Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jak do tej pory wiecej czytałem niż robiłem ale przyszedł czas na to drugie

Mam wrażenie jakby mi się auto zmuliło a zwłaszcza pomiędzy 2500 a 3000 obr w tym przedziale mam nieraz wrażenie przyhamowania ???

brak błędów silnika

a to moje pierwsze badanie mam nadzieję że prawidłowe

grupa 003

grupa 008

grupa 011

27e58757b8997304.jpg

275293cd4a35f7c9.jpg

acd9c6b5aca1ec5a.jpg

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi

Pozdrawiam

Opublikowano

Ewidetnie przepływka nie domaga a do tego zaczyna sie cos dziac z regulacja turbo

Opublikowano

Dzięki za rady z pewnością są trafne

Wymieniłem filtr na nowy wykonałem czyszczenie przepływki środkiem do elektroniki "kontact U" poprawiłem kilka wężyków sterujących jeden wydawał się naprawdę wątpliwej szczelności

Nastąpiła wyraźna poprawa głównie grupie 003 i 011 po porównaniu ich z danymi wzorcowymi nie mam się do czego przyczepić w 008 również jest poprawa aczkolwiek wskazania w kolumnie 4 nadal są niższe niż w 3 ale nie ma już takich dużych różnic i to mnie utwierdza w tym że trzeba wydać trochę kasy na przepływkę.... ale muszę z tym poczekać bo mam inne potrzeby

Jeżeli ma ktoś życzenie to wrzuce logi po poprawkach

:a4fan:

Opublikowano
Jeżeli ma ktoś życzenie to wrzuce logi po poprawkach

wrzucaj ! Napisałeś ładnie co zrobiłeś, więc przydałoby się zobaczyć na ile to pomogło...

Przyda się wszystkim.

Opublikowano

Oto logi po zabiegach kosmetycznych

grupa 003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/096a210ac3ed5c91.html

grupa 008

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47b3fcba416a2a98.html

grupa 011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b74426860f1d603.html

powiem tak

może nie rewela ale różnicę widać no i jedzie się lepiej aczkolwiek w okolicy 3500 obr czuć problemy mniejsze jak przedtem --ale tak wysoko zbyt często się na razie nie wkręcam a przedtem te objawy miałem przy 2500 i bardzo odczuwalne

Może mi ktoś jeszcze jedną rzecz podpowie

na 1000 km dwa razy zauważyłem w lusterku wstecznym takie jakby kichnięcie niebieskim dymem -- oleju nie bierze przynajmniej jeżeli tak to w sposób niezauważalny

myśle że to może być problem z odpowietrzaniem komory silnika ... chyba zaglądne do tych węży pamiętam jak kiedyś mojemu ojcu w Golfie III cały olej wypluło zimą przez zatkanie odpowietrzania. A może przyczyną są problemy z powietrzem i dawkowaniem paliwka

Sugestie mile widziane

I prośba o jeszcze jedną analizę logów niech jakieś wprawne oko powie mi czy mi się tylko wydaje czy jest poprawa

Opublikowano

jak mowisz ze jezdzi lepiej to dobrze ...

z logów wynika ze lmm ewidentnie kucnal ... (przycina dawki-blok 008 to o czym pisał pre_pl) ale masz takze problemy ze sterowaniem turbulum ... zapieczone kierownice,N75,wezyki cisnieniowe,zapchany kat.. itp/itd ....

Opublikowano

no tak, ale jakaś poprawa jest... Widać w ostatniej kolumnie, że trochę większe są wartości. Najlepiej jakbyś zrobił z tego jakiś wykres, lepiej by zobrazowało.

008 przed czyszczeniem

008 po czyszczeniu

275293cd4a35f7c9.jpg47b3fcba416a2a98.jpg

Opublikowano

Padły pytania o czyszczenie przepływki i kupno preparatu więc...

gdzie kupiłem nie pamiętam bo było to jakiś czas temu ale kupowałem razem z wd 40 wiec w takim sklepie gdzie można to kupić nazwa albo "kontakt U" albo "kontact U" niestety zużyłem na tę operację wszystko i wyrzuciłem opakowanie co do czyszczenia skutku nie jestem pewien gdyż wymieniłem w tym samym czasie filtr i jeden wężyk sterujący

a czyszczenie przebiegło tak że (to zależy od przepływki jak jest zbudowana) u mnie od strony silnika jest grubsza siateczka więc rozszeżyłem w 4 miejscach oczka tak aby weszła rurka od preparatu (środek i po bokach co 120 stopni i wymyłem wszystko w środku potem odłożyłem na 1 godzinę żeby wszystko wyschło

ten preparat służy do czszczenia elektroniki, styków itp ............istnieje podobny nazywa się "kontakt PR" służy do regeneracji potencjometrów (na krótko co prawda ale skutecznie eliminuje trzeszczenie) jest w takich samych pojemnikach ale z pewnością się nie nadaje a może wręcz przeciwnie

zaczerpnięte z forum passata

przepływomierze

http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=9

http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=56&Itemid=9

http://www.forum.vw-passat.pl/tematy18/brak-mocy-utrata-mocy-spadek-predkosci-dziury-w-gazie-vt1517.htm

http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=9

miałem gdzieś jeszcze namiar na czyszczenie po angielsku ale gdzieś mi umknęło

[br]Dopisany: 05 Czerwiec 2007, 16:23 _________________________________________________zrobiłem rozeznanie po forum i na razie nie wariuje z przepływką bo:

wykluczyć muszę

zacięte kierownice (zaniżają wartość doprowadzonego powietrza)

zapchany katalizator (opory wydechu)

wymiana wszystkich wężyków steruących a co mi ta to naprawdę parę groszy

co do przepływki to mam pierburga i z tego co piszecie raczej niezawodne po za tym pracuje tylko niedomaga

zmiana filtra dała efekt więc to naprawdę mogą być opory ssania i wydechu

w sobotę coś pogrzebie po niedzieli jak będą efekty zapuszczę logi

Wypoczywajcie zbliża się długi weekend trzeba zbierać siły :a4fan:

[br]Dopisany: 05 Czerwiec 2007, 18:37 _________________________________________________Wiem już więcej

Wykonałem dokładne ustawienie początku wtrysku miałem 021 teraz jest 052 poczyściłem co się da (nie wywalałem kata) i wykonałem logi są poniżej

i tak o ok 2500 obr jest super wszystkie założenia są spełnione ale w momencie osiągnięcia ciśnienia granicznego turbiny następuje ścięcie???

nie mam błędów przeładowania kierownice chodzą leciutko

czyżby to była wina zaworka N75???

proszę o interpretację wyników ostatnich logów mam wrażenie że to nie przepływka bo do momentu scięcia pracuje perfekcyjnie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb275851ccaab16f.html

Opublikowano
i tak o ok 2500 obr jest super wszystkie założenia są spełnione ale w momencie osiągnięcia ciśnienia granicznego turbiny następuje ścięcie???

następuje "scięcie" bo N75 próbuje zbić to za duże, nieprawidłowe ciśnienie do zadanego, masz je w kolumnie 2... Dośc znaczny overboost występuje. Dziwne, że w pierwszym poście tak wyraźnie tego nie widac.... Sprawdzaj sterowanie turbiny (wężyki, N75) no i potem turbo...

husw4.jpg

Ten przepływomierz dalej szwankuje.

Opublikowano

zaczerpnięte z forum Golf

Czyszczenie N75

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926

a co mi tam zaryzykuje[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2007, 13:53 _________________________________________________kurde co w tym n75 ma sie popsuć jedynie chyba cewka

po rozebraniu i złożeniu specjalnej różnicy nie czuje ale na bank jak to komuś źle chodzi ale cewka działa to niech najpierw czyści bo za jeden zaworek i membrame tyle kasy wywalić a w ogóle jak sprawdzałem to po czyszczeniu zaworek trzyma idealnie

co do mojej walki pozostała mi do czyszczenia turbawka

a dopiero potem zacznę wydawać kasę jak jeszcze coś będzie nie tak przepływke zostawiam na koniec[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2007, 17:16 _________________________________________________wygląda to teraz tak

wyczyściłem zgodnie z instrukcją N75

z logów wynika że turbo już nie przeładowuje ale jest jeszcze mały myk na ciśnieniu turbo może jakbym nie robił pojedyńczo logów tylko wswzystkie razem to przy zmniejszonym próbkowaniu rozmyłby się ten delikatny spadek doładowania

ale z różnic odczytów przed czyszczeniem N75 i po mam wrażenie że być może przycinał się ten sterownik (zaworek)

sprawa przepływki jest teraz wyraźna

w zasadzie obecne odczyty są bardzo podobne do pierwszych przeze mnie wykonanych

w mojej walce z grzechotnikiem zostały mi dwie rzeczy

1 wydłubać kata

2 podmienić przepływkę

Dodam tylko że zniknął podczas jazdy efekt przydławienia przy ok 2500 do 3000obr

ale gdyby nie to że mam możliwość vagowania to bym olał dalsze dłubanie ale z wyników widzę że z tej fury mogę więcej wycisnąć

nowe logi po czyszczeniu N75

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a5d47a29c8152ab1.html

Opublikowano

ładnie wszystko wyglada oprócz tej przepływki i tak ja musisz wymieniec

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...