Galec Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Witam wszystkich, dzisiaj w mojej srebrnej strzale w trakcie jazdy na trasie przy ok 100 km/h zapaliła się lampka braku ciśnienia oleju w silniku. Od razu zgasiłem silnik ale żeby też nie zabić turbiny z powrotem go odpaliłem i wszystko było ok. Zatrzymałem się zaraz na poboczu chwile pochodził na wolnych obrotach i go zgasiłem odczekałem chwilkę i sprawdziłem stan oliwy (było na bagnecie ok 3/4 czyli w normie ale dla swojego spokoju dolałem)Odpaliłem auto i udałem się dalej w drogę. Po jakichś 20 km podczas ruszania z pod świateł przy prędkości ok 40km/h znowu się zapaliła. To ja od razu znowu silnik wyłączyłem i włączyłem i już się nie paliła. Kolejna kontrola poziomu oleju i wszystko ok. Auto wczoraj odebrałem od lakiernika gdzie stało 3 tyg czy coś się mogło od nie jeżdżenia stać, ponieważ już raz przerabiałem migającą kontrolkę oleju. Zaraz jak kupiłem auto na wiosnę to był ten sam objaw a auto stało na placu przynajmniej z 3 miesiące. Wówczas winny był jakiś zawór zwrotny(czy jakoś tak to się nazywało) od oleju. Czy to możliwe że po 8 miesiącach jeżdżenia znowu się to samo dzieje??i kolejny zaworek się zawiesza?? Ma ktoś jakiś pomysł co sprawdzić żeby ustalić co go boli. Dodam jeszcze że silnik pali na dotyk chodzi cichutko i równo ma nalatane prawie 260kkm
szkopek Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 ja bym na poczatku upewnil sie czy czujnik cisnienia oleju dziala poprawnie (najtansza opcja ), a jak sie zachowuje silnik jak go odpalisz po dlugim postoju,jest glosny??
Galec Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2009 Silnik nawet po długim postoju odpala momentalnie i chodzi cichutko. Też już się zastanawiałem nad czujnikiem i teraz moje pytanie czy można to jakoś VAG-iem sprawdzić czy trzeba metoda prób i błędów wymienić i zobaczyć co się dzieje?? Żeby było ciekawiej to się jeszcze dzisiaj trochę po mieście pokręciłem i nic złego się nie działo
GRYFI Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Ja bym sprawdził czy przewody i piny przy czujniku są ok. Może coś zaśniedziało albo nie ma dobrego styku.
udy Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 pompa oleju, smok przeczyścić, jedź do mechanika sprawdź ciśnienie oleju
Galec Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2009 Silnik był właśnie po akcji na wiosnę z lampką cały płukany miska olejowa ściągana smok czyszczony. Czy to możliwe że po 25 tyś. km znowu by się zasyfił??olej zawsze wymieniany regularnie jeżdżę na castrolu edge sport 10w 60 z racji że powoli turbina się kończy a dopiero w marcu kwietniu chce ją wymienić przy okazji chipowania na większą. Jak sprawdzałem Ciśnienie na przez VAG-a to pisało że jest wszystko ok
szkopek Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Silnik był właśnie po akcji na wiosnę z lampką cały płukany miska olejowa ściągana smok czyszczony. Czy to możliwe że po 25 tyś. km znowu by się zasyfił??olej zawsze wymieniany regularnie jeżdżę na castrolu edge sport 10w 60 z racji że powoli turbina się kończy a dopiero w marcu kwietniu chce ją wymienić przy okazji chipowania na większą. Jak sprawdzałem Ciśnienie na przez VAG-a to pisało że jest wszystko ok raczej to za szybko zeby smok sie zapchal po takim przebiegu od cztszczenia...........
Galec Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2009 Kurcze Panowie normalnie nie mam już sił na tą lampkę dzisiaj musiałem zrobić trasę 100 km przez pierwsze 70 nic się nie działo leciałem spokojnie tak do 120. Po 70 km się zapaliła lampka pierwszy raz i potem na odcinku 30 km jeszcze 3 razy. Normalnie szlak mnie trafia już z nią. co się kurcze dzieje bo jakoś nie widzi mi się pół silnika wymienić żeby dojść co go boli. Jutro jadę odstawić do mechanika jak by ktoś miał pomysł to piszcie. Ja mam trzy: 1. Czujnik wariuje 2. Pompa oleju umiera 3. Znowu ten zaworek się przycina albo coś podobnego powoduje że nagle nie ma przepływu oleju i brak ciśnienia Pytanie w jakiej kolejności to posprawdzać żeby wiedzieć co i jak i przy okazji nie zbankrutować
udy Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 w kolejności czujnik-zaworek-pompa, nie ma z tym żartów, nie jeździj bo jeśli okaże się ze masz za małe cisnienie to wiesz co może się stać
Galec Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2009 Auto odebrane od magików na razie żeby nie pchać się w koszty zmienili tylko czujnik ciśnienia oliwy. Zmierzyli ciśnienie oleju i w każdym zakresie obrotów na zimnym i na ciepłym oleju jest wzorcowe także pompa jest ok, czujnik zmieniony także jak się znowu lampka zapali to znaczy że albo zaworek albo gdzieś się coś przytyka. Dzisiaj na cały dzień jeżdżenia ani razu się nie zapaliła. Czekamy co będzie dalej[br]Dopisany: 16 Grudzień 2009, 16:10_________________________________________________No i znowu lampka się zaczęła świecić dwa dni wytrzymała auto odstawiłem znowu do magików ściągnęli miskę i się okazało że znowu się zawór zacina ;( a że nowego nie dostanę samego trzeba całą pompę oleju wymienić a miałem pod choinkę sprawić sobie 3 ramienną kierownicę obszytą skórą plus do tego skórzany mieszek i dźwignie od ręcznego a tak to będzie nowa pompa oleju
sergio73 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 dla mnie nic nie dzieje sie bez przyczyny zawór w pompie blokuje sie tylko gdy nie zmienia się na czas oleju lub gdy pęknie lub wypracuje sie sprężyna pozdrawiam
Galec Opublikowano 22 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2009 No i autko dostało najdroższy prezent pod choinkę z całej rodziny w postaci nowej pompy oleju. Zrobiłem nim właśnie trasę 300 km i ani razu się nie zapaliła także problem został rozwiązany. A przyczyną był zawieszający się zawór przelewowy oleju który niestety nie występuje jako oddzielna część
mech15 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 i jak cie to wyszło cenowo, jeśli można zapytać?
Galec Opublikowano 4 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2010 Za pompę plus wymiana nowy olej i filtr bo od razu zmieniłem wyszło mnie niecałe 500 zł nie wiem czy dużo czy mało ale dodam że robiłem to na szybko dwa dni przed wyjazdem na święta i nie miałem czasu szukać taniej
smarcin107 Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 witam możesz napisać czy problem z kontrolką ciśnienia oleju powrócił czy nie, ponieważ ja mam podobny problem i nie wiem co robić dalej.Nadmienię tylko że już wymieniałem pompę oleju w styczniu, tydzień temu kolejne czyszczenie smoka pompy a kontrolka jak się zapalała tak się zapala nadal. Krew mnie zalewa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się