Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Tiptronik nie chce przejsc na tryb manualny...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam...mam problem z tiptronikem.Na automacie wszystko dziala super ale ostatnio chialem przejsc na manual i...nic sie nie zmienilo...pozostal na automacie.Czy to wina sterownika? Nie mam w tej chwili mozliwosci podlaczenia do VAGA...Moze ktos sie na ten temat wypowiedziec?Pozdrowienia...[br]Dopisany: 07 Grudzień 2009, 00:43_________________________________________________Panowie....naprawde nikt nie ma pojecia co sie moglo stac z tym moim tiptronikiem?

Opublikowano

ale co mozemy Ci powiedziec skoro nawet nie chce Ci sie podlaczyc pod VAGa...

mozemy opdac 100 powodow dla ktorych tak sie moglo stac. od urwania kabelka po upalony sterownik. tylko co Ci to da?

tylko VAG powie Ci czy sterownik widzi ze przsuwasz dzwingnie, czy sa jakis bledy czy moze wogle sie z nim nie podlaczysz...

Opublikowano

I to tez jest konkretna odpowiedz...dzieki chociaz za to...nie znalazlem takiego problemu na forum wiec po prostu zapytalem.A w tej chwili nie mam mozliwosci podpiecia sie do Vaga jak juz zreszta wspomnialem.MOZLIWOSCI a nie checi czy niecheci.Jak juz pewnie podepne go w odpowiednim warsztacie to pewnie tez mi od razu powiedza co jest.Ale i tak dzieki .

Opublikowano

I to tez jest konkretna odpowiedz...dzieki chociaz za to...nie znalazlem takiego problemu na forum wiec po prostu zapytalem.A w tej chwili nie mam mozliwosci podpiecia sie do Vaga jak juz zreszta wspomnialem.MOZLIWOSCI a nie checi czy niecheci.Jak juz pewnie podepne go w odpowiednim warsztacie to pewnie tez mi od razu powiedza co jest.Ale i tak dzieki .

rozumiem ze jestes zagranica, ale w polsce kabelek to koszt kilkudziesieciu zlotych, wiec moze zamisat placic za podlaczenia niech ktos Ci wysle kabel i sobie sprawdzisz.

Opublikowano

Wiesz...nawet nie chodzi o ten kabelek...Za pare dni bede w Polsce to mi moj mechanik powie o co chodzi.Myslalem ze moze ktos mial podobny problem i wie o co chodzi.Oczywiscie zgadzam sie ze wrozenie z niczego do niczego nie prowadzi. Z tym ze ja akurat jestem w szpitalu po operacji i mam ze tak powiem ograniczone mozliwosci badawcze... Ale na szczescie mam internet i probuje ta droga dowiedziec sie czy jak wyjde z tego szpitala to bez wiekszego strachu dojade do Pl.Do tego jeszcze podobno cieknie mi olej z pomiedzy skrzyni i silnika.Ale znajomy twierdzi ze to olej silnikowy wiec mi to wyglada na simering od strony silnika...Mimo wszystko jestem dobrej mysli i mysle ze jadac spokojnie i dolewajac olej jakos dojade...to tylko 900km.A w peelu koszty napraw sa duzo nizsze niz tu.W kazdym razie dziekuje za zainteresowanie.Pozdrowienia.

Opublikowano

Witam !

Pozwolę sobie dopisać się do tematu... Mam ten sam problem - Tiptronic działa na każdej pozycji oprócz trybu manualnego. Nie wyświetlają się na FISie biegi po przełączeniu na manual, ani też nie reaguje na zmiany + l -. VAG nie pokazał żadnych błędów dot. skrzyni (w ogóle to żadnych istotnych błędów) W odczytach VAGa pojawiają się kolejno pozycje PRND432, ale + - w ogóle nie łapie. Jedyne co zauważyłem, że jak daję +, to jego podświetlenie gaśnie, a zapala się znów w pozycji neutralnej.

Chciałem na własną rękę sprawdzić styki w wybieraku, ale nie mam bladego pojęcia jak się do nich dostać żeby czegoś nie połamać, uszkodzić... Rozbierał to już ktoś ? nie wiem od czego zacząć...

Pozdrawiam !

Opublikowano

Ehh oczywiście miałem także taki problem. Coś nie stykało . Jak docisnąłem ręką srebną obudowę było ok. Poruszajcie ta czarną " harmonijką " U mnie ta srebna obudowa była luźna i połamane zaczepy. By się do tego dostać jest troszke odkrecania. Trzeba zdemontować: tunel środkowy,konsole środkową a co za tym idzie schowek oraz plastik pod kierownicą. Ja zdemontowałem tylko tunel i lekko odchyliłem konsole ale wiedziałem w czym tkwi problem (urwane zaczepy) od tej osłonki. Nie dociskała i nie stykało.

Jeżeli ktoś będzie demontował to uwaga na te zaczepy od srebrnej osłonki są bardzo cieniutkie i delikatne. Dodam jeszcze że jak się połamią nie jest to problem. Można to szybko i bardzo solidnie naprawić kosztem zerowym. Ja przewierciłem najmniejszym wiertłem jakim miałem 4 otworki nad ori zaczepami tak by po włożeniu na miejsce nie było widać. Przeciągnąłem drucik (cienki ale mocny) przez wywiercone otwory oraz przez otwory w samym mechanizmie (jak by ktoś juz to robił zobaczy o co mi chodzi i gdzie je przeciągnąć) i je skręciłem. Może troszkę taka prowizorka ale już od roku ożywam tipa i działa jak należy. Obudowa nie odstaje,nic się nie rusza i jest ok. Same ori zaczepy to porażka. Są tak cienkie .... do tego przy ich odginaniu się łamią..

Gdyby ktoś pytał o demontaż samej rączki z przyciskiem to jak dobrze pamiętam robi się to w sposób: Naciskamy przycisk i w tym momencie pod rączką jest srebrny stożek który pchamy ku dołowi. Jak już zejdzie na dół to wyciągamy samą rączkę i możemy zdjąć osłonkę. Składamy tak samo w odwrotnej kolejności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...