Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Prośba o analizę logów


manius_29

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawienie rozrzadu tragiczne ...

korekcje na 3 i 4 garku troszke odstaja ...

reszta OK ...

widac cos sie raz przywiesilo stad ten notlauf ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wielkie dzięki za szybki odzew.

Wszystkiego bym się spodziewał ale nie tego że rozrząd dupnie ustawiony ......

ustawienie rozrzadu tragiczne ...

korekcje na 3 i 4 garku troszke odstaja ...

reszta OK ...

widac cos sie raz przywiesilo stad ten notlauf ....

Wobec powyższego mam kilka pytań, jestem jak widać początkujący więc proszę o wyrozumiałość :

- czy mogło dojść do samoistanego przestawienia rozrządu czy też jest to ewidentna wina mechanika?

- jeśli winny jest mechanik to będę oczywiście reklamował to felerne ustawienie, proszę o przybliżenie tematu - jeśli dobrze rozumiem to źle jest ustawiony kąt synchronizacji?

- jakie są objawy złego ustawienia rozrządu? jak wspomniałem takiej diagnozy się nie spodziewałem (terminowa wymiana niby w renomowanym warsztacie) bo nie zauważyłem żadnych niepokojących symptomów: moc ma (co ja mogę na ten temat wiedzieć jako były posiadacz 90KM benzyny :embarrassed:), pali w normie, odpala dobrze (teraz idzie mu oporniej ale zrzuciłem to na niskie temperatury, dodam że akumulator i świece wymienione w grudniu ubiegłego roku.)

- czy ta regualcja to pilny temat? czy są jakieś zagrożenia dla silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt synchronizacji jest poza dopuszcznym zakresem błędu.

Na bank sie to przeklada na zapłon... ale ECU jeszcze jakos sobie z tym radzi.. ale juz ma oporne palenie w niskich temp.

Wydaje mi sie ze jest to niedokladna robota mechnika, ktory wymienil rozrzad i ... to wszystko.

W ramach reklamacji powinien Ci ustawic kat synchronizacji na 0. Jesli braknie regulacji trzeba bedzie ponownie ustawic rozrzad na znakach.

Im szybciej to zrobisz tym lepiej.

Przydatny link:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_ustawianie_kata_synchronizacji_w_pd_fotostory-t74986.0.html;msg834894#msg834894

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Jestem umówiony na piątek, tak jak przewidywałem mechanik nie poczuwa się do odpowiedzialności i z wielką łaską zerknie.

norma w "renomowanych" zakładach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja wykonana (ukłony za precyzyjny opis tej jakże prostej czynności :hi:) , poniżej zobrazowanie:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79e2d128e9780ce0.html

Efekt ..... mrozy wprawdzie nieco zmalały, ale ... ma wrażenie że autko lepiej pali. Z pełną oceną wstrzymam sie do końca zimy :>

Tym bardziej że oprócz regulacji kąta synchronizacji, wzbogaciłem paliwko o depresator (chociaż z tego co piszą o skuteczności depresatora możemy mówić gdy zostanie zastosowany przy dodatnich temperaturach; zapobiega a nie leczy).

Niestety nadal mam problem z korekcją na 3 i 4.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00d81bd4af3bf054.html

Zalałem płyn do czyszczenia wtrysków i czekam na efekty. Co mogę jeszcze zrobic w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem płyn do czyszczenia wtrysków i czekam na efekty. Co mogę jeszcze zrobic w tym temacie?

http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-2097-Dodatek-do-diesla-Speed-Diesel-Zusatz-Liqui-Moly-5160-Opakowanie-1L-.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj go paliłem po 3 dniach postoju (pod chmurką niestety garażuje), no i odpalił po kręceniu trwającym 3-4 sekundy. Wydaje mi się to normalne biorąc pod uwagę warunki ale mam wątpliwości czytając niektóre wypowiedzi właścicieli diesli "zapala od pierwszego, po jednym obrocie na 15 stopniowym mrozie"itp.

Możecie się do tego odnieść? Bo może szukam dziury w całym?

Dodatkowo odpala nierówno i przez chwilę chodzi dośc głośno na nie wszystkich garach. Opisy takiego zjawiska też znajduje na forum bez wyjaśnienia czy też oceny.

Obecnie mam zalany płyn STP (jedyne co było dostępne w mojej okolicy od ręki, a kolega z forum od specyfików LM się nie odzywa). Oczywiście z chęcię pzretestuje podany powyżej specyfik, ale mam pytanie czy to optiumum do PD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też palił słabo na dużym mrozie, wymieniłem świece żarowe, dolałem dodatek LM do czyszczenia wtryskiwaczy, wprawdzie nie ten który podałem ale tamtego widzę że juz nie ma, wyregulowałem kąt synchronizacji i teraz pali "od strzała"

Wszystkie dodatki LM są bardzo dobre, możesz jeszcze spróbować tego:

http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-2097-Dodatek-do-diesla-Speed-Diesel-Zusatz-Liqui-Moly-5160-Opakowanie-1L-.html

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy stary kibel po dlugim postoju na siarczystym mrozie przez doslownie chwilke reguluje stan pracy ... jezeli potem wraca do normalnosci to nie ma sie czym przejmowac....

jak ciezko zapala to zacznij od sprzwdzenia podstaw - swiece,akumulator,czujnik temp ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy stary kibel po dlugim postoju na siarczystym mrozie przez doslownie chwilke reguluje stan pracy ... jezeli potem wraca do normalnosci to nie ma sie czym przejmowac....

jak ciezko zapala to zacznij od sprzwdzenia podstaw - swiece,akumulator,czujnik temp ...

- akumulator nówka-blaszka MOLA

- świece nówka-blaszka BERU

- wszystkien filtry i oleum wymienione w paździeniku ubiegłego roku

- czujnik temperatury byłby widoczny w logach?

[br]Dopisany: 22 Styczeń 2010, 18:04_________________________________________________

Ponadto pojawił się nowy objaw - chwilowe opóźnienie przy przyspieszaniu. Ciężko to opisać, ale jest to króciutki, lecz odczywalny moment "zawahania" - efekt podobny do odpuszczenia i ponownego niciśnięcia gazu (jakby brak podawania paliwa).

Zmierzyłem napiecie spoczynkowe akumulatora (stał pod chmurką 2 dni po 100km trasie) - 12,24V przy czym

Ile wynosi właściwe napięcie?

Jakie powinno być napięcie podczas podczas pracy silnika, a jakie podczas postoju samochodu?

Rekomendowaną wartością napięcia w instalacji elektrycznej pojazdu jest 14,1V-14,5V (z obciążeniem i bez) natomiast napięcie spoczynkowe akumulatora w pełni naładowanego, podczas postoju samochodu, (silnik wyłączony) wynosi +/- 12,65V-12,80V.

i

Chciałbym sie dowiedzieć po jakim czasie się akumulator doładowuje w zimie tzn. ile kilometrów muszę przejechać, żeby sie dostatecznie naładował, biorąc pod uwage że na początku jazdy używam ogrzewania tylniej szyby i przez całą jazde używam nawiewu w samochodzie oraz radia?

Wszystko zależy od tego w jakim stanie naładowania jest akumulator po uruchomieniu silnika. O jego sprawności świadczy między innymi napięcie spoczynkowe. Jeżeli wartość napięcia spada poniżej 12, 5 V akumulator należy doładować. Napięcie należy mierzeć co najmniej po 2 godz. od chwili wyłączenia silnika. Przy sprawnym akumulatorze i sprawnej instalacji samochodu po kilku km jazdy alternator doładuje akumulator.

Akumulator do sprawdzenia.

Świece do sprawdzenia (mimo że wymienione to jak wynika z niektórych wypowiedzi, przy uszkodzonym przekaźniku mogły się sfajczyć). Proces sprawdzenia świec i jest opisany szczegółowo na forum ale niestety nie udało mi się znaleść lokalizacji bezpiecznika i przekaźnika odpowiedzialnych za świece żarowe. Prosze o pomoc.

[br]Dopisany: 25 Styczeń 2010, 11:05_________________________________________________No i .... :wallbash: kolejny tryb awaryjny, kolejne przeładowanie ... Panowie w czym problem ???

Czy wkręcanie powyżej 2 tys obrotów przy nie do końca rozgrzanym silniku może skutkować trybem awaryjnym? [br]Dopisany: 04 Luty 2010, 14:55_________________________________________________Witam

Nadal mam problemy z przeładowaniem, przeglądając wątek dotyczący diagnostyki TDi trafiłem na pewna rozbieżność pomiędzy moimi wynikami z pomiarów 11 grupy w BS

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1c5da42e7f23ae6d.html

a opisem i przykładem z w/w wątku

2. dokonujemy analizę grupy 011BS w próbie statycznej.

ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. należy zwrócić uwagę na regularność ciśnień w poz. 3 oraz na poz. 4 - czyli działanie N75.

zasadą jest, że w chwili przełączenia się w tryb OFF N75 osiąga wartość 0.0%, a ciśnienie w poz. 2 spada i utrzymuje się na stałym poziomie.

w trybie ON: N75 osiąga wartość 100%, ciśnienie w poz. 2 wzrasta i utrzymuje stałą wartość.

czym to jest spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

watek bardziej opisuje silnik V6 - tam jest po prostu na odwrot... W Twoich logach jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie, czyli nie w tym problem. Przeszukuąc forum znalazłem podobny wątek; tryby awaryjne w sezonie zimowym, w lato wszystko OKI. Jest to chyba jednak efekt krótkich dystansów i niedogrzanego silnika. Poczekam do wiosny, poprzeganiam autko, wypłuczę silnik i wymienię olej na szeroko polecany MOTUL (obecnie ELF do PD). Jeśli to nie zaskutkuje to czyszczenie turbo.

Drugi problem to telepanie autkiem na jałowym - jak napisał Spanky korekcje troszkę kuleja na 3 i 4. Robiłem też grupę 23, BIP-y na dwóch garnkach (2 i 4) oscylują wokół 45-50, pozostałe 2 ciut lepsze ale bez rewelacji. Zalałem czyściwo do wtrysków STP (za jakiś czas zastosuję LM), zmieniłem paliwo z BP na SHELLa, sprawdziłem wtyczki przy wtryskach - niestety nie pomogło. Co jeszcze można zrobić doraźnie? W ostatecznym wypadku co nmnei czeka? Regenaracja? Wymiana ? Kogo polecacie jako sprawdzone źródło pomocy przy wtryskach (regeneracja, spzredaż itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...