Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej ATF do skrzyni tiptronic [JAX] 6HP19 / 6HP19A 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hm,

do BKN była wkładana ta sama skrzynia co do ASB?

Powinienem niedługo wymienić olej i coraz bardziej się zastanawiam nad tym olejem z do skrzyni.

Jakieś 6 m-cy temu poprosiłem o dolewkę oleju na wszelki wypadek i sprzedali mi w ASO ATF 6... cokolwiek to znaczy.

Odnajdę jutro ten olej i zerknę co dokładnie jest na opakowaniu.

OK doczytałem: to sprzedali mi w ASO G 055 005 A2

Brak nazwy producenta niestety.

Opublikowano

dolewales juz ten olej??

skrzynia jest pewnie ta sama , tylko podobno od ktoregos tam numeru seryjnego wlasnie zmieniono olej z LifeGuard6 na 6plus...

ale ogolnie to jest taki meksyk ze nikt nic nie wie.

wejdz pod auto najlepiej, ze skrzyni spisz oznaczenia z zielonej tabliczki i zobaczymy czy da sie cos ustalic...

a przed doalniem warto sprawdzic chociaz na oko czy kolor oleju w skrzyni jest podobny do tego co masz zamiar wlac...

Opublikowano

Zwlekam z wymianą, próbując jakoś ogarnąć temat oleju, ale dojście do prawdziwych, sprawdzonych informacji to jakaś masakra :wallbash:

Opublikowano

Napisałem do MidParts.pl Z resztą chciałbym u nich wymieniać. [blisko]

Na razie wiem że LG, ale nie wiem który leją :) Poprosiłem o sprecyzowanie. Koszt wymiany oleju z filtrem podali 900 PLN

W Warszawie może znacie jakiegoś specjalistę od ASB?

Pozdrawiam,

PK[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 13:25_________________________________________________

dolewales juz ten olej??

Tak w ASO zrobili mi dolewkę.

Opublikowano

Koszt wymiany oleju z filtrem podali 900 PLN

To coś mało jak na olej LifeGuard. Cena tego oleju za litr to ok 180 zł. Do skrzyni na wymianę dynamiczną wchodzi 9L + około 4-5 litry na przepłukanie skrzyni.

Dowiedz się dokładnie bo może ofertę dostałeś na wymianę statyczną, a wtedy to tylko olej z misy ci zleją czyli tylko ok. 4,5L Puki nie wiesz jaki olej masz zalany, to bym się nie odważył mieszać.

W Warszawie może znacie jakiegoś specjalistę od ASB?

Masz na myśli silnik ? Bo skrzynia to JAX :wink4:

Opublikowano

mystic. - koledze chodzi chyba o ASB= AutomatycznaSkrzyniaBiegow :wink4:

fakt ze glupio te nasze silniki nazwali bo sie myli :polew:

a co do tej doelwki, to widac odwazni w tym serwisie bo z tabel ZFa wyglada ze to olej do skrzyn bez quattro.

chociaz sam juz sie pogubilem. cale szczescie ze ja nie mam tego problemu co mistic i spokojnie zaleje sobie niedlugo znowu tani olej ;]

Opublikowano

mystic. - koledze chodzi chyba o ASB= AutomatycznaSkrzyniaBiegow :wink4:

fakt ze glupio te nasze silniki nazwali bo sie myli :polew:

No zobacz nie załapałem skrótu bo kolega wcześniej pisał o silnikach i pomyślałem, że jednak chodzi o silnik.

Hm, do BKN była wkładana ta sama skrzynia co do ASB?

W Warszawie może znacie jakiegoś specjalistę od ASB?

:decayed:

Opublikowano

Ha :) Niespójność :)

Raz chodziło mi o silnik drugi raz o skrzynię.

900 jest za wymianę statyczną. Co do wymiany dynamicznej Pan stwierdził, że:

"w żadnym wypadku dynamicznie oleju nie stosowac

dynamiczna wymiana ma na celu zwiekszyc sprzedaż oleju"

Wolałbym jednak dynamiczną wymianę... Będę daj szukał.

Opublikowano

ruszyło coś w temacie? Olo jaka jest cena 6tki? mnie też czeka niebawem wymiana więc zainteresowałem się tematem.. U nas jest w Nadarzynie autoprecyzja (http://www.autoprecyzja.pl/index.php?id=4) i PPHU EDMAR (OLCZAK) z tym że różne opinie słyszałem o Panu Olczaku. Rozmawiałem swojego czasu z Witkiem i mówi, że na Mineralnej też by zrobili dynamiczną trzeba tylko się z olejem pojawić...

Opublikowano

ruszyło coś w temacie?

ruszylo, znaczy teraz mamy 3 oleje do wyboru a wczesniej bylo dwa:) i dalej nikt nie ma pojecia co trzeba nalac :polew:

nie chce Ci klamac z ta cena, bo robilem to przy okazji wiekszej roboty, ale chyba kolo 80zł placilem...

Opublikowano

dzięki, czyli faktycznie różnica w cenie kolosalna. Niech każdy z zainteresowanych wybierze sobie jeden typ i zmieni wtedy się dowiemy :wink4:

Opublikowano

nawet w aukcji masz napisane :

za wyjątkiem 6 HP26A61 w pojazdach z AUDI W12 (tylko oryginalne VW G055162A2 niebieskie) oraz 6HP19X dla AUDI Q7, 6HP19A, 6HP28AF (tylko oryginalne VW G060162A2 zielone).

a nasze skrzynie to wlasnie z literka A , wiec dalej nic nie wiadomo.

Opublikowano

tu jest jakiś temat

http://www.a6klub.pl/a6-c6-olej-do-skrzyni-bardzo-pilne-vt7228,15.htm[br]Dopisany: 21 Luty 2010, 17:15_________________________________________________wg tego linku można lać ten olej ... no ale nie jestem za bardzo w temacie tych skrzyń :mysli:

http://www.prnd.pl/porady-asb/6hp26-skrzynia-automatyczna-zf

Opublikowano

ja ufam temu co czytam na stronie ZF'a.

gdyby to bylo tkaie proste to bysmy wszyscy nie mieli takich rozterek. na szczescie jak juz pisalem ten problem mnie nie dotyczy :gwizdanie:

a te linki juz były wrzucane. wynika z nich tylko tyle ze ktos uwaza ze tak mozna... dla mnie to za malo wiarygodne. glownie chodzi mi o mieszalnosc tych roznych odmian oleju...

Opublikowano

ale tak z czystej ciekawości - myślisz że ta wersja A(4x4) jest aż tak bardzo różna konstrukcyjnie żeby stosować w niej inny olej?

Opublikowano

nie jest. dlatego ja jezdze na oleju od BMWu. ale mialem skrzynie "na stole" i byla wyczyszczona do zera.

moim zdaniem (i to podkreslam zeby ktos potem nie mial pretensji jezeli nie mam racji)nie jest problemem uzycie inengo oleju (w ramach tych 3 ktore sa brane pod uwage ZF6 ZF6+ i ZF8). problemem jest to ze nawet podczas dynamicznej wymiany zostanie Ci troche tego co akurat masz w skrzyni. i chodzi tylko o to zeby oleje po wymieszaniu nie szkodzily , zamiast pomagac...

a "fachowcy" z audi nawet nie sa w stanie powiedziec czym byla zalana skrzynia w fabryce. albo co jeszcze gorsze, mowia z przekonaniem takie glupoty ze strach im uwierzyc...

Opublikowano

OK, ogarnąłem trochę temat tego oleju. Odnoszę się tylko do skrzyń 6HP19A montowanych w modelach z quattro z tej listy:

http://ad.volod.ru/Article?p=univ&l=&t=0&g=0&d=68&a=S671+090+310 model mojego audi jest pod pozycją 44.

A więc tak ... olo_gda, w starej wersji ETKI miałeś podany olej ZF LifeGuardFluid 6+ o numerze stosowanym przez audi G 055 162 A2, i była to prawda, ponieważ do listopada 2008 ZF stosowało do tych skrzyń właśnie ten olej o kolorze niebieskim.

Od grudnia 2008 ZF zmieniło specyfikację co oficjalnie potwierdzili 1 kwietnia 2009 w dokumencie TE-ML 11 (wersja chyba francuska) i do skrzyń 6HP19A zaczęli stosować olej ZF LifeGuardFluid 8 o numerze producenta AA00 601 304 (na 20-litrowym oryginalnym opakowaniu ZF opisany jest numerem S 671 090 310 - opakowania 1L i 200 litrowe beczki mają inne trzy ostatnie cyfry). W ASO Audi ten olej ma oznaczenie G 060 162 A2 - ma on kolor zielony. Ten nowy "ulepszony" olej charakteryzuje się mniejszymi oporami tarcia.

http://www.tsgparts.net/images/pdf/teml11.pdf English

Okazuje się jednak, iż w przypadku wymiany oleju w skrzyni 6HP19A można zastosować oba rodzaje oleju, jednak ... decydując się na zastosowanie LF6+ niebieski, przy wymianie dynamicznej wystarczy wymienić ok 70% oleju. Natomiast decydując się na LG8 - zielony, trzeba niestety zużyć ok. 14 litrów tj. wymienić 100% oleju tj. całe 9L + ok. 5 litrów do przepłukania.

Jest jeszcze jedna ważna sprawa, o której nie można zapomnieć przechodząc z oleju LG6+ na olej LG8, mianowicie trzeba wykonać ponowne kodowanie sterownika skrzyni biegów wpisując nowe parametry oleju. Przy następnej wymianie oleju czy to statycznej czy dynamicznej nie będzie to już konieczne, jak również nie trzeba robić kodowania pozostając przy oleju LG6+.

Rozmawiałem z serwisem Jan Sopa z Czernicy i Pan Paweł potwierdził dokładnie to samo. Sopa do skrzyń 6HP19A stosuje tylko ori olej ZF. Kupują go w ASO audi.

Więcej na ten temat (to wszystko co udało mi się znaleźć na ten temat) można poczytać tutaj:

http://www.audi-forums.com/b7-forum/55699-a4-b7-tiptronic-transmission-problem.html

http://www.motor-talk.de/forum/automatikgetriebe-spuelen-nach-der-tim-eckart-methode-aber-wo-t2579027.html

http://www.motor-talk.de/forum/atf-umoelung-falsch-gemacht-t2569412.html

http://www.apra-europe.org/dateien/downloads/APRA_Birmingham_Hans-Peter_Bach_ZF_Transmissions_with_Mechatronics.pdf

No i jak prawidłowo dokonać wymiany oleju w skrzyni automatycznej (min. temperatura oleju przy wymianie, zapłon itd.):

http://www.automatikoelwechselsystem.de/automatikoelwechselsystem.html

... więc zważywszy, że mam w planach wirusowanie mojej a4, i mając powyższe na uwadze zdecyduję się na dynamiczną wymianę na olej ZF LifeGuardFluid 8, z adaptacją sterownika. Za pierwszym razem wyjdzie kosztownie niestety, ale next time przy następnej wymianie 70% oleju będzie taniej :wink4: ale to dopiero za ok 2-3 lata.

Opublikowano

dodam jeszcze ze w/g tego co kiedys slyszalem wszystko to wiaze sie z tym ze w niektorych autach wytepowalo szarpanie przy redukcji podczas zatrzymywania.

dlatego stworzono olej o mniejszych oporach zeby polepszyc poslizg przy takich sytacjach.

tylko keidys w ASO usilowali mi wmowic ze usyskuje sie to DOLEWAJAC cos do niebieskiego, zeby uzyskac ten lepszy.

ogolnie to uwielbiam ten temat ze wzgledu na to ze poakzuje kompletna nieznajomosc tematu przez ASO a po drugie ze pokazuje jak bardzo Audi komplikuje nam zycie i wyciaga kase. moim zdaniem to przejscie na LG 8 jest wyrzucaniem kasy w bloto, ale nie bede sie upieral :) Twoje pieniadze.

bo skoro i tak musisz wymienic 100% oleju to czemu nie wymienic go na LF6 bez plusa , ktory jakims cudem radzi sobie w identycznej skrzyni w silnikach 35d w BMW, ktore w serii maja wiecej niż Ty po chipie a olej kosztuje polowe tego co do audi.

oczywiscie to moje prywatne zdanie, bo oficjalnie :polew: jestem zdania ze trzeba uzywac tego co zaleca producent. tyle ze w tym konkretnym przypadku czuje sie przez producenta naciagany, wiec podaje pod rozwage tansza opcje.

Opublikowano

Zapewne masz rację. Gdybym skrzynię wyciągał na stół, tak jak to miało miejsce w Twoim przypadku, czyli wyczyszczona do sucha i na nowo zalewana to zapewne zdecydował bym się na wymianę na olej LG6 bez plusa. Na szczęście nie mam takiej potrzeby, a myślę, że zawsze przy wymianie (nawet dynamicznej) coś tam zostanie starego oleju i innych zanieczyszczeń, więc dumam, że w sytuacji takiej jak moja lepszym wyjściem będzie przejście na olej o niższych oporach tarcia.[br]Dopisany: 11 Marzec 2010, 20:58_________________________________________________No i niespodzianka mnie spotkała. Samochód na podnośniku, sprawdzam nr skrzyni i ...... niespodzianka. Numer mojej skrzyni to 6HP19 bez A :shocked: ale oznaczenie JAX się zgadza :kox:

No i co teraz o tym myśleć :wallbash: Znalazłem nawet olej lifeguardfluid 8 w cenie po przeliczeniu 64 zł / litr, a tu taki zonk. Sam już nie wiem lać tego LF 8, którego teraz rekomenduje audi i ZF do skrzyni 6HP19A, czy LF 6 czyli zwykłego Shella ATF M–1375.4, jak rekomenduje ZF do 6HP19 :wallbash:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...