Jump to content
IGNORED

[B5 1.9TDI AFN `96] Dziwne zachowanie klimy


taktuś
 Share

Recommended Posts

Wszystko zaczęło się, kiedy postanowiłem odgrzybić klimę w/g instruktażu zdenia i icemana.

Wyjąłem schowek, po czym odkręciłem pokrywę wentylatora(u mnie 4 wkręty, nie torx tylko krzyżak) i tutaj zonk, ponieważ nie mogłem wyjąć tej pokrywy bo najnormalniej w świecie nie chciała wyjść :angry:

przeszkadzały wsporniki/kątowniki poduchy pasażera. Zacząłem je nawet odkręcać, ale po 4 śrubach dałem sobie na spokój, obawiając się że narobię sobie problemów z poduszką.

Złożyłem wszystko do kupy(nie osiągnowszy zamierzonego celu) :angry:, po czym odpaliłem wiatrak- wszystko grało tak jak przedtem.

Ponieważ kupiłem plaka z rurką, nie pozostało mi nic innego jak zaaplikować go w/g instrukcji.

Wpuściłem w kratki nawiewów na kokpićie, odczekałem 6min., odpaliłem wiatrak na jedną kreskę na 30s.

Wyjąłem filtr kabinowy i też wpuściłem pianki, złożyłem odczekałem 6min. iwłączyłem wiatrak na 6 kresek na 1min.

Pokręciłem się jeszcze z 15min. po czym załączyłem klimę

pierwsze co to zapach, coś a`la gabinet stomatologiczny- myślę nie jest źle :smiley:

minęły ze 4 min a tu nie chłodzi, wziąłem auto i to na maxa- i nic

jedynie z jednej kratki(prawa ze środkowych) dmuchało lodem, ze wszystkich innych letnie powietrze

dusiłem to wszystko z pół godz. i wciąż to samo :evil:

mam klimatronic sprawny, wszystkie przyciski funkc. chądzą, jest podświetlony, śnieżka gdy włącze chodzi cały czas

czynnik uzupełniałem w tamtym roku w maju, i całe lato klima pięknie mroziła

w zimę odpaliłem raz-wszystko ok

po zimie w kwietniu i też lodzik dmuchał, potem nie ruszałem, aż do tego odgrzybiania

dlaczego dmucha zimniem tylko z jednej kratki? :a4fan:

Link to comment
Share on other sites

Guest Iceman

dziwna sprawa bo niemasz klimy dwustrefowej wiec :shocked: jedynie klapki sie poblokowały ,a co do opisu naszego odgrzybiania to niezrobiłes według naszego opisu i wiele ryzykowałes poszczajac srodek na wentylator :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

po wyjęciu filtra kabinowego - nie nawaliłem tam tej pianki dużo, raczej mało

starałem się trzymać opisu- przecież widziałem na fotce wyjęty wentylator i zawalony pianką parownik, a potem w odpowiedzi na pytanie co się dzieje z pianką, napisaliście że się dezaktywuje, siłą rzeczy ma kontakt z wentylatorem

na szczęście wentylator u mnie jak chodził tak chodzi

jak odblokować te klapki?czyżby to wina tego plaka, który z pianki zamieniłsię w ciecz i zawalił sterowanie klapkami?

czy to poważna usterka? silniczki do wymiany? :angry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Iceman

po zamontowaniu z powrotem wentylatora niema on kontaktu z piana kolego, bo podmuch wywala piane przez parownik a piana jest wpuszczana za wentylatorem a nie przed wiec czytaj uwazniej :evil: co do klapek to dlmnie jakies cuda sie dzieja w twojej klimie :wink:

Link to comment
Share on other sites

Taktuś, u mnie było to samo, trzeba był odkręcić jakiś wspornik (4 sruby) /nie ma mowy o tym w opisie Zdenia, w nowszych modelach jest inny wentylator/ ja tak zrobiłem i nic sie z poduchą nie stało. Zreszą u mie były już ślady odkęcania tych śrub czyli Helmuty też tak odgrzybiali. Gdyby ktoś chciał fotke to napiszcie, wówczas wkleje.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam taki sam wiatrak i tez go ściągnąć nie moglem, ale zrobiłem ten numer z czerwona wtyczka. Po wyciągnięciu dobrze widać parownik i można psikać a i nie ma tyle odkręcania:)

Link to comment
Share on other sites

Byłem ze swoim problemem w serwisie klim samochodowych

opisałem gościowi problem, powiedziałem gdzie grzebałem, co zrobiłem

podpiął zegary pod układ i stwierdził- mus dobić

dowalił z butli 100-150g czynnika( chyba, bo nie był zbyt rozmowny- mówił: brakuje niedużo) i odpaliłem klimę

ze wszystkich kratek wydobywał się przerażająco cudny chłód- czyli banglało jak trzeba

tylko nie bardzo chciał zająć stanowisko w/s :co się stało z brakującym czynnikiem, czy mam nieszczelności w układzie

czy to normalne, że co sezon trzeba dobijać?

Co wy na to?

Link to comment
Share on other sites

Co wy na to?

z mojego ostatniego doświadczenia powiem jedno, na pewno trzeba sprawdzić szczelność.

:evil:

Napełnić azocikiem i sprawdzić czy ciśnienie spada... (1 zakład na 3 w Trójmiescie mi to zrobił)

Link to comment
Share on other sites

Guest Iceman

Byłem ze swoim problemem w serwisie klim samochodowych

opisałem gościowi problem, powiedziałem gdzie grzebałem, co zrobiłem

podpiął zegary pod układ i stwierdził- mus dobić

dowalił z butli 100-150g czynnika( chyba, bo nie był zbyt rozmowny- mówił: brakuje niedużo) i odpaliłem klimę

ze wszystkich kratek wydobywał się przerażająco cudny chłód- czyli banglało jak trzeba

tylko nie bardzo chciał zająć stanowisko w/s :co się stało z brakującym czynnikiem, czy mam nieszczelności w układzie

czy to normalne, że co sezon trzeba dobijać?

Co wy na to?

są ubytki czynika który przedostaje sie przez węże i jest to normalne tylko stare układy na R-12 trzymały po 7-8 lat :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie.

A poza tym jakoś nie wiem w jaki sposób na oko ten gość stwierdził, że trzeba tyle czynnika dobić.

W mojej opini ściąga się czynnik z układu, maszyna go waży, sprawdza ile oleju wyciągnęła i dodaje się ilość czynnika taką jaką założył producent.

Oleju tyle ile wyciągnęło plus 5-10 ml, no chyba że wyciągnęło więcej niż przewiduje producent. Zbyt dużo oleju w układzie wcale nie pomaga.

Link to comment
Share on other sites

zaraz, zaraz, to oprócz czynnika dodatkowo trzeba dolać do układu olej?

czy jest on już w czynniku? :angry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Iceman

Dokładnie.

A poza tym jakoś nie wiem w jaki sposób na oko ten gość stwierdził, że trzeba tyle czynnika dobić.

W mojej opini ściąga się czynnik z układu, maszyna go waży, sprawdza ile oleju wyciągnęła i dodaje się ilość czynnika taką jaką założył producent.

Oleju tyle ile wyciągnęło plus 5-10 ml, no chyba że wyciągnęło więcej niż przewiduje producent. Zbyt dużo oleju w układzie wcale nie pomaga.

no ja bardzo czesto dobijam układy bez ściagania z układu ( ale to jest doswiadczenie nabyte podczas praktyki wieloletniej 22 lata) a myszyny do napełniania (automatu ) niemam i niezamierzam miec ,one stworzone są dla ASO i ludzi niemajacych pojecia otym co robią :wink:[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2007, 22:14 _________________________________________________

zaraz, zaraz, to oprócz czynnika dodatkowo trzeba dolać do układu olej?

czy jest on już w czynniku? :angry:

olej dopełnia sie tylko po wykonaniu próżni w układzie, podczas której minimalne ilości oleju sa porywane z instalacji :tongue:

Link to comment
Share on other sites

witam! podepne sie do tematu! u mnie klima przed wymiana silnika dzialala jak ta lala, przechodzila servis w zeszlym roku w maju (wymiana filtra kabinowaego, uzupelnienie odczynnika) kolesie co wymieniali silnik (bron mnie poze przed nimi nastepnym raze (reading polscy mechanicy))podobno musieli rozszczelic klime bo na silniku ktory kupilem nie nie bylo kompresora i musieli przelozyc moj, i dlatego rozszczelnili klime, wydaje mi sie ze do zera! zalozyli kompresor do nowego silnika i nabili klime(podobno) po wlaczeniu klimy slychac charakterystyczny dzwiek z silnika oznajmaiajacy wlaczenie kompresora, wiatrak dziala! dmuchawa zapier..... ale i tak powietrze jest w temperaturze jakie bylo wczesniej! jak starali mnie sie udowodniec ze jest czynnik to nacisneli na zaworek na podszybiu i cos tam jest bo syknelo! czy mozna nabic klime czyms innym (tanszym ) aby oszukac klienta? podobno kwik-fitt uzupelnia klima za 50£ jak nie bedzie dzialac to nie biora kasy! co wy na to! Prosze o rady! Pozdrawiam Jocker01

ps. bledow w klimatroniku nie sprawdzalem! [br]Dopisany: 03 Czerwiec 2007, 12:30 _________________________________________________witam! wczoraj widzialem sie z mechanikiem, powiedzial ze nie dziala kompresor (ale nie jest tego pewny), mi wydawalo sie ze on dziala, ale mechanikiem nie jestem! jak to sprawdzic? przemierzyc kabel dochodzacy do kompresora bo moze jest gdzies przerwany? Pozdrawiam Jocker01[br]Dopisany: 04 Czerwiec 2007, 13:15 _________________________________________________no i sprawdzilem! kompresor napewno nie dziala! po wlaczeniu zauwazylem ze talerz stoi w miejscu, sprzeglo sie nie wlacza! kabel podaje prad, sprawdzilem! ale zastanawiam sie czy ten kabel ktory zazanczylem na zdjeciu to ten sam od strzalki?? bo tam niestety nie ma pradu! przed wymiana silnika dzialalo a teraz nie! Pozdrawiam Jocker01

99ac3a8d27b015e1.jpg

Link to comment
Share on other sites

myszyny do napełniania (automatu ) niemam i niezamierzam miec ,one stworzone są dla ASO i ludzi niemajacych pojecia otym co robią

Masz racje co do tego. Kupilismy w tym roku nowke maszyne do serwisowania klimy za 17 kola. Fajna sprawa jezeli przyjeżdża klient ze sprawną klimą i chce tylko zrobić serwis. Podłączasz zawory i na automacie maszynka zajmuje sie całą sprawą około 30-40min. Schody zaczynają się kiedy przyjedzie ktoś z nieszczelnym układem. Ta durna maszyna sprawdza szczelność na vacum i jak jest minimalne uchodzenie stwierdza że układ bez wycieku a na azocie jak byk leci:)

no ja bardzo czesto dobijam układy bez ściagania z układu ( ale to jest doswiadczenie nabyte podczas praktyki wieloletniej 22 lata

Nie trzeba 22 lata pracować w tym żeby uzupełnić czynnik bez spompowywania. Bardzo prosta sprawa po kilku latach nawet miesiącach można skumać te czynność.

olej dopełnia sie tylko po wykonaniu próżni w układzie, podczas której minimalne ilości oleju sa porywane z instalacji

Czasem też dodaje sie po wymianie sprezarki lub skraplacza.

Link to comment
Share on other sites

znalazem na ebayu sprzeglo to kompresora, czy jak sie wymieni sprzeglo to nie bedzie trzeba spuszczac czynnika?? pozdrawiam Jocker01

Link to comment
Share on other sites

Guest Iceman

jak podwiesisz spręzarke bez odkrecania to niemusisz spuszczac gazu , czesto robimy tak jak jest możliwość :wink:

Link to comment
Share on other sites

dzieki Iceman

a tak sie zastanawiam nad przyczyna niedzialania kompresora:

czy to mozliwe ze jak jest za malo lub za duzo czynnika to komprasor sie nie wlaczy?

sadzilem ze kompresor bedzie dzialal zawsze jak sie wlaczy, tylko prawda jest taka ze moze sie zatrzec!

Dzis chyba podjade do kwik-fit podobno biora 50£ jak naprawia jak nie to nic! to mi wykluczy zbyt duza lub zbyt mala ilosc czynnika! a potem jak co podjade na scrapyard i kupie sprzerazke, 50£. Pozdrawiam Jocker01

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...