Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] BREMSE przy odpalaniu


ixdude

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od raptem dnia (36h na obecną chwilę) jestem właścicielem prześlicznej czwóreczki (dzięki jednemu z forumowiczów ;) ) niestety przyjeżdżając pod dom, zgasiłem furkę na gorąco (o ile ma to jakieś znaczenie). W nocy dość ostro przycięło mrozem (z -1C do -6.5C) i na drugi dzień furka nie pali. Objawy są następujące: włączam zapłon, pojawia się kilka kontrolek (m.in: abs, aku) które po kilku sekundach znikają i zostaje jedynie kontrolka aku. W między czasie pojawia się napis OK który znika wraz z ostatnia kontrolką. Odpalenie silnika niestety nic nie daje a po chwili kręcenia na FISie pojawia mi sie ogromna czerwona ikonka hamulca ręcznego z podpisem BREMSE. W momencie pojawienia się BREMSE, pojawia się żółty trójkąt z wykrzyknikiem i strzałką dookoła a kontrolka aku nie gaśnie.

Jak już wyczytałem na tym forum, dotyczy to przede wszystkim układu hamulcowego, ale... dzień temu usłyszałem że do wiosny a najpóźniej do wakacji klocki powinny wystarczyć a płynu hamulcowego którego było +/- pomiędzy MIN a MAX jest już przy MAX, zatem to powinno być ok.

Wyczytałem także że może to być wina jakiegoś czujnika pod pedałem hamulca (?) lub aku. Pytanie jak sprawdzić ich stan oraz na co jeszcze można zwrócić uwagę?

PS: Wiem że były odpowiedzi już na temat BREMSE ale z reguły była mowa o układzie hamulcowym, a ten raczej na pewno jest ok.

PPS: Przepraszam za tak lamerskie pytania ale wcześniej jeździłem Cytrynką zx z '94 a później Felicią z '97 i ta maszynka póki co budzi we mnie zdumienie ;)

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Tak też uczynię. Jednakże, Nosfer, dzięki za link, czytałem ten temat, sęk w tym że VAGu jeszcze nie posiadam a tak jak mówiłem, hamulce są też podobno jeszcze do dojechania. Tak więc dałem sobie spokój z tym tematem.

Tym bardziej zastanawia mnie fakt iż dzień wcześniej furka śmigała jak marzenie. Odpalała bez najmniejszych problemów i nie pojawiała się żadna kontrolka na FISie której być tam nie powinno. Z tym co mówił poprzedni właściciel, to jemu to się przydażyło "coś podobnego" ale wtedy był problem właśnie z akumulatorem. Posłucham się was i wymienię akumulator. Choć powiem szczerze że nie jestem do końca przekonany, bo kręci normalnie, imob też działa i wszelkie inne podświetlenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Tak też uczynię. Jednakże, Nosfer, dzięki za link, czytałem ten temat, sęk w tym że VAGu jeszcze nie posiadam a tak jak mówiłem, hamulce są też podobno jeszcze do dojechania. Tak więc dałem sobie spokój z tym tematem.

Tym bardziej zastanawia mnie fakt iż dzień wcześniej furka śmigała jak marzenie. Odpalała bez najmniejszych problemów i nie pojawiała się żadna kontrolka na FISie której być tam nie powinno. Z tym co mówił poprzedni właściciel, to jemu to się przydażyło "coś podobnego" ale wtedy był problem właśnie z akumulatorem. Posłucham się was i wymienię akumulator. Choć powiem szczerze że nie jestem do końca przekonany, bo kręci normalnie, imob też działa i wszelkie inne podświetlenia.

To podmień najpierw aku.

Możesz też spróbować wspomóc się kablami i innym autem :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba sie obrazila ze ja sprzedalem .... :confused4: Jak dla mnie szok i aku watpie zeby byl do wymiany, poniewaz sam wymienialem na ori MOLLa .... [br]Dopisany: 17 Grudzień 2009, 10:55_________________________________________________Sproboj moze jeszcze wlasnie kablami od innego auta odpalic :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo to zła kobieta była :decayed: Spróbuję na kabelkach przed wymianą. Mam nadzieję że skodzina da radę czwóreczce :gwizdanie:

Sproboj bo naprawde watpie zeby to akumulator byl ..... Chyba ze teraz juz jak kreciles to sie troche wyczerpal, wtedy trzeba by podladowac , mozna sprawdzic tez czy jest elektrolit :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać czwóreczka się słucha byłego właściciela i na kablu ruszyła. Zatem aku do przejrzenia. Dobrze wiedzieć na przyszłość. I bardzo dziękuję za pomoc noobkowi jak ja.[br]Dopisany: 17 Grudzień 2009, 16:56_________________________________________________Jako podpowiedź do takiej sytuacji: wystarczyło spojrzeć na zegarek: 20 luty 2002 godzina 00:00 :embarrassed:[br]Dopisany: 17 Grudzień 2009, 18:38_________________________________________________PONOWNIE mam problem z komunikatem BREMSE. Dziś wróciłem z warsztatu gdzie mi powiedzieli po inspekcji że wsio jest jak igła (klocki i tarcze wymieniane 4kkm temu). Sęk w tym, że co drugie odpalenie silnika, włącza mi się ten alert, wraz z świecącymi kontrolkami ESP, ABS i czasami migającą kontrolka hamulca ręcznego.

Jak już napomniałem, wszystko było dzisiaj sprawdzone, płynu jest prawie pod zakrętkę, ręczny działa, akumulator śmiga.

Jakieś pomysły? :wallbash: Jutro zlookam jeszcze VAGa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, bo ja przez ponad rok jak mialem hidy nic takiego nie mialem .... wiec ?? A co masz za program, moze nie pelny jakis ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej tez mam problem z tym komunikatem dziś byłem w serwisie i podłączyli pod durzy komputer i się okazało ze mam brak napięcia w czujniku skretu i to powodowało ten komunikat i na dodatek paliła się na dodatek kontrolka esp czujnik przy pedale hamulca sprawny

Niektórzy takie BZDURY PISZA ZE SIĘ W PALE NIE MIESCI pozdrawiam :wallbash::kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że dopiero teraz dokopałem się do tego tematu bo u mnie gdy miałem założone HIDY czy co to tam było ( 3 lata temu) to taki komunikat wyskakiwał i trzeba było odpalić auto 2 raz żeby wszystko zgasło, wywaliłem te przetwornice i działa bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, bo ja przez ponad rok jak mialem hidy nic takiego nie mialem .... wiec ?? A co masz za program, moze nie pelny jakis ...

Wiem, na twoich HIDach nie było takich problemów. Co do softu, to mam https://www.obd2.pl/index.php?p28,polski-vag-2-5-usb-obd2-kkl tyle że wersję z obsługą CAN (przynajmniej tak było napisane w aukcji allegro, bo tutaj w sklepie takiej wersji nie ma). Z tego co jeszcze zaobserwowałem, to włącza się ten alert, zawsze wtedy gdy chwilę odczekam po wyłączeniu lamp i ich ponownym włączeniu. Grunt żeby silnik był włączony. Nawet podczas jazdy mi się to włącza, grunt tylko żeby się pobawić swiatłami.

Hej tez mam problem z tym komunikatem dziś byłem w serwisie i podłączyli pod durzy komputer i się okazało ze mam brak napięcia w czujniku skretu i to powodowało ten komunikat i na dodatek paliła się na dodatek kontrolka esp czujnik przy pedale hamulca sprawny

Dzięki, sprawdzę i to dla świętego spokoju ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...