Jump to content
IGNORED

Kody klimatronika - rozszyfrowanie


Redrick
 Share

Recommended Posts

spisałem kody z klimatronika i prosze o pomoc w ich rozszyfrowaniu pisałemjuż w poprzednim temacie autko za duzo pali i szukam przyczyny.Pierwsza z cyferek jest duza natomiast druga mała

1c 15 7 - 6 1

2c 0

3c 0

4c 8 4

5c 9 2

6c 25 3

7c 0

8c 23 5

9c 4 0

10c 23 9

11c 9

12c 7

13c 1 0

14c 8

15c 22 7

16c 23 5

17c 1

18c 3 4

19c 3 7

20c 12 0

21c 0

22c 0

23c 0

24c 0

25c 17 5

26c 17 7

27c 4 0

28c 0

29c 0

30c 6 1

31c wszystkie

32c 0

33c 0

34c 0

35c 0

36c 23 4

37c 9

38c 23 8

39c 1 1

40c 23 9

41c 1 2

42c 23 0

43c 1 2

44c 0

45c 26 0

46c 2 2

47c 2 2

48c 9 2

49c 0

50c 1 0

51c 9 0

52c 1 6

53c 01 0

54c 7 0

55c 2 2

56c 0

57c 0

58c 2 5

59c 2 2

60c 0

61c 5

62c 12 5

63c 12 5

64c 2 5

65c 9

66c 9

67c 13 5

68c 22

69c 0

70c 0

71c 1 3

72c 12 6

73c 12 4

74c 0

to sa wszystkie kody jak ktos znajdzie troszke czasu to prosze o sprawdzenie tu mam jakiś link z kodami ale nie moge sie połapac http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=70.0

Link to comment
Share on other sites

Do każdego kanału np. 1c, 2c, 3c, itp., jest przypisana wartość. Do każdej wyświetlanej wartości jest przypisany kod np: 1c wyświetla 15.7 czyli to znaczy że (klapa powietrza, czasem blokowana), na 28c wyświetla 0 bo kanał 28c pokazuje obroty silnika. Zapal silnik i wejdz na 28c, na wolnych obrotach u mnie pokazuje 84. Mnoży się to x10 i stad maz 840 obr/min. Przygazuj i zobacz jak sie to zmienia. Kody sprawdzałeś na zgaszonym silniku i dla tego na 28c jest wartość 0. Myśle że już wiesz jak to odczytywać.

Link to comment
Share on other sites

ale mi chodzi zeby jakaś mądra głowa przesledziła moje wyniki i napisała co o tym sadzi bo ja sie w tym nie moge połapać to nie na mój łep. chodzi mi o temperature silnika. zgadza sie pomiar robiłem na wyłonczonym silniku ale temperatura na liczniku wskazywała 90 stopni wiec chciałem sie dowiedziec jaka była na klimatroniku. i ogólnie jakie te auto ma odchyły od normy ze tak dużo pali 20km na 100 to średnia

wciskasz pierw obiekt zamknięty a nastepnie górna szczałke

Link to comment
Share on other sites

kanał 49 90c jest to temperatura płynu chłądzącego więc jest oki, napewno sprawdzałeś ją na rozgrzanym silniku lub chwile po jego unieruchomieniu, natomiast zastanawia mnie kanał 51 tam nie powinno być zero, u mnie na rozgrzanym silniku kanał 51 pokazuje ok. 77c, a i na zimnym przypuszczam że nie ma mniej niż temperatura otoczenia :wink:[br]Dopisany: 05 Czerwiec 2007, 13:51 _________________________________________________sorry, oczywiscie odwrotnie 51 temp. płynu chłodzącego

Link to comment
Share on other sites

Kolego zrób diagnostykę VAGiem oraz dodatkowo sprawdź sonde lambda. Klimatronik to inna bajka. Wiekszość wartości z klimatronika potrzebuje przeliczenia, "odkodowania" a tu ludzie nie znają metod na to.

Link to comment
Share on other sites

robiłem nawet na dwóch komputerach i nie wykazał wady zadnego urządzenia jak by sonda była pieprznięta to powinien ja chyba wykryc dlatego poszukuje informacji na wszelkie sposoby bo 20 litrów na 100km to bardzo dużo przy pojemnosci 1.8 i to przy spokojnej jezdzie!

Link to comment
Share on other sites

No właśnie sondy nie musi pokazać bo trzeba pomierzyć ją bezpośrednio na kabelkach.

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

dane z klimatronika zamieściłem wyżej więc jeśli Spedyt masz czas to muk bys zerknąc

Sorry kolego, ale tak jak napisał adadur te kody to tylko techniczny bełkot dla mnie i tak odnoszą się do w większości do klimy a nie silnika.

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

ok. to szukam dalej

Szukaj dalej ale to co napisali poprzednicy czyli sonda, przepustnica, przepływomierz, filtr powietrza i paliwa, przecieki paliwa

Link to comment
Share on other sites

Witam

A w jaki sposob spowodować wyswietlenie tych kodów na klimatroniku?

Wciśnij i trzymaj przycisk recyrkulacji (autko ze strzałką) a następnie wciśnij nawiew na szybę (strzałka w górę)

Link to comment
Share on other sites

a w jaki sposób moge to jakoś sam zbadać czy musze u mechanika

szczerze - jedz do mechanika który ma pojęcie o diagnostyce
Link to comment
Share on other sites

sonde sprawdze osobno w takim razie a filtr paliwa gdzie dokładnie sie znajduje[br]Dopisany: 06 Czerwiec 2007, 12:35 _________________________________________________jeszcze jedno a jak bym chciał wymienic sonde to musze na orginalna czy można na taki zamiennig z allegro za 100zł bo na aukcjach zapewniaja ze niby pasują co Panowie na to

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście nie musi być ori ale też nie przeginaj poszukaj np. Boscha. Faktycznie niektóre sondy można podmienić z tańszych wersji. Jeśli jest to 3 przewodowa (może być droga) to kup inną BOSCHa 4 przewodową powinna być tańsza. Ten dodatkowy przewod to poprostu wyprowadzona dodatkowa masa. A Pozostałe trzy kable to białe - grzanie, czarny - sygnał. Tu troszkę info: http://www.lambdasensor.com/main/audi.htm

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...