tohn Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Witam Zacznę może od tego,że kilka tygodni temu pojawiły się pierwsze stuki po prawej stronie auta w okolicy koła.Stuki pojawiały się tylko w chwili skrętu w prawo bądź w lewo po dodaniu gazu,przy czym mocniejsze były w chwili skrętu w prawo,częstotliwość uzależniona była od siły napedu.Wybrałem się do mechanika,który od razu stwierdził,że jest to wina przegubu.Został wymieniony na nowy Ruvilla.Po odebraniu autka zrobiłem od razu rundkę po mieście.Na początku zdziwiłem się,że podczas jazdy na wprost słyszę tarcie,ale na szczęście po kilku kilometrach ustało.Jednak problem pojawił się,gdy przy niewielkiej prędkości skręciłem w prawo i tu niestety rozczarowanie stuki nadal utrzymują się z tymże nie z taką samą siłą,natomiast nie ma już stukania przy skręcie w lewo.Dodam,że stukanie pojawia się przy prawie maksymalnym skręcie oraz przy mocniejszym dodaniu gazu.Rozmawiałem z mechanikiem,który wymieniał mi przegub i stwierdził,że to nie jest na pewno wina nowego przegubu,poradził żeby nie dodawać gazu przy mocno skręconych kołach i na razie jeździć.Pewnie ma rację ale według mnie nie powinno być żadnego stukania.Może ktoś podpowie mi co to może być.Z góry dziękuje i pozdrawiam.
chudineze Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Pojeździj trochę może się ułoży ja tak miałem po przejechaniu iluś tam km przestało. Tylko jak Ci radził mechanik nie przeginaj na pełnym skręcie.
bialczako82 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 według mnie nie powinno być żadnych stuków niezależnie do kąta skręcenia kierownica... jeśli takowe występują to jest nadal wina przegubu, może mechanik wymienił nie z tej strony co trzeba? Sprawdź kolego czy osłona gumowa nie jest uszkodzona i odpowiednio założona na przegub Jeśli jednak przegub wymieniony jest w prawidłowym kole to przyczyna ponownych stuków może być następująca: Przegub wymieniony, później źle została założona obejma (opaska) na osłonę gumowa przegubu od strony koła (wystawał długi koniec) przez co na początku słyszałeś tarcie. Opaska się urwała, piasek i cały syf z drogi dostał się pod osłonę gumową i przegub od nowa się zatarł (pękł w nim wewnętrzny koszyk) - przyczyna ponownych stuków których hałas ponownie będzie narastał.
tohn Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 Mechanik też stwierdził,że po zamontowaniu nowego przegubu nie powinno być żadnych stuków.No ale jeżeli nie przegub to co.Mam nadzieje,że ułoży się i będzie wszystko w porządku.Jutro postaram się wejść do kanału i zobaczyć w jakim stanie jest osłona,porównam z osłoną z drugiego przegubu.Najbardziej dziwi mnie to,że po przejechaniu się autkiem mechanik bez wahania stwierdził,że stukanie nie pochodzi od przegubu,bąknął coś o zużytej półosi...[br]Dopisany: 10 Styczeń 2010, 15:54_________________________________________________Sprawdziłem dzisiaj osłonę jest założona prawidłowo,nie jest uszkodzona,jest solidnie zamontowana tak samo jak po drugiej stronie
bialczako82 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 to coż nie wiem co to może być... czyżby wadliwy nowy przegub? mało prawdopodobne... na półosi owszem mogą być luzy ale stuki raczej nie - czy przy hamowaniu przy wiekszej prędkości odczuwasz jakieś drgania w kierownicy? u mnie przy takim objawie okazała się winna półoś :gwizdanie:
Grzes A4 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 najwyraźniej założył go na sztuke i tyle :gwizdanie: a gadanie o półosi to jak to mechanik....przyjedziesz zdrowym autem to i tak ci powie ze cos trzeba wymienić zeby zarobił, zmień mechanika i pojedź do kogoś zaufenego który stwierdzi czy nowy przegłub jest do wyje***** czy naprawde winę ponosi półoś
domjenick Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 "podepnę" sie pod temat dzis zauwazyłem identyczne objawy-delikatny stukot,tak,jakby coś przeskakiwało przy skrecie w prawo(jazda w przod i tył)w lewo jest dobrze i cichutko,wiec podniosłem auto na lewarku,najpierw sruby-ok,potem sprawdziłem,czy nie ma luzów i jest delikatny luz w pionie-moze 1mm,moze 2mm max-drugie koło bez luzów,wiem,ze przegub do sprawdzenia,ale mam pytanie w związku z tym luzem,co mogło sie poluzować? sprawdze to i tak,ale dopiero w niedziele bede mial chwile-na razie zbieram info co najwazniejsze i na co zwrócic uwage czy zaznaczony element moze miec wpływ na wspomniany luz?
tohn Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2010 Nadal zastanawiam się czy to nie wina przegubu ale nie mam już innych objawów takich jak turkotanie przy skręcie w lewo oraz mocnych zaraz po delikatnym skręcie w prawo.Teraz są stuki dopiero przy prawie maksymalnym skręcie i przy sporym dodaniu gazu np dobrze słychać przy takich manewrach na śniegu gdzie koła wpadają w bardzo duże obroty.Chyba,że siła stukania będzie rosła tak jak to było przed wymianą przegubu.Jeśli chodzi o mechanika to wydaje mi się soldny i zaufany, no chyba, że to jego pierwsza wpadka Nie wiem czy to ma coś wspólnego ze stukaniem ale auto ściąga mi na prawą stronę i to już od dawna za nim wymieniłem przegub,na kołach z oponami zimowymi oraz letnimi, opony nowe, felgi z letnimi także nowe. Przypomne, że stuki dochodzą z prawej strony. Może przed wymianą przegubu też coś innego stukało i nałożyło się z turkotaniem przegubu i powiązałem to wszystko z winą przegubu. Co Panowie na to?[br]Dopisany: 13 Styczeń 2010, 16:32_________________________________________________Pojechałem do innego mechanika, okazało się, że przegub znowu siadł, będę musiał zareklamować. Jaki przegub polecacie, przypomnę, że ten był Ruville.
tohn Opublikowano 8 Lutego 2010 Autor Opublikowano 8 Lutego 2010 dzięki [br]Dopisany: 18 Styczeń 2010, 14:57_________________________________________________warto wziąć przegub Lobro z allegro za ok 200zł ? dobra promocja czy taki "oryginał" ?
sołtys85 Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Napisz na priva do TOM77 On zawsze ma promocje i oryginały.
SiwyML Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 Witam. Mam podobny problem. Założyłem przegub SPIDAN i okazało się ze po przejechaniu około 3-4tys znów dochodzi głośny "klekot" z lewej strony mojego auta. Nie wiem co zrobić w takiej sytuacji... Czy przegub można w jakiś sposób źle zamontować??? Czy uwzględnią mi reklamacje? Specjalnie kupiłem droższy aby trochę pojeździć ale wahałem się jeszcze przy wyborze firmy SKF i chyba źle zrobiłem że nie dołożyłem 70zł więcej
tohn Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Opublikowano 2 Marca 2010 wymieniłem już na LOBRO, jest już cisza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się