Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Które hamulce będą wydajniejsze 320mm + Brembo czy S4 ?


Jarol

Rekomendowane odpowiedzi

nie neguje tutaj wartosci ferodo, ate, boscha czy pagida

opisuje tylko to co znam z autopsji

std. klocek po dwóch ostrych hamowaniach wykazuje tendencje do fadingu

przyznam sie ze jedyny zestaw jakie na prawde mnie zaskoczył i nigdy nie dymił

miałem w golfie IV, był to Mov'it

3997d612a015938dm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devastation swoją drogą mam nadzieję, że wyczyściłeś z farby prowadnice klocków w tych zaciskach od 320 mmm? :cool1:

Co do Boscha to nie glotyfikuję go, ale trzeba patrzeć co siedzi w paczce. Do słabych samochodów (np. Corsa C 1.0) na blachach klocków nie ma w ogóle tłoczonego logo producenta, tylko nadruk farbą. Do średniej mocy i wagi wozów (np. A4 288 mm, Leon 288/312 mmm) klocek jest z logo Ferodo na blachach i przypuszczam, że jest to odpowiednik Ferodo Premier. Do ciężkich i mocniejszych wozów (Audi 320/345 mm, Mercedesy E 320/E420) klocek jest sygnowany przez Pagida.

Osobiście z klocków przystępnych cenowo i bardzo dobrze sprawujących się polecam również Mintexy z mieszanką M1144 - nigdy mnie nie zawiodły te klocki mimo różnych szaleństw w Leonie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarol czy aby nie przesadzasz? Masz wóz ważący ok 1600 kg i mocy 180 KM. Czy myślisz, że nie wystarczą Ci klocki zatrzymujące wozy ważące ponad 2000 kg i mające po 350 KM? Przecież ten sam klocek (zacisk z blachą) siedzi w Allroad (4FH) z silnikami 4,2 FSI 350 KM. Nr katalogowe to:

- Audi 4E0698151F - 8E0698151G - 4F0698151A - 4E0698151M,

- TRW GDB1617,

- Ferodo FDB1629,

- Ate 13.0460-7201.2,

- Bosch 0 986 424 806,

- Delphi LP1922.

Jak znam życie w paczce Boscha będzie siedział Pagid.

Ja u siebie mam zacisk "z drutem" i klocek Bosch 0 986 424 779 (wyprodukowany przez Pagid) z A6 4,2 299 KM albo Allroad C5 2,7 BiT 250 KM. Zero uwag. Nr Audi 4B0 698 151 AD

Jaro4444 to że hamulce 320mm są montowane w autach ważących 2000Kg i mocy 300km to nie znaczy że w tych autach spełniaja swoje zadanie. Tak samo jest z hamulcami seryjnym w A4 1,9 2,0, jedno hamowanie ze 150km/h i hamulce nie istnieja.

U mnie wyglada na to że zwichrowałem tarcze i jak już musze wymienić wszystko na nowe to chce włożyc coś bardziej odpornego na temp. Początkowo myślałem nad wiekszymi hamulcami lub mocniejszym zaciskiem ale tak jak napisałeś była by to juz przesada w takim aucie. Dlatego mysle nad włożeniem klockow DS i do tego jakąś dobrą tarcze np. Brembo ORO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brembo Oro jedyne chyba tarcze wiercone ogólnie dostępne godne polecenia i jedyne Brembo jakie bym kupił. W zestawie z DS powinny dać ciekawy efekt. Ile na dziś kosztuje para ORO 320x30 mm?

Jarol czy Ty miałeś klocki i tarcze ATE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem FDB1629, hamując gwałtownie dwa razy pod rząd z 160km/h do zera

pod koniec drugiego hamowania najzwyczajniej "skończyły" się

Jarol tutaj nie przesadza, poniewaz margines bezpieczeństwa tj.

uniknięcia "fadingu" w std. klockach przy wytracaniu z dużych prędkosci jest bardzo mały

montaz FDS-ów bardzo mocno go powiększy

Mnie na trasie przy takiej jezdzie nie udało się przegrzać 320tek. Klocki miałem Ate. I wydaje mi się że jeli tak się stalo to musiałeś mieć coś nei tak.

Za to przy bardzo szybkiej jeździe górskiej zdarzało się dość często że tarcze świeciły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brembo Oro jedyne chyba tarcze wiercone ogólnie dostępne godne polecenia i jedyne Brembo jakie bym kupił. W zestawie z DS powinny dać ciekawy efekt. Ile na dziś kosztuje para ORO 320x30 mm?

to na pewno są perforowane tarcze :evil:

w poniedziałek sprawdze czy wystepują w wersji 321/30mm

biorąc pod uwage koszt 288mm tarcz Brembo Serie Oro na poziomie 1200zł/kpl podejrzewam że nie jest mały

do niedawna jezdziłem na 288mm Brembo S-O + DS-y i wrazenia są bardziej jak pozytywne :shocked: :shocked:

chciałem przejśc na 312mm BSO ale niestety nie są dostepne ;( ;(

jest jeszcze Brembo Racing ale tam juz koszta idą w tysiące

podejrzewam że Jarol-owi o cos takiego właśnie chodziło :> :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarol czy Ty miałeś klocki i tarcze ATE?

Tarcze mam Bosch a klocki Ferodo Premier.[br]Dopisany: 17 Styczeń 2010, 17:45_________________________________________________Cene kloców juz znalałem FDS1629 - 450zł wie nie ma tragedii :)[br]Dopisany: 17 Styczeń 2010, 17:49_________________________________________________A czy ktoś słyszał o takich klockach:

Hawk Performance Ceramic Brake Pads - HB515Z760 - 2004-2006 Audi S4 345mm Front Rotor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Stanach na tym jezdza, koszt ok 120$

na audizine trzeba poszukac opinii na ich temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na pewno są perforowane tarcze

To, że są z dziurami to wiem doskonale i podobno te dziury powstają w procesie odlewania, a nie wiercenia ;) Tak gwoli ścisłości są też ORO z nacięciami nie dziurami :cool1:

Chodziło mi o to, że nie kupiłbym osobiście drugi raz innych jak ORO, wierconych i powszechnie dostępnych tarcz - np. Zimmermannów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę Cię zmartwić Serie Oro tak samo jak Otto Zimmermanny są wiercone (Brembo Racing też)

widziałem to na własne ocze w fabryce Brembo w Curno (It)

jedyna róznica jaką charakteryzuje te tarcze od zwykłych jest to ze sa odlewane

z zeliwa wysokostopowego o strukturze austenicznej

z dużą zawartością krzemu i manganu co powoduje dużą odpornośc na ścieranie, wysoka temperaturę i korozję

dodatkowo sa anodyzowane cynkiem co powoduje ich 'złoty" kolor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie martwisz mnie, bo tolerancje przy obróbce skrawaniem są o kilka rzędów wielkości mniejsze jak te przy odlewaniu. Materiał na te tarcze bardzo podobny składem i właściwościami jak ten z którego robione są ogniwa gąsiennic czołgowych :wink4:

Dziwi mnie tylko cynkowanie przy elementach obciażonych cieplnie. Powstaje w ten sposób elektroogniwo (dlatego nie cynkuje się rur do ciepłej wody w ogrzewaniu). Osobiście widziałbym tam bardziej pokrywanie warstwą na bazie Al albo kadmowanie (drogie i toksyczne).

Jarol nigdy nie stosowałem osobiście, ale ludzie dużo dobrego mawiają o Taroxie i Black Diamond.

Fajną alternatywą dla ORO mogą być tarcze o rozmiarach OM produkowane przez firmy tuningowe np. jednoczęściowy Stoptech lub ECS http://www.ecstuning.com/Audi-B7_A4-Quattro-3.2L/Braking/OEM/ES1721/ , http://www.ecstuning.com/Audi-B7_A4-Quattro-3.2L/Braking/OEM/ES991/, albo dwuczęściowa ECS ES#2690 http://www.ecstuning.com/Audi-All_Road--2.7T/Braking/ECS_OE_2_Piece/ES2690/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały OT

Czytałem V12 że nowy Focus RS 2009^ma zmienione zaciski na jedno tłoczkowe ,a stary miał cztery tłoczki .

Zawsze myślałem że im więcej tłoczków tym lepiej :mysli:

I podobno jest dużo lepszy hamulec niż w starym,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mnie to zastanawia. s4 b5 miało tarcze mniejsze ale z zaciskiem wielotłoczkowym a b6 i b7 ma większe ale jednotłoczkowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej się zastanowić nad lepszą gumą niż kombinować z tarczami? (w tym przypadku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co Ci z lepszej gumy skoro drugiego hamowania już nie masz bo hamulec wpada w podłoge...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co Ci z lepszej gumy skoro drugiego hamowania już nie masz bo hamulec wpada w podłoge...

Właśnie chodzi o to, żeby nie było potrzeby drugiego hamowania.

Często masz na drodze taką sytuacje w której konieczne jest "podwójne" hamowanie?

Rozumiem kwestię bezpieczeństwa, ale nie da się połączyć szosowego i rajdowego hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co Ci z lepszej gumy skoro drugiego hamowania już nie masz bo hamulec wpada w podłoge...

Właśnie chodzi o to, żeby nie było potrzeby drugiego hamowania.

Często masz na drodze taką sytuacje w której konieczne jest "podwójne" hamowanie?

Rozumiem kwestię bezpieczeństwa, ale nie da się połączyć szosowego i rajdowego hamulca.

bardzo często. Praktycznie przy kaźdej jezdzie autostradowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co Ci z lepszej gumy skoro drugiego hamowania już nie masz bo hamulec wpada w podłoge...

Właśnie chodzi o to, żeby nie było potrzeby drugiego hamowania.

Często masz na drodze taką sytuacje w której konieczne jest "podwójne" hamowanie?

Rozumiem kwestię bezpieczeństwa, ale nie da się połączyć szosowego i rajdowego hamulca.

bardzo często. Praktycznie przy kaźdej jezdzie autostradowej

Dokładnie ja mam tak samo jak jade po autostradzie z prędkością 180 i więcej to bardzo często trzeba hamować przed autami które jadą dużo wolniej.

Dodam że nie będe nic zmieniał z zaciskami i średnicą tarcz, bo jednak myśle że 320 przód i 288 tył mają odpowiednia siłe hamowania jedymy problem to układ musi być troszke bardziej odporny na przegrzewanie a to powinny zapewnić lepsze klocki i tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po zmianie na 345 jestem bardzo zadowolony i praktycznie nie ma sytuacji zeby zabrakło hamulca... Tyle że felgi muszą być 17 alu... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...