wiktorsam 3 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Witam. Mam problem z moim autkiem, a mianowicie ciężko odpala w te mrozy. Do tej pory byłem przekonany że to wina świec, bo nie wymieniłem ich jeszcze i podejrzewam, że Niemiec też ich nie ruszał, ale to jednak chyba nie to. Do wniosku tego doszedłem dzisiaj, bo miałem spore problemy z odpaleniem - musiałem kręcić z 10 sekund, a jak odpalił to przez 2 sekundy strasznie kulawo chodził. Zastanowiło mnie co się zmieniło podczas dzisiejszego odpalania, a odpalania poprzedniego dnia gdy temperatura była taka sama, a autko odpaliło po krótszym kręceniu - 2-3 sekundy i jedyną różnicą był czas w postoju autka bez jazdy. Wróciłem wczoraj o 19, a odpalałem dzisiaj dopiero około 12. Normalnie autkiem jadę ostatni raz około 20, a odpalam o 6 rano, więc dzisiaj autko stało niejeżdżone dwa razy dłużej. Skojarzyłem sobie też, że jak wyjeżdżam z pracy po 8 godzinach, to auto odpala lepiej niż rano, czasami wręcz normalnie, a po 4-5 godzinnym postoju pali na dotyk, a chyba przy -10 stopniach przez 5 godzin silnik spokojnie się zdąży wychłodzić. Podejrzewam więc że coś jest nie tak z układem zasilania w paliwko, może się zapowietrza, więc mam pytanie od czego sprawdzania zacząć, żeby się nie zrujnować . Czy stary filtr paliwa może być tego przyczyną ? Niestety nie wymieniłem go przy zmianie oleju, rozrządu płynów itd. Czy może winny jest zawór zwrotny ? A może coś zupełnie innego ? VAG-a nie mam, zakupię niedługo, więc chwilowo muszę się obyć bez niego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster 31 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 podstawa...ile wynosi kąt wtrysku ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaja77 1 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 witaj.podjedz do kolegów na spota maja vaga .http://www.a4-klub.pl/smf/spoty_zulawskie_28012010_czwartek_godz_18_pod_nowa_hala_przy_grunwaldzkiej-t8394.0.html filterek zwrotny może być,ale prędzej trzeba sprawdzić świece i kąt wtrysku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorsam 3 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Kąt wtrysku swoją drogą, ale dlaczego im dłużej stoi tym słabiej odpala ? Przy złym kącie chyba długość postoju nie miała by wpływu ? tzn przynajmniej nie takiego, że przy tej samej temperaturze po 5 godzinach odpala na dotyk, po 8 godzinach trzeba kręcić z 2 sekundy, a po 16 godzinach muszę kręcić 10 sekund? Przypomniałem sobie, że gdy stał 3 dni niejeżdżony to w ogóle była tragedia z odpaleniem (po trzecim kręceniu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibizab 1 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Filtr odpada bo miałbyś problemy podczas jazdy. Podejrzewam,że mogą to być świece żarowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor 8 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Sprawdź to co koledzy piszą, ale wygląda na to, że faktycznie cofa Ci się paliwo. Miałem kiedyś podobnie, im dłużej auto stało tym dłużej trzeba było kręcić. Dokręciłem bardziej przewody wysokiego ciśnienia i było po kłopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stowa50 0 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Załóż zawor zwrotny przed filtrem ja tak zrobiłem i jest lepiej a może paliwko masz złe może przymarza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaja77 1 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 na zaworku zwrotnym w filtrze paliwa jest oring ,zerknij na niego. :hi:możliwe że przez niego łapie lewe powietrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baskecior 2 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 VAG-a nie mam, zakupię niedługo, więc chwilowo muszę się obyć bez niego . Temperaturę ciała też mierzysz bez użycia termometru ? Do sprawdzenia po kolei w kolejności priorytetów: 1) kąt wtrysku 2) świece żarowe 3) filtr paliwa 4) jakość paliwa. Objawy jakie opisujesz wskazują na padnięte świece i niedoregulowany kąt wtrysku. Klasyka. Przyczyna: źle wyregulowany kąt wtrysku i kilkukrotne grzanie świec doprowadzające je do zniszczenia. Klasyka gatunku ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafi1985 0 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 potwierdzam, oring na filtrze to jest podstawa, czesto ciagnie lewe powietrze i uklad sie zapowietrza. Ja dodatkowo zalozylem zaworek zwrotny i przy obecnych temperaturach pod chmura pale od jednego strzala Jest to jedyna rzecz chyba za co kocham audi hehe Wiem ze rano pojade pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorsam 3 Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Problem rozwiązany. Czekałem do dzisiaj żeby stwierdzić na 100 %, bo nie było wcześniej mrozów. Dzisiaj przy -6 zapalił na dotyk, mimo że stał nie jeżdżony ponad dobę. Winne były świece - wszystkie 4 sztuki zjarane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się