Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Napięcie ładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Temat alternatora wałkowany już milion razy,ale mam pytanie.

Napięcie ładowania na wolnych obrotach wynosi u mnie :

bez obciążenia na zimnym silniku: 14.04-14.24V

bez obciążenia na ciepłym silniku: 13.9-14.1V

pod pełnym obciążeniem (jedynie bez klimy bo było -4oC): 13.2-13.4V , jakby jeszcze włączyć klimę to myślę się że było by poniżej 13V

Pytanie czy regler kaput ?

Dodam jeszcze że przy zwiększaniu obrotów podane wyżej napięcia się nie zmieniają. Pomiary dokonane VAGiem

Opublikowano

Regulator napięcia masz dobry. Trochę niskie to napięcie ładowania. Zmierz miernikiem. U mnie jest na wolnych obrotach bez obciążenia 14,4V, a z włączonymi światłami mijania na wolnych obrotach 14,3V. Sprawdź szczotki, przeczyść masę i końcówki kabli które są przykręcone do alternatora może coś pomoże.

Opublikowano

Można wymienić same szczotki? Wiem ze jest to razem z reglerem,ale może jakoś da się je wymienić. Chciałem sprawdzić miernikiem ale muszę kupić baterię bo padła

Opublikowano

Nie wiem jak to jest dokładnie u Ciebie, ale u mnie ciężko same szczotki wymienić. Przewody ze szczotek są zalutowane i dodatkowo zaciśnięte i na dodatek jest to trochę schowane w szczotko-trzymaczu, ale pewnie dało by radę wymienić same szczotki. Nie takie rzeczy ludzie robią :naughty: .

Opublikowano

Ok. Zajrzę do tych szczotek, żeby się do nich dostać na pewno muszę wyjąć altka ? Dobrze myślę? Po czym stwierdzasz że regler jest dobry ? Że wraz ze wzrostem obrotów napięcia nie rosną?

Opublikowano

Żeby zobaczyć szczotki nie musisz wyciągać alternatora. Jak by regulator był walnięty to by napięcie było za wysokie.

Opublikowano

Koledzy znalazłem temat i przypomniał mi sie mój problem polegajacy na chyba zbyt dużym ładowaniu. Odpaliłem auto i na wskaźniku na desce rozdzielczej pokazuje wskazóweczka nieco wychylona ponad 14V miernikiem sprawdziłem ze mam ładowania na klemach aku 15,2V (sprawdząłem multimetrem za 15zł wiec pomiar moze być rózny pomyślałem). Sprawdziłem na swoim oplu vectrze, którym jeździłem przez ostatnie latka i nigdy nie miał problemu z odpaleniem i pokazuje jak w mordę strzleił 14,4 ładowanie i aku 12,6V.

Czy to znaczy, że mam regulator padnięty? A moze miałem aku niedoładowany i dlatego pokazywał większe napiecie niż normalnie.

Opublikowano

Żeby zobaczyć szczotki nie musisz wyciągać alternatora. Jak by regulator był walnięty to by napięcie było za wysokie.

U mnie chyba nie obejdzie się bez wyciągnięcia alternatora. Według mnie objawy padniętego regulatora to nie tylko zbyt duże nap. ładowania,ale i zbyt małe. Według kodów wyposażenia [8GL] mam alternator 120A

Opublikowano

W książce : "Audi A4 sam naprawiam" jest tak opisany sposób diagnozowania:

1C5vZ9.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki ale mam tą książkę :wink4:

Czyli według tego opisu było by wszystko OK. Na samych światłach drogowych 13.7-13.8V , a bez 13.9-14.0V.

Możliwe że szczotki się jednak kończą. Muszę wyciągnąć alternator i obadać sprawę. Napiszę potem jak to wyglądało.

Pozdr.

Opublikowano

panowie a u mnie przed chwilą był wykonany pomiar ładowania i wykazało 14,8 przy 2000 obr. Czty to jest niepokojące? koleś mówił że aku mozna przeładować i będzie do d...py. co może być przyczyną? regulator, dioda/y? czy dam radę to sam wymienić?

Opublikowano

Wymieniłem regler (szczotki się już kończyły, a był problem z podmianą samych szczotek) i napięcie ładowania jakie było takie jest, no może minimalnie się poprawiło :confused4:

Na wolnych bez obciążenia 14.04-14.24 V

Pod obciążeniem 13.6-13.8 V

Opublikowano

podjechałem do dwoch innych gosci na pomiar i u nich wykazalo że ladowanie jest ok

to ja nie wiem miesięczny aku padł dziś, koleś w sklepie nie chce dać innego bo mówi że firma od aku mu takich nie udostępnia i co ja teraz mam być chyba na lodzie bez aku prze 2 tyg? sam już nie wiem co robić

Opublikowano

Jeżeli akumulator padł a ładowanie jest dobre to w pierwszej kolejności zrób pomiar prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, może po prostu coś ci rozładowuje akumulator.

Opublikowano

było mierzone i wyszło 0,2 ampera chyba i koleś przeliczył ze na dobę ucieknie jakoś 3 ampery chyba jeżeli nic nie pomyliłem ale to nie możliwe ze w ciągu 10 godzin tak sie rozładował ( nie do zera ale tak ze ledwo kręcił i nie odpalił). rozumiem przez tydzień czy tam dwa to mogło by być normale ale nie w taki krótkim okresie czasu

Opublikowano

UUU 0,2 A to stanowczo za dużo powinno być około 0,03 do 0,07A w zależności jakie masz radio alarm itp. Przy 12V pobór prądu 0,2A co daje moc ok 2,4W taki odbiornik może już rozładować akumulator w dodatku przy tych mrozach które aktualnie panują. Podjedź jeszcze raz na pomiar bo może masz 0,02A wtedy taki prąd jest jak najbardziej prawidłowy.

Opublikowano

no może mi cos sie pokićkało, w piątek powinienem mieć już własny miernik cegowy ( zamówione- :rolleyes: allegro) to zrobie pomiary, a jakie są normy poboru prądu tak ogólnie?

Opublikowano

Generalnie niema normy podającej konkretną wartość a wiąże się to z liczbą odbiorników które są przez cały czas zasilane z akumulatora, w samochodach z jakimi miałem styczność mniej więcej średni prąd to 40 mA, w moim poprzednim samochodzie miałem pobór rzędu 70-80 mA i nic złego się nie działo myślę że tak max do 100mA czyli 0,1A można jeszcze przyjąć że jest ok chociaż w duży mróz i jeżeli aku nie jest już pierwszej młodości to po nocy może dać się we znaki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...