Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Różnice w doładowaniu zimą i latem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

szukałem czegoś podobnego na forum ale nie znalazłem..

chodzi mi o to, że cisnienie doładowania teraz mam jakieś 0,85 i spada do 0,65 a latem było w piku około1 bar i spadało do 0,8. Gdzieś czytałem że to normalne, że zimą ładuje mniej bo powietrze bardziej gęste jest ale wole się upewnić??

i drugie pytanie

czy po zrobieniu wydechu (kwasówka 3 cale za turbo potem rura 2,5 cala i seryjna pucha na końcu) i założeniu TIPa trzeba robić jakąś korekte softu napisanego na seryjnych gratach??

pozdrawiam

Opublikowano

Chyba nie bardzo. Zima auto nie puchnie bo dostaje zimnego powietrza przez co jest lepiej chlodzone i bardziej wydolne. w lato wlasnie jest problem bo temperatury rosna bo SIMiC nie ogarnia tloczyc zimne powietrze. sprawdz czy cos sie nie wysralo.

zalezy jaka cene ci powiedza za korekte.

Opublikowano

Zimne powietrze jest gęstsze i ma więcej tlenu, dlatego ciśnienie doładowania masz mniejsze zimą niż latem - a wszystko mierzy przepływomierz :wink4:

Za turbo najlepiej użyć średnicy 2,5" i było o tym na forum 3 miliardy razy :szukaj:

Opublikowano

chodziło mi o różnice rzędu 20stopni - [od minus 10 do plus 10] -dziś było ciepło u nas i doładowanie było normalne czyli tak jak latem..

Poziek wiem że DP musi być większy - na wiosnę będzie DP 2,75" długi aż za skrzynie biegów...na razie nie rezam nic ale to doładowanie mnie zdziwiło..

pozdrawiam wszystkich Świątecznie...

Opublikowano

Poziek wiem że DP musi być większy - na wiosnę będzie DP 2,75" długi aż za skrzynie biegów

do jakiej sprężarki ? seryjnej ? :naughty::decayed:

Opublikowano

dziś było ciepło u nas i doładowanie było normalne czyli tak jak latem..

niemozliwe-przy takich temperaturach 20 stopni roznicy w kolektorze,a na zewnatrz masz -10,to w kolektorze bedzie jakies 20-30* w lecie-cos kolo 40-50*,lub wiecej-wiec mi nie mow,ze to jest to samo-bo nie jest-wiem ,co mowie,bo przy temp 40* w cieniu,auto nie chce jechac na włączonym ESP,muli strasznie-tylko FMIC,lub DSIC jest w stanie cos zmienic-chyba ,ze masz jakis sprysk na IC na lato...

-ponizej 10* nie ma roznicy w doladowaniu na seryjnej turbawie-wartosci sa takie same na wtrysk i korekty wtrysku...ECU odbiera takie temperatury,jako zimny silnik i aplikuje ssanie...

Opublikowano

Domjenick u nas było wczoraj +10stopni a nie -10. Przy minusowych temp. doładowanie spadało a przy +10 wróciło do normy. Może to jeszcze nie było to co latem ale róznica między doładowaniem przy -10 a +10 na dworze była bardzo widoczna..

Poziek a co myślisz że do seryjnej turbawki Dp 2.75 to za dużo?? możliwe że będzie K03s jak się trafi ale na pewno nic więcej..czytałem twojego posta o pressure back ale moze wyjaśnisz mi to bardziej??

Opublikowano

Przy minusowych temp. doładowanie spadało a przy +10 wróciło do normy

a jak sprawdziles?wskaznikiem?
Opublikowano

tak wskaźnikiem - mam zamontowany - na tym się opieram

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...