiczne całkiem... )

Mirbi, masz objawy braku czynnika (jeśli ktoś Ci spuścił, to powinien napełnić, albo na jego koszt).

Także ganiaj do mechanika :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

Po przeszukaniu 4 różnych forum też do takiego wniosku powoli doszedłem. Jutro jadę do dziada niech napełnia skoro spuścił. BTW ile może kosztować nabicie (z własnego doświadczenia) i jakim czynnikiem (R134a)?

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy .... 120zł - 180zł (chyba nawet takie ceny słyszałem)

Na obrzeżach Trójmiasta zrobisz za 120zł, bliżej centrum już za 150 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Klima już nabita. Okazało się, że nie było rozszczelnienia i płyny było w normie. Cóż, i tak co jakiś czas trzeba przedmuchać i odessać klimę. Zatem wszystko wskazuje na to (chyba) że to jakaś złączka. Czy ktoś wie gdzie się znajduje ten czujnik G65 i którędy idzie do niego kabel? Dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie gdzie się znajduje ten czujnik G65

Dalej masz ten błąd ?

jeśli tak, skasuj i pojeździj parę dni i potem sprawdź.

Czujnik jest przy "chłodnicy klimatyzacji" (skraplacz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tak cały czas mam ten błąd i nie mogę go skasować. Klikam żeby wyczyścił i po chwili znowu wskakuje. Znalazłem ten czujnik, ale jest dobrze podłączony. Nie wiem tylko czy działa dobrze. Sprawdziłem napięcia i na skrajnych elektrodach jest + i masa, a na środkowym chyba idzie sygnał z czujnika. Kabel też jest w dobrym stanie jednak ciągle pojawia się ten błąd no i klimatronik nie chodzi... :cry: tylko ECON się pali cały czas. Nie wiem już co dalej robić, wyczerpały mi się pomysły, coś czuję, że czeka mnie tylko ASO i pewnie zapłacę jak za zboże...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem napięcia i na skrajnych elektrodach jest + i masa, a na środkowym chyba idzie sygnał z czujnika

tam są chyba cztery piny...

Ice, często się zdarza że ten czujnik pada ?

[br]Dopisany: 24 Maj 2007, 20:05 _________________________________________________odczytaj też blok 001 z grupy klimatyzacji (008)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Sprawdziłem blok 01 i oto co wyszło:

Current = 0.020A (czasami pokazuje 0.015)

Load = 0.0%

Load = 0.0%

Absolute Pres. = 1.0bar

i to tyle.

@pre_pl na 100% są trzy bo rozłożyłem wtyczkę i miernikiem sprawdzałem napięcia. (rozumiem, że chodzi o czujnik (8E0 959 126) po lewej stronie skraplacza tak jak na tym zdjęciu:

38dc3a116d657979m.jpg

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Current = 0.020A (czasami pokazuje 0.015)

Load = 0.0%

Load = 0.0%

Absolute Pres. = 1.0bar

i to tyle.

no ale miałeś włączoną klimę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Obie strefy na LO i na manualu na jedna kreske.

Teraz jeszcze sprawdziłem przy różnych ustawieniach klimy, max nadmuch, min temp itp. Odczyt ciągle ten sam bez zmian.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Sprawdziłem blok 01 i oto co wyszło:

Current = 0.020A (czasami pokazuje 0.015)

Load = 0.0%

Load = 0.0%

Absolute Pres. = 1.0bar

i to tyle.

@pre_pl na 100% są trzy bo rozłożyłem wtyczkę i miernikiem sprawdzałem napięcia. (rozumiem, że chodzi o czujnik (8E0 959 126) po lewej stronie skraplacza tak jak na tym zdjęciu:

38dc3a116d657979m.jpg

Pozdrawiam!

Ja miałem ten sam problem, klima świeżo nabita i śnieżynka za nic sie zapalić nie chciała i wymieniłem ten sam czujnik co jest na obrazku, po wymianie od razu zaczęło wszystko działać :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie strefy na LO i na manualu na jedna kreske.

no to kupa, bo ten odczyt tak jakby była sprężarka wyłączona, czyli żadnych danych nie wysyła czujnik.

Jakieś 200zł kosztuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pre_pl A czy jest sens sprawdzać wtyczkę od strony sprężarki? Czy sygnał z czujnika leci od razu do sterownika?

@bmw750 Czy czujnik mogę od tak sobie wykręcić, czy trzeba gdzieś coś zakręcić (jakiś zaworek or something), żeby mi nic nie poleciało? Skoro to czujnik ciśnienia więc domyślam się, że "tam jest ciśnienie" :grin:

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...