Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Montaż manetki przedliftowej do polifta - problem z kierunkowskazami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :hi:

Borykałem się ostatnio z pewnym problemem i udało mi się go rozwiązać o czym wcześniej nigdzie na forum nie było dlatego postanowiłem zamieścić to tutaj - może komuś się przyda.

Mianowicie zakupiłem manetkę pod tempomat z tym że dawcą było Audi S4 97r. (a więc przedlift) mój samochód datowany jest na 98r. czyli już po lifcie.

Samo podłączenie tempomatu jest już na forum opisane dlatego opiszę szybki sposób jak dorobić do tej manetki kierunkowskazy.

Ściągamy poduszkę, kierownice, taśmę, manetki i obudowę kolumny:

0ffb7031ad2483cdmed.jpg

13543699hv2.jpg

Na powyższym zdjęciu widać wtyczkę która znajduje się na manetkach w nowszych wersjach czyli > 98r.

W starszych manetkach tego miejsca na wtyczkę jak widać nie było.

b23093b25a966f58med.jpg

Największym problemem było namierzenie gdzie w takim razie szedł prąd. Użyłem do tego woltomierza, trochę gdzieniegdzie podotykałem i Bingo. Okazuje się że w starszych wersjach manetki te zintegrowane były w pewien sposób z manetką wycieraczek poprzez blaszki na łączeniach.

bda038e1952fce78med.jpg

Po odcięciu kostki

5464145f45074feamed.jpg

Należy przedłużyć kabelki i podłączyć według poniższego mini schematu:

Kabelek biało czarny w zielone kropki (moro) - jest to plus stały zasilający kierunkowskazy - łączymy z drugą blaszką od dołu manetki (tam są 2)

Kabelek biało czarny - to minus dla kierunkowskazu lewego - łączymy z blaszką u góry manetki

kabelek zielono czarny - to minus dla kierunkowskazu prawego - łączymy z blaszką na samym dole

Dodam że na wszystko przypadają po 2 blaszki łączone ze sobą pod tym plastikiem.

Wszystko ładnie lutujemy, łączymy szybko złączkami kable i owijamy taśmą izolacyjną.

b90da49e354f320fmed.jpg

Jeszcze próba generalna:

d1b71e66b7daa6cbmed.jpg

I jak widać wszystko ładnie gra :)

Mam nadzieję że komuś ten tutorial pomoże. :good:

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Ja tez juz danwo przerabialem ten tema manetka 01r od kombi fis i tempomat, a ja 96rok sedan i miernik w reke i sobie polaczylem ;)))

Opublikowano

Ja tez juz danwo przerabialem ten tema manetka 01r od kombi fis i tempomat, a ja 96rok sedan i miernik w reke i sobie polaczylem ;)))

to jest najlepszy sposób :wink4:

Opublikowano

Największym problemem było namierzenie gdzie w takim razie szedł prąd. Użyłem do tego amperomierza, trochę gdzieniegdzie podotykałem i Bingo. Okazuje się że w starszych wersjach manetki te zintegrowane były w pewien sposób z manetką wycieraczek poprzez blaszki na łączeniach.

Weź się chłopie jeszcze raz zastanów czego użyłeś do sprawdzenia napięcia.

Po pierwsze mierzy się napięcie woltomierzem.

Po drugie prąd płynie a nie idzie.

Po trzecie amperomierzem mierzy się natężenie prądu włączając go szeregowo w obwód elektryczny.

Opublikowano

Weź się chłopie jeszcze raz zastanów czego użyłeś do sprawdzenia napięcia.

Po pierwsze mierzy się napięcie woltomierzem.

Po drugie prąd płynie a nie idzie.

Po trzecie amperomierzem mierzy się natężenie prądu włączając go szeregowo w obwód elektryczny.

no to faktycznie się popisałeś teraz :naughty:

z elektryką mam wspólnego tyle co i z kościołem więc daruj sobie... ok woltomierza mój błąd :wink4:

jak dla mnie to ten prąd sobie może nawet skakać i fruwać...

lepiej się czujesz?

Opublikowano

Cypek80 mistrz voltomierzy hehehehehe :polew:

warnwarn.gifOT w dziale technicznym

[br]Dopisany: 27 Grudzień 2009, 12:26_________________________________________________No nie :polew: :polew: :polew::polew:

Kolega cypek zwraca nam uwaga na pierdoly i nie otrzymal ostrzezenia

a ja tak hehehhe moderator do :bicz3:

Opublikowano

Należy przedłużyć kabelki i podłączyć według poniższego mini schematu:

Kabelek biało czarny w zielone kropki (moro) - jest to plus stały zasilający kierunkowskazy - łączymy z drugą blaszką od dołu manetki (tam są 2)

Kabelek biało czarny - to minus dla kierunkowskazu lewego - łączymy z blaszką u góry manetki

kabelek zielono czarny - to minus dla kierunkowskazu prawego - łączymy z blaszką na samym dole

Dodam że na wszystko przypadają po 2 blaszki łączone ze sobą pod tym plastikiem.

Wszystko ładnie lutujemy, łączymy szybko złączkami kable i owijamy taśmą izolacyjną.

a zeby podlaczyc do przedlifta manetke tempo od polifta trzeba postapic identycznie ale w droga strone??

z wtyczki 3 pinowej polaczyc kable z manetka od wycieraczek??

pozdr i prosze o szybka odp :)

Opublikowano

Kolego SoMeS moglbys poprawic linki ze zdjeciami bo nie dzialaja ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...