darooo Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Witam, Postaram się krótko: AFN termostat wymieniany przy rozrządzie w sierpniu na Gates jeśli tak to się piszę... Logi 07 robione niecałe dwa miesiące temu (pod koniec pierwszego posty) i niby wszystko ok. http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_turbo_sie_wylacza_temperatura_sa_logi-t99287.0.html;msg1136449#msg1136449 Dziś w nocy uczestniczyłem w takim rajdzie i zrobiłem jakieś 250 km jazdy bardzo ostrej, pierw tor, później miasto na przemian z trasą ale cały czas bardzo "wysoko". Podczas tej 5 godzinnej wyprawy temperatura na blacie spadła do ~60 stopni około 3-4 razy mimo, że samochód nie był wyłączany, czasami stał z 2-4 minuty jak musiałem wyjść coś zrobić ale chodził. Na climatroniku temperatura na 49 kanale mniej więcej pokrywała się z blatem. Kanał 51 czyli temperatura oleju czy tam bloku silnika cały czas 90 nawet podczas gdy woda miała 60. Po około 10-15 minut temperatura wracała na 90 i trzymało i tak z 3-4 razy. Płyn w układzie jest. I teraz pytanie, czy termostat może się "zawiesić"? Czy może poszedł się już walić. Ogólnie ja narzekam, że długo się nagrzewa. Powiedzmy z 10 km trasy 110km/h przy temperaturze zewnętrznej 0 stopni. Ale o tym rozpisałem się w wyżej podlinkowanym temacie. Co radzicie? Jeżeli mam kupić termostat to wiadomo, że tym razem ori ale czy na pewno wina leży po jego stronie...?
Michał Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 sprawdzałeś czujnik temperatury płynu chłodzącego? Vag nie pokazuje błędów związanych z czujnikiem g2/g62?
mirasx Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 chcesz sprawdzić termostat ;to odpal zimny silnik i niech pracuje na wolnych obrotach,co jakiś czas sprawdzaj czy wąż idący do chłodnicy zaczyna być ciepły.Termostat powinien się otworzyć przy temp.85-88*c, jeśli ci się otworzy wcześniej to się zawiesił na otwartym i w tedy masz termostat do wymiany.
darooo Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2009 W zeszłym tygodniu zapinałem VAGa bo mi dioda od świeć mrugała i sobie ładnie to zrobiłem i prócz błędów: 575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY 519 Czujnik ciśn.w przewodzie dolotowym-G 71 zwarcie do plusa Z którymi nie mogę dojść do ładu oraz błędu trzeciego który powodował mruganie kontrolki nic nie miałem. 19 października pisałem: "Termostat niby ok bo patrząc na kod klimatroniak (kanał 49, pokrywa się z zegarem) pokazuje temperaturę 74 stopnie i kładąc rękę na chłodnice jest zimna, czyli jeszcze się nie otwarł." W tym temacie co link podałem. Jutro postaram się sprawdzić znów, ale jak by był popsuty i puszczał cały czas na duży obieg to były by takie jaja, że samochód sumując przez 4 godziny z 5 wyczynowej jazdy trzymał 90 stopni a 4 razy po 15 minut miał 60 stopni (pisząc 15 minut mam na myśli, że na chwile spada do 60 i później sobie znów rośnie). Oczywiście czasy orientacyjne bo czasu notować tego nie miałem I jeszcze raz co do czujników. Dziwne by były, żeby dwa naraz padły. Bo z tego co się doczytałem czujnik na blat jest inny jak na climatronik. A wartość z klimatrinka pokrywała się mniej więcej z blatem +-4 stopnie.
Michał Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 cały czas myślałem że g2 podaje info na zegary i climatronik, a g62 na ecu... no cóż, człowiek się uczy całe życie a wracając do tematu ->http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html jest tam akapit o termostacie i czujnikach właśnie
darooo Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2009 No to teraz mam pewność, na blacie 75 stopni a chłodnica ciepła/letnia, węże gorące W sobotę zrobię to i te świeczki od grzania pieca/wody. I tym razem bez eksperymentów tylko ori termostat jak się doszukam jaka firma
goldi Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 i tu masz całkowitą racje z termostatem też eksperymentowałem i oryginalny kupiony w ASO to jest to i jeszcze wczoraj świeczki podgrzewające płyn wymieniłem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się