Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 TDI 115KM] Zanik mocy silnika - juz 2 razy!!!


michau

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Podczas jazdy zdarzyło mi się już dwukrotnie że silnik nie wchodził na wyższe obroty 2200 na najwyższym biegu tracą przy tym oczywiście moc. Pierwszy raz był w piątek jak jechałem do rodzinki - i musiałem wrócić z trasy do domu. Zajechałem więc dzisiaj do mechanika i stwierdził po oględzinach i podłączeniu do komputera, że przyczyną jest "przepływomierz powietrza" który został wymieniony gdyż wg. komputera zaniżał wartość powietrza która była podawana. Zrobiłem około 30 km po wymianie i wszystko było ok ale jak próbowałem wyprzedzić drugi samochód to sytuacja się powtórzyła. Pedał do podłogi też nie pomógł. Zjechałem na pobocze i wyłączyłem silnik. Chwile odczekałem i podjąłem próbę uruchomienia niestety też się nie chciał uruchomić. Lekkie poddenerwowanie mnie złapało. Po 3 takich próbach postanowiłem odczekać. Po około 5 minutowej przerwie odpalił bez problemowo oraz moc też już wróciła.

Czy komuś zdarzyła sie taki przypadek j/w?

Proszę o jakieś wskazówki co sprawdzić?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam michau

Prosze poprawnie nazwac temat- inaczej wyladuje on w koszu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez logow dynamicznych sie nie obejdzie ..

chyba ze chcesz zastosowac metode "chybil/trafil" ... :afro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem identyczny problem, az pewnego dnia calkiem zanikla moc.

Dzis bedzie badane auto u znachora.

Moze dostane logi, to proslilbym o analize.

Pozdr. :afro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podczas jazdy zdarzyło mi się już dwukrotnie że silnik nie wchodził na wyższe obroty 2200 na najwyższym biegu tracą przy tym oczywiście moc. Pierwszy raz był w piątek jak jechałem do rodzinki - i musiałem wrócić z trasy do domu. Zajechałem więc dzisiaj do mechanika i stwierdził po oględzinach i podłączeniu do komputera, że przyczyną jest "przepływomierz powietrza" który został wymieniony gdyż wg. komputera zaniżał wartość powietrza która była podawana. Zrobiłem około 30 km po wymianie i wszystko było ok ale jak próbowałem wyprzedzić drugi samochód to sytuacja się powtórzyła. Pedał do podłogi też nie pomógł. Zjechałem na pobocze i wyłączyłem silnik. Chwile odczekałem i podjąłem próbę uruchomienia niestety też się nie chciał uruchomić. Lekkie poddenerwowanie mnie złapało. Po 3 takich próbach postanowiłem odczekać. Po około 5 minutowej przerwie odpalił bez problemowo oraz moc też już wróciła.

ja mialem taki problemik, ze na wysokich obrotach,jak sie go mocno trzymalo na gazie (czyli glownie przy wyprzedzaniu)tracil moc. u mnie tez mechanik obstawial,ze to przeplywomierz. na szczescie nie mial czym go sprawdzic i wstawil blaszke do turbiny. u mnie to pomoglo,teraz jak sie wcisne gaz, to leci samochod leci... nie wiem czy u Ciebie to pomoz.warto,zeby ktos bardziej doswiadczony sie wypowiedzial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanko bo widze ze chłopaki w temacie jak się robi logi naczytalem sie dosc duzo o nich i domniewam ze jest to wydruk z komputera ja nasze autko sie zachowuje ale jesli ktos łaskaw to prosze o szersza odpowiedz gdyż mam taka sytuacje czasem jak jadę i wcisne powyzej 3000 obrotów 1.9 TDI przez chwile po przekroczeniu 3000 traci moc tak jak by mu czegos brakło a później juz ciagnie dobrze i nie wiem co to moze byc i czy robic cos z tym gyz słysze ze to turbina zapieczone kierownice zaworek N75 lub przepływomierz . Jesli ktos w temacie prosze o rade

uzupełnij profil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanko bo widze ze chłopaki w temacie jak się robi logi naczytalem sie dosc duzo o nich i domniewam ze jest to wydruk z komputera ja nasze autko sie zachowuje ale jesli ktos łaskaw to prosze o szersza odpowiedz gdyż mam taka sytuacje czasem jak jadę i wcisne powyzej 3000 obrotów 1.9 TDI przez chwile po przekroczeniu 3000 traci moc tak jak by mu czegos brakło a później juz ciagnie dobrze i nie wiem co to moze byc i czy robic cos z tym gyz słysze ze to turbina zapieczone kierownice zaworek N75 lub przepływomierz . Jesli ktos w temacie prosze o rade

to poczytaj jeszcze ... :evil:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za lekturke troszke poszerzyłem horyzonty a co myslicie o zjawisku wystepujacym w moim aucie 1.9 TDI AHU i czy mój silniczek ma w turbinie kierownice bo z tego co wiem to nie wiec czy jest sens ja czyscic czy wogóle czysci sie taka turbinke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma kierownic, poza tym żeby dać osąd czy to przepływomierz, czy sterowanie turbo to jednak przydałaby się diagnostyka.

Chyba nie chcesz w ciemno wymieniać pół auta :cool:

Choć pewne rzeczy można wywnioskować już nawet po użyciu funkcji szukaj na forum:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10883.0

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=5465.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za lekturke troszke poszerzyłem horyzonty a co myslicie o zjawisku wystepujacym w moim aucie 1.9 TDI AHU i czy mój silniczek ma w turbinie kierownice bo z tego co wiem to nie wiec czy jest sens ja czyscic czy wogóle czysci sie taka turbinke

bez logów z Vag'a sie nie obejdzie ..

wrozek na tym forum nie ma ... :wink:

ale jak chcesz mozemy sie zabawic w "chybił-trafił" :afro:

p.s turbulum sterowane nadcisneiniem,kierownic nie masz ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem taka sytuacje - deptalem sobie od rana i okazalo sie ze po kilku minutach komp odlaczyl turbo - auto zachowywalo sie jak zwykly klekot - podjechalem do znajomego elektryka dawaj kompa na poklad i jazda - okazalo sie ze silnik byl zimny i byla za wysoka roznica cisnienia zadanego i rzeczywistego - po glebszych ogledzinach - turbina do czyszczenia i bledy do kasowania co zrobilem - teraz smiga jak ta lala - zanim zaczniesz wymieniac podjedz do kogos z glowa na karku bo ci pol auta na "chyba panie to to" wymienia!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...