Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8 ADR 5V] rozrząd i kolizyja


dingo

Rekomendowane odpowiedzi

czesc

takie male pytanko (nie moglem znalezc tego) czy w silniku ADR 1.8 z 97 5V roku

tloki moga spotkac sie z zaworami? czyli czy jest kolizyjny.

pytam poniwaz jak kupowalem to mietek pewien mowil ze jest bezkolizyjny.

w sumie jest 5 zaworow to chyba nie musza sie tak gleboko otwierac ?

w poldku kiedys mi sie obrobil pasek (pourywalo zeby) ale nie rozwalilem silnika

mimo iz silnik kolizyjny (jak zakladalem byly pozycje w ktorych sie stykaly tloki i zaw.).

chociaz cos tam sie ponoc skrzywilo troche, ale ogolnie potem jezdzil normalnie.

i druga sprawa, mam w ksiazce serwisowej i pod maska napisane ze pasek byl wymieniany

iles tam dziesiat km temu i ze nastepna wymiana ma byc po 120 tys.

to mi wypada za jakies 30-40 tys. czy taki jest normalnie termin zywotnosci na pasek w tym aucie?

chyba mozna temu zaufac?

pozdrawiam

lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że silnik ADR jest kolizyjny, tak jak zresztą wszystkie inne z koncernu VW-Audi. To że jest 5 zaworów to zwiększa tylko koszty napraw głowicy po zerwaniu paska. Mnie na szczęście jeszcze nie przytrafiło się zerwanie paska i nikomu tego nie życze. Ja też mam silnik 1.8 ADR 5V, głowica jet w nim wykonana ze stopów lekkich. Gdzieś kiedyś nawet czytałem że tej głowicy nie da się naprawić po zerwaniu paska ze względu na jej "ażurową" konstrukcję. Nie oszczędzajmy na wymianie pasków, rolek i napinaczy.

Nie wiem jak w innych okolicach kraju ale w moim rejonie kompletny rozrząd kosztuje: firma SKF - ok 750zł/komlpet a BERG 560 zł/komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że silnik ADR jest kolizyjny, tak jak zresztą wszystkie inne z koncerny VW-Audi. To że jest 5 zaworów to zwiększa tylko koszty napraw głowicy po zerwaniu paska. Mnie na szczęście jeszcze nie przytrafiło się zerwanie paska i nikomu tego nie życze. Ja też mam silnik 1.8 ADR 5V, głowica jet w nim wykonana ze stopów lekkich. Gdzieś kiedyś nawet czytałem że tej głowicy nie da się naprawić po zerwaniu paska ze względu na jej "ażurową" konstrukcję. Nie oszczędzajmy na wymianie pasków, rolek i napinaczy.

Nie wiem jak w innych okolicach kraju ale w moim rejonie kompletny rozrząd kosztuję: firma SKF - ok 750zł/komlpet a BERG 560 zł/komplet.

Jak najbardziej kolizyjny :afro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to w nowszych autach gdzies od 1993 r wszystkie silniki sa kolizyjne. A co do wymiany to nie oszczedzaj tylko wymien, bo jak zerwie pasek to koszty sa kilkakrotnie wysze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to w nowszych autach gdzies od 1993 r wszystkie silniki sa kolizyjne. A co do wymiany to nie oszczedzaj tylko wymien, bo jak zerwie pasek to koszty sa kilkakrotnie wysze.

Tak dla ciekawości: nie wszystkie samochody po 1993r mają kolizyjne silniki, bezkolizyjny jest np: Opel Astra 1.4, Fiat Punto 1.1 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla ciekawości: nie wszystkie samochody po 1993r mają kolizyjne silniki, bezkolizyjny jest np: Opel Astra 1.4, Fiat Punto 1.1 ...

Masz racje dlatego napisalem z tego co wiem ale napewno Audi i WW przynajmniej te nowsze maja wszystkie silniki kolizyjne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...