Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Czyszczenie parownika LPG - nie przełącza się na gaz - Fotostory


zbyszek512

Rekomendowane odpowiedzi

Witam klubowiczów :hi: , postanowiłem podzielić się z wami doświadczeniem jakie nabyłem szukając odpowiedzi na pytanie :

" Dlaczego auto nie przełącza się na gaz płynnie, biorąc pod uwagę to że dzieje się tak już jesienią i tak przez całą zimę?"

Moja instalacja gazowa nie jest jakaś specjalna, założyłem ją w Marcu 2008r. w Lublinie. Za instalację zapłaciłem 3000zł , jest to sekwencja z jakąś tam listwą wtrysku, nie znam się na tam i żałuję tego faktu. Jak dotąd przejechałem na niej koło 50 000 km ale po jakichś 20 000 km silnik zaczął się dziwnie zachowywać a mianowicie:

- szarpie przy przełączeniu na gaz po ostygnięciu do zera

- dzieje się tak jesienią i zimą

Aby się przełączył na gaz trzeba w momencie przełączenia na gaz przełączyć na benzynę i jechać jeszcze troszkę aby podgrzać parownik. Temperatura przełączania jaką mam ustawioną to 30 stopni. Zaznaczam, że pierwszej zimy nie było żadnego problemu z przełączaniem, wszystko działało jak należy.

Nie mam już gwarancji na instalację więc postanowiłem, trochę pogrzebać biorąc pod uwagę doświadczenie, które nabyłem jeżdżąc Vectra z 95r. , która ciągle miała jakieś niedomagania na gazie. Wiedziałem, że w Vectrze od spodu parownika znajdowała się śruba imbusowa , którą spuszczało się na rozgrzanym silniku taką lepką maź. W instalacji Audi nie zauważyłem takiej śrubki od spodu parownika i pomyślałem, że jej niema co było błędem ponieważ znajduje się ona z boku parownika ale w moim przypadku nie dało się jej odkręcić co zobaczycie na fotkach poniżej. Myśląc , że niema takiej śrubki doszedłem do wniosku, że muszę rozebrać ten parownik i go oczyścić z tej mazi. Lubię czasami coś pomajsterkować i przy okazji zrobiłem kilka fotek.

Zaczynamy: