SoMeS Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Witam Borykałem się ostatnio z pewnym problemem i udało mi się go rozwiązać o czym wcześniej nigdzie na forum nie było dlatego postanowiłem zamieścić to tutaj - może komuś się przyda. Mianowicie zakupiłem manetkę pod tempomat z tym że dawcą było Audi S4 97r. (a więc przedlift) mój samochód datowany jest na 98r. czyli już po lifcie. Samo podłączenie tempomatu jest już na forum opisane dlatego opiszę szybki sposób jak dorobić do tej manetki kierunkowskazy. Ściągamy poduszkę, kierownice, taśmę, manetki i obudowę kolumny: Na powyższym zdjęciu widać wtyczkę która znajduje się na manetkach w nowszych wersjach czyli > 98r. W starszych manetkach tego miejsca na wtyczkę jak widać nie było. Największym problemem było namierzenie gdzie w takim razie szedł prąd. Użyłem do tego woltomierza, trochę gdzieniegdzie podotykałem i Bingo. Okazuje się że w starszych wersjach manetki te zintegrowane były w pewien sposób z manetką wycieraczek poprzez blaszki na łączeniach. Po odcięciu kostki Należy przedłużyć kabelki i podłączyć według poniższego mini schematu: Kabelek biało czarny w zielone kropki (moro) - jest to plus stały zasilający kierunkowskazy - łączymy z drugą blaszką od dołu manetki (tam są 2) Kabelek biało czarny - to minus dla kierunkowskazu lewego - łączymy z blaszką u góry manetki kabelek zielono czarny - to minus dla kierunkowskazu prawego - łączymy z blaszką na samym dole Dodam że na wszystko przypadają po 2 blaszki łączone ze sobą pod tym plastikiem. Wszystko ładnie lutujemy, łączymy szybko złączkami kable i owijamy taśmą izolacyjną. Jeszcze próba generalna: I jak widać wszystko ładnie gra Mam nadzieję że komuś ten tutorial pomoże. Pozdrawiam
f16mysliwiec Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Ja tez juz danwo przerabialem ten tema manetka 01r od kombi fis i tempomat, a ja 96rok sedan i miernik w reke i sobie polaczylem ))
SoMeS Opublikowano 25 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2009 Ja tez juz danwo przerabialem ten tema manetka 01r od kombi fis i tempomat, a ja 96rok sedan i miernik w reke i sobie polaczylem )) to jest najlepszy sposób
cypek80 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Największym problemem było namierzenie gdzie w takim razie szedł prąd. Użyłem do tego amperomierza, trochę gdzieniegdzie podotykałem i Bingo. Okazuje się że w starszych wersjach manetki te zintegrowane były w pewien sposób z manetką wycieraczek poprzez blaszki na łączeniach. Weź się chłopie jeszcze raz zastanów czego użyłeś do sprawdzenia napięcia. Po pierwsze mierzy się napięcie woltomierzem. Po drugie prąd płynie a nie idzie. Po trzecie amperomierzem mierzy się natężenie prądu włączając go szeregowo w obwód elektryczny.
SoMeS Opublikowano 27 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2009 Weź się chłopie jeszcze raz zastanów czego użyłeś do sprawdzenia napięcia. Po pierwsze mierzy się napięcie woltomierzem. Po drugie prąd płynie a nie idzie. Po trzecie amperomierzem mierzy się natężenie prądu włączając go szeregowo w obwód elektryczny. no to faktycznie się popisałeś teraz z elektryką mam wspólnego tyle co i z kościołem więc daruj sobie... ok woltomierza mój błąd jak dla mnie to ten prąd sobie może nawet skakać i fruwać... lepiej się czujesz?
f16mysliwiec Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Cypek80 mistrz voltomierzy hehehehehe OT w dziale technicznym [br]Dopisany: 27 Grudzień 2009, 12:26_________________________________________________No nie :polew: Kolega cypek zwraca nam uwaga na pierdoly i nie otrzymal ostrzezenia a ja tak hehehhe moderator do :bicz3:
Dygu Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Należy przedłużyć kabelki i podłączyć według poniższego mini schematu: Kabelek biało czarny w zielone kropki (moro) - jest to plus stały zasilający kierunkowskazy - łączymy z drugą blaszką od dołu manetki (tam są 2) Kabelek biało czarny - to minus dla kierunkowskazu lewego - łączymy z blaszką u góry manetki kabelek zielono czarny - to minus dla kierunkowskazu prawego - łączymy z blaszką na samym dole Dodam że na wszystko przypadają po 2 blaszki łączone ze sobą pod tym plastikiem. Wszystko ładnie lutujemy, łączymy szybko złączkami kable i owijamy taśmą izolacyjną. a zeby podlaczyc do przedlifta manetke tempo od polifta trzeba postapic identycznie ale w droga strone?? z wtyczki 3 pinowej polaczyc kable z manetka od wycieraczek?? pozdr i prosze o szybka odp
darekaudi4 Opublikowano 4 Marca 2012 Opublikowano 4 Marca 2012 Kolego SoMeS moglbys poprawic linki ze zdjeciami bo nie dzialaja ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się