Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Mapa wtrysku Gazu -Czy tak ma być??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , mam takie pytanie do Was, czy podczas jazdy mapa gazowa powinna sie zmieniac w przeciwienstwie do benzynowej??Ostatnio jezdze z kompem w samochodzie i kontroluje mape wtrysku gazu i zaleznie od tego czy jade ostro czy spokojnie mapa sie zmienia.gazownik powiedział mi ze tak ma być!Ale wiadomo jak to gazownicy!Dodam ze sterownik to STAG4 i wtryski magic jet,reduktor zavoli zeta (chyba tak)Powiedział mi równiez ze mapa benzynowa jesli przełacze na benzyne tez sie zmienia,jest to prawda ??czy poprostu chciał sie mnie pozbyć??

Opublikowano

Ma rację, tak jest. Dlatego mapy trzeba zbierać w tych samych warunkach jazdy. Najpierw zbierasz benzynową, potem jadąc podobnie gazową. Ustawiasz mnożnik. Kasujesz gazową, zbierasz ponownie jadąc tak samo i sprawdzasz. I tak do skutku, aż pokryjesz mapy. Jeśli zmienisz styl jazdy, zmieni się mapa. Ale przy dobrze ustawionym mnożniku zmieni się zarówno mapa Pb jak i gazu i dalej będą się pokrywały. Na koniec zobacz jeszcze korekty długoterminowe, czy mieścisz się w +/- 10 %. Jeśli tak, to jest OK.

Opublikowano

Po Autokalibracji , mój mnoznik zaczyna sie od 1.36 na osi Y a konczy sie gdzies w przedziale 48Kpa, najwieksze połozenie mnoznika to 1.5, z tego co wiem to mnoznik powinien sie znajdowac w przedziale od 1.1 do 1.6 według instrukcji Staga.Wiec mysle ze jest dobrze ustawiony.Jak myslicie jest w dobrym przedziale ten mnoznik??Dodam ze musielismy go troche podniesc(1.5)bo za niskie obroty były (najprawdopodobniej uszkodzona przepływka).Moze mi ktos powiedziec jedno , jezeli dzwigam mnoznik do góry to jest bogatsza mieszanka czy na odwrót??[br]Dopisany: 26 Styczeń 2010, 18:05_________________________________________________Jezeli pojawił mi sie taki Bład :"Wtryskiwacze całkowicie otwarte!!, sprawdz sonde Lambda przy całkowitym obciazeniu!" Jest sie czym Przejmowac??,dodam ze dzwignołem troche mnoznik w góre , moze to dlatego??

Opublikowano

Słuchaj, jeśli wyświetla ci taki błąd, to jest źle, zapętlają ci się czasy wtrysków. Aby ci pomóc muszę zobaczyć mapy.

Wstaw screeny : ustawienia, mapa, odchyłka. Podaj jakie masz dysze w tych Magikach, reduktor domyślam się że Zeta N do 150KM. Dobrze by było jakbyś sczytał wartość korekcji długoterminowych (VAG kanał 32 lub 33 nie pamiętam).

Na tej podstawie będę Ci w stanie pomóc.

Opublikowano

bez map tak jak Marek prosi można tylko podpowiedzieć zę masz albo zamałe dysze albo zamałe ciśnienie gazu i w konsekwencji zawysoki mnożnik, jak już czytasz instrukcję staga to przeczytaj jeszcze raz i zauważ ze niepodaje ona tylko przedziału w jakim ma być mnożnik ale mówi ze końcówka wykresu przy maxymalnych czasach wtrysków ma byc bliska jedynce czyli najlepiej 1 (np. po poczatek też jest okreslony) MagicJety to bardzo wydajne wtryskiwacze (zrobiliśmy ze znajomym 45koni z cylindra bez problemu) wiec musisz popracować nad reszta i bedzie ok.

Daj mapy popatrzymy.

Co do pytania podnosząc czy opuszczając krzywą mnożnika teoretycznie nie zrobisz mieszanki bogatszej lub ubozszej bo ECU silnika czuwa nadtym i on wtedy zmienia korekty o które prosi Cie Marek a jak zmienisz tak że korekty wyjadą poza +/- 10%to bedzie lipa mapa sie rozjedzie - problemy z praca silnika i odpalaniem.

Opublikowano

[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 09:00_________________________________________________ Vaga jeszcze niemam , wiec nie dam rady narazie wstawic danych z vaga[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 09:05_________________________________________________

BiIzA.jpg

BiL3J.jpg

SW9HJ.jpg

1gGn9.jpg

BiQ30.jpg

[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 09:18_________________________________________________Dodam jeszcze ze ostatnio gazownik zmienial mi dysze bo byly niby za duze i jak samochód sie przelaczal na benzyne to przyduszalo go ale tylko chwile, potem jechal normalnie.Autokalibracja jaka On przeprowadził wygladala nastepujaco :właczył autokalibracje, ukanczyla sie pomyslnie bez bledów, nastepnie dodal gazu i zebrala sie mapa benzynowa , a potem gazowa, wogole nie jechal samochodem, a z tego co wiem i wyczytalem z Dokumentacji Staga to zbieranie mapy powinno odbywac sie pod obciazeniem a nie na postoju!?Jak byscie mogli mi powiedziec tak "łopatologicznie" jak to dokładnie zrobic to byłbym wdzieczny!Widac ze mojemu gazownikowi sie niechce, nazeka ze jest zimno itd.[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 09:25_________________________________________________Mapy zamieszczone powyzej zrobiłem w Poniedzialek,a mapy ponizej ,wczoraj .Dodam ze mnoznika nie zmieniałem.Cisnienie ok1.20Bar +/-(skacze)Czasami jak sprawdzalem to mapa sie strasznie rozjezdzała, potem znów wracała do normy , ale czasami odchyłka była nawet 20% w dół[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 09:37_________________________________________________

fojNA.jpg

BkMh0.jpg

[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 09:41_________________________________________________dzisiaj przegladajac neta trafiłem na ciekawe ustawienie STAGA , moze mi ktos powiedziec czy koles wie co mówi??(czy dobrze tłumaczy ustawienia):

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=196611&c=0&f=38&orderby=asc&start=0

Opublikowano

tak pod obciążeniem w czasie jazdy w zakresie pracy sady lambda, daj jeszcze fotki z pod maski bo jak gazownik taki len to ja spodziewam sie masakry w wykonaniu.

Opublikowano

Coś w tych mapach mi się nie podoba. Dlaczego raz są tylko mapy, a raz tylko mnożnik. Mapy i mnożnik mają być razem, inaczej tego nie ustawisz. Czyżby Stag 4 miał inaczej niż 300 ? Jeśli Twój gazownik nie jeździł autem, to zrobił to źle i auto jest źle ustawione. Rozjadą się mapy w ECU i będzie problem. Czy możesz dać screena, na którym będzie mnożnik i mapa ? Tak to ma wyglądać.

2rhkJ.jpg

Ten wykres mnożnika, który dałeś nie jest dobry. Powiedz, czy taki wyszedł po autokalibracji, czy po ustawieniach. Jak dla mnie to masz za małe dysze. Na ile ci teraz nawiercił, to jest ważne. W Twoim aucie czasy wtrysku powinny dochodzić do 18 ms (słabo go pociągnąłeś :>) i przy takich czasach mnożnik ma być 1, tak jak mówił juby_p. Masz bardzo długie czasy wtrysków na LPG, przy większym obciążeniu na bank będzie zapętlenie.

Powiedź, czy sam chcesz to ustawić. Na gazownika bym raczej nie liczył, bo dobre zestrojenie wymaga trochę zabawy i nie wszystkim się chce.

Podam ci jak to zrobić, ale to potrwa i nie możesz robić nic na własną rękę żeby było szybciej, bo zrobisz to źle.

1. Przełączasz auto na Pb i jeździsz ok. 20 km, zatrzymując się, ruszając, gasząc silnik - jazda normalna bez ekstremów. Chodzi o to, aby złapać dobre ustawienia korekcji ECU auta. Jak byś miał VAG to korekcje można skasować - ale nie masz. W żadnym razie nie przełączaj auta na LPG, bo wszystko weźmie w łep.

2. Jedziesz do garażu, podłączasz kompa i robisz autoadaptację. Screena dajesz na forum i jutro oceniamy. Dalej jeździsz na Pb, żeby nie rozwalić mapy Pb. Na piątek rezerwuj sobie czas i narzędzia, bo bez wiercenia dysz raczej się nie obędzie. Autoadaptację robisz w następujący sposób:

temp. silnika 90 stopni, auto na wolnych obrotach, wszystko wyłączone (światła, lampki, radio itp.), włączasz tylko klimatronik, ale tak, aby chodził sam wentylator bez sprężarki klimatyzacji. Jeśli klimatronika brak, włączasz wentylator dmuchawy na drugi bieg. Chodzi o to, aby zrobić autoadaptację przy takim obciążeniu, przy jakim się jeździ. Wiem, że w instrukcji jest inaczej, ale tak zrób.

Czekam na efekty Twojej pracy.

Opublikowano

Marku niech kolega przed tym zabiegiem pokaże fotki z pod maski typu gdzie trujnik pomiarowy jak jest jak nawiercony kolektor żeby sie nie natrudził nadarmo:) bo pokims kto niejeździ samochodem przy kalibracji mozna sie spodziewać wszystkiego.

Krzywa mnożnika oczywiście i źle sie zaczyna i kończy, ma też zadużo punktów, moim zdaniem zamałe dysze - Marek juz powiedział - ciśnienie przed kalibracją tez zrób 1 a nie prawie 1.2. Przy twojej mocy i magicjetach dysze powinny byc mniej wiencej 1.8-2mm.

Opublikowano

Zdjęcia jak najbardziej, może faktycznie coś trzeba poprawiać. I te mapy co kolega podesłał coś mi się nie podobają, dlaczego nie ma połączenia ze sterownikiem i jest tylko jeden wtryskiwacz. Czyżby to z Junaka ???? :>

Opublikowano

Moze dlatego niema mnoznika na mapie bo mam ja zapisana na kompie i wrazie awari lub złego ustawienia poprostu ja właduje z kompa [br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 19:41_________________________________________________

h4y4S.jpg

h4AA0.jpg

Uvsu0.jpg

2TIgi.jpg

UvEXJ.jpg

D2vlJ.jpg

UvWpJ.jpg

Uw7Tr.jpg

2TUK0.jpg

h4S20.jpg

D3dfi.jpg

[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 19:53_________________________________________________Narazie zrobiłem tylko takie zdjecia.Napiszcie mi dokładnie co byscie chcieli widziec[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 19:53_________________________________________________Dodam jeszcze ze podczas jazdy właczyłem nagrywanie na oscyloskopie i po powrocie do domu i wczytaniu zapisanych danych przez oscyloskop w program zrobiłem screeny , które zescie ogladali, ciezko jest samemu jechac i robic jednoczesnie print screen na laptopie :confused4:[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 20:01_________________________________________________Pytasz o mnoznik czy taki wyszedł po autokalibracji poczatek i koniec wyszedł po autokalibracji a pozostałe zostały dzwigniete do góry poniewaz samochódł był mułowaty i niechciał zabardzo jechac, wył i nie jechał,no i obroty nisko trzymał.Dodam ze na Pb tez czasami mi faluja obroty.Ale po dzwignieciu mnoznika w góre obroty były oki

Opublikowano

chyba ta instalka potaniości poszła bo na opaski niestykneło chajsu;) a serio to pryzwoitość by nakazaywała założyc opaski nawężyki od wtrysków do kolektora tylko błagam nie plastikowe a stalowe.

dreamburn kozystając z tego że niema opasek zdejmij wężyki sprawdź ich długość bo chyba nie są równe a muszą być wyrównaj potem załuż ale już z opaskami;)

ogólnie nie zadobra pozycja dla magicjetów bo powinny stać pionowo fitr dla nich tez niejest łaskawy założył bym patrixa lub podobny pozatym parownik do przekręcenia o 90stopni wiem zę niektórzy uwazają ze niema to znaczenia a le moim zdaneim zawsze jakieś ma no i podciśnienia niema podpietego do parownika niewiem tu dokładnie bo być może bez niego lepiej to działa ale chyba niekoniecznie musiał by ktos to potwierdzić.

Obroty falowały bo mapa sie rozjechała.

Nikt niekaże ci robic screanów jadąc możesz stać na parkingu.

Opublikowano

Ok, tak zrobie jak mówisz, stane i zrobie screeny.Jak najdokładniej sprawdzic srednice dyszy??wiem ze mymieniał na mniejsze ale jakie to niewiem, pewnie On tez nie bedzie pamietał :rolleyes:.Jutro zmierze długosc przewodów i napisze, a opaski przy kolektorze terz musza byC??[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 20:41_________________________________________________A tak pozatym , to ta instalacja ma niecłay miesiac i jest na gwarancji, wiec niewiem czy moge cos tam przekrecac o 90 C, spytam sie gazownika czy moge ingerowac w instalacje, wiem ze napewno moge grzebac w sterowniku bo sie go pytałem.Ale w mechaniczne grzebanie to niewiem, ale dam znac jak juz bede wiedział[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 20:45_________________________________________________A tak ogólnie oprócz tego co wymieniłes , moze byc ta instalacja??,Jest w miare dobrze załozona??Bo rece mi juz opadaja, biora kupe kasy (2400)i rabia taki bubel i nawet mapy im sie niechce ustawiac!!! :angry:

Opublikowano

no wiesz ja to bym mu kazał poprawić ten parownik ale niech może jeszcze sie kolega Marek wypowie. a jak pojedziesz do gazownika to powiedz mu ze opaski ma założyc na wtryski i na krućce przy kolektorze to jego obowiazek.

Graty oprócz filtra sa ok ale załozenie z jednej strony wszystko łarni zaizolowane dobra izolacją a jednak chyba mozna by to lepiej zrobić. bo niewiem czy np parownika niedało by sie gdzieś przy godzi zaożyć kródsza droga płynu i gazu w V6 to tam niema miejsa ale u ciebie pewnie jest. Nawierty w kolektor też chyba sa wmiare - dokładnie nie widać na fotkach.

Opublikowano

Zrobie tak jak mówisz, pojade do niego i mu powiem.Dzisiaj u nas strasznie wali śniegiem wiec niewiem czy dam rade zrobic ta autokalibracje!Jak nie piz*zi to wieje sniegiem i nic nie mozna zrobic!A mozecie mi tak z ciekawosci powiedziec co sie stanie jak tak jezdze na tak skonfigurowanej instalacji, tzn mapa i mnoznik, moge uszkodzic silnik?Napewno to poprawie z wasza pomoca,ale teraz a przynajmniej dzisiaj niedam rady, unas temperatura ponizej -15 nie spada :(. Gazownik powiedział mi ze nic sie nie uszkodzi,ale jakos mu nie wieze.A mam jeszcze takie pytanie odnosnie świec , ostatnio wymieniłem je na nowe NGK Japonskie BKUR6ET-10 3-elektrodowe o odstepie elektrod 1.0 i po ich załozeniu odrazu było widac ze minimalnie obroty trzyma nizsze, dodam ze swiece , które były zamontowane orginalnie to BOSCH FR7 LDC+ 2-elektrodowe o odstepie elektrod 0.9.Gazownik powiedział mi ze najlepiej było by wymienic te swiece na jednoelektrodowe z odstepem 0,8 , bo od tego moze byc to przydławienie po dodaniu gazu!Dodoam ze nie zawsze sie zadławi, zauwazyłem ze jak nie jest zagrzany to tak jest.Co o tym myślicie?? (kable wymienione, ale bede musiał je wymienic na cos lepszego, co byscie polecali??)

Opublikowano

Jak na benzynie się nie dławi, to na gazie też nie powinien. Świece daj takie, jakie przewidział producent auta, bez udziwnień. Jedno elektrodowe o odpowiednich parametrach. NGK jako firma są OK.

Samochodu nie zepsujesz, no chyba że jest już całkiem źle, przestawi się tylko mapa Pb, jak wyjdzie poza dopuszczalny zakres to wywali Ci cheka. Wtedy to już nie jeździj.

Pogoda faktycznie nie bardzo nadaje się na regulację, trzeba poczekać aż droga będzie w miarę przyczepna.

Screeny zrób z auta przy podłączonym kompie. Zapal silnik, włącz program i rób scriny. Nie musisz wcale jechać. To co jest zapisane w sterowniku będzie widać. Oscyloskopami zajmiemy się jak już dobrze zestroisz instalkę.

Potem obejrzę fotki, to powiem co myślę.

Obejrzałem. Tak jak mówi juby_p.

1. Wtryski zamontowane bez sensu. Po co dał pojedyncze jeśli je tak zamontował. Mają być pionowo na wężykach max 5 cm poskręcane na opaskach ślimakowych - wtrysk + wkrętka. Długie przewody = szarpanie przy przyspieszaniu po cut off.

2. Nie widzę podłączenia podciśnienia do reduktora, albo nie ma, albo nie widać na zdjęciu - do sprawdzenia.

3. Gdzie jest podłączony trójnik pomiarowy - nie widać na zdjęciu. Powinien być między filtrem FL a wtryskiwaczami.

4. Filtr daj lepszy Czaja FL-02 lub Matrix z odolejaczem, bo zabrudzisz szybko wtryski.

5. Dziwnie usytuowany reduktor, za lampą. Mały dzwon (odpukać) i nieszczęście gotowe. Powinien być bliżej grodzi. Jest za bardzo narażony na uszkodzenie i wyciek gazu. Tu nie ma żartów. Pozycja reduktora taka sobie, lepiej go odwrócić o 90 stopni. Dobre miejsce na reduktor jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego. Dostęp w miarę dobry i miejsce bezpieczne.

Opublikowano

Najlepsze jest to ze do tego modelu sa wszystkie 3rodzaje , które wymieniłem, przynajmniej tak jest w katalogu, swiece Boscha mozna kupic do niego od jedno elektrodowe do 4 elektrodowej! i tu sa własnie jaja , bo nie bede kupowal wszystkich i sprawdzał na których lepiej jezdzi! szkoda kasy, a pozatym jak kazdemu z nas nie przelewa sie!Musiał bym sprawdzic czy na Pb tez dławi bo to tylko czasami sie zdarza jak narazie ;(, [br]Dopisany: 28 Styczeń 2010, 17:35_________________________________________________A co do "check"-a to nie mam takiej kontroli-opcji w moim wozie.Ale jezdzi bez problemu , pali równiez dobrze wiec nie jest tak zle (mysle :wink4:)

Opublikowano

Tu masz świece Boscha, te z serii Super Plus są dobre. Oczywiście z jedną elektrodą.

FKey9.jpg

Opublikowano

1. Wtryski zamontowane bez sensu. Po co dał pojedyncze jeśli je tak zamontował. Mają być pionowo na wężykach max 5 cm poskręcane na opaskach ślimakowych - wtrysk + wkrętka. Długie przewody = szarpanie przy przyspieszaniu po cut off.

2. Nie widzę podłączenia podciśnienia do reduktora, albo nie ma, albo nie widać na zdjęciu - do sprawdzenia.

3. Gdzie jest podłączony trójnik pomiarowy - nie widać na zdjęciu. Powinien być między filtrem FL a wtryskiwaczami.

Marku to jest listwa, podcisnienia niema widać krucieć zdaje sie nie podłoczony na fottce? czy to jest ten od zaworu bezpieczeństwa?? bo w zavoli jest taki kruciec który nalezy podpiąć bezpośrednio do kolektora i to niejest podciśnienie a zawór bezpieczeńswa, trójnika niema ćisnienie jest brane z końca listwy czyli jak najbardziej ok temperatura z termometra zatopionego w listwie i tu powiedzmy że jest ok bo ja mam na to swoją teorię;)

A tak na marginesie w fitrze matrix po 10tyś potrafi sie zebrać duuużo smoły na dnie bez powodu go nie polecamy;) w zwykłym papierowym niema miejsca na takie osadzanie (odolejacz).

dreamburn jak to niebedzie dla ciebie problem zrób jeszcze fotki kazdego nawiertu w kolektor tak żeby było je widać

Opublikowano

Wtryski napewno są na listwie! sam sprawdzałem i jak sie przyjzysz to zauwazysz na fotce z jednej strony listwy wchodzi gruby waz a z drugiej wychodzi cienszy, widac na fotkach!, tylko sa troche krzywo ustawione(lekko chodza L/R)[br]Dopisany: 28 Styczeń 2010, 20:50_________________________________________________Powiedzcie mi czego mam wam zrobic fotki??, jutro zrobie[br]Dopisany: 28 Styczeń 2010, 20:52_________________________________________________A tak pozatym to lepiej wsadzic te jednoelektrodowe swiece czy zostawic te 3 elektrodowe??ponoc na jednoelektrodowych lepiej gaz reaguje??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...