Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Odłączenie turbiny.Proszę o pomoc


kostek01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W trakcie przyspieszania, gdy dochodzę obrotami do 3200 następuje odłączenie turbiny. Sprawdzałem to tylko na biegu 3. Gdy przekroczyłem 3200 nastąpiło odstawienie turbiny i w momencie przejścia na wyższy bieg samochód staje się mułowaty. Turbinę czyściłem w lipcu u mechanika i jest w porządku. W momencie podłaczenia do kompa wychodzi błąd: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation ". Czy może to być spowodowane uzszkodzeniem zaworu N75? Pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17965 - za wysokie ciśnienie ładowania

Może turbo, może n75 może nieszczelności w układzie Tego ci nie powiemy. Vaguj autko i będziesz coś więcej wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, w poprzednim AFN-ie musiałem czyścic turbinę 2 razy.

Więc prawdopodobnie to znowu ona, a w sumie jej kierowniczki.

Jaki masz przebieg, dużo jeździsz po mieście?

Jeśli tak to musisz go na każdym biegu trzymać powyżej 2000 obrotów np. 2100 czy 2200.

Spróbuj też go przegonic na trasie porządnie np. trzymając go w okolicach 3200-3300 obr. na 5 biegu,

ale w momencie rozpędzania delikatnie wciskaj pedał gazu przed i po granicy 3000 obr. wtedy silnik nie wejdzie w tryb awaryjny.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W trakcie przyspieszania, gdy dochodzę obrotami do....(bez przesady) następuje odłączenie turbiny i w momencie przejścia na wyższy bieg samochód staje się mułowaty. W momencie podłaczenia do kompa wychodzi błąd: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation "-byłem u mechanika(stwierdził przytarte kierowniczki turbo lub zawór N75 lub jedno i drugie) i zaśpiewał 650,00 pln + ewentualny koszt nowego N75 za "kompleksowe czyszczenie turbo z wymianą dwóch uszczelek i specjalnymi płynami i smarami"- :mysli:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochodzik ma przejechane 240tkm. Troszke jezdze po miescie, a zwlaszcza moja zona. ja jak w niego siadam to troszke przeciagam go po obrotach. jezdzilem nim przez caly pazdziernik i dostawal po garach. od poczatku listopada jezdzi nim moja zona. a moze to byc wina paliwa? tankuje na orlenie verve.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś może być na rzeczy w kwestii paliwa. Pierwszy raz od kilku miesięcy złapałem notlauf'a gdy zatankowałem na bezobsługowej stacji neste. I właśnie wtedy miałem też mocniej okopcone rury wydechowe. :mysli: Teraz tylko na shellu leje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moi drodzy wasze przypadki to klasyczne zapieczone kierownice turbiny,

w wyniku eksploatacji zebrała się w waszych turbinach sadza

czyścimy turbiny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...