Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Sonda lambada a LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ok na weekendzie zaczne to dopracowywac i wrzuce mapki.

A jeśli chodzi o te dysze to skoro mam 1,8 to na ile je przewiercic???

BO wiertło 1,9 cieżko znaleźć.

No chyba ze postarać zmienić listwe z valteka na jakąś inna?

Opublikowano

1,9 kupisz bez problemu, trzeba tylko znaleźć dobry sklep. Kup 1,9 oraz 2,0 oraz 2,1. Trudno zgadnąć jakie będzie potrzebne.

Na zakupy weź suwmiarkę i mierz wiertła. Od chinoli wiertła są słabo kalibrowane i trzeba mierzyć.

Opublikowano

Witam po długim nie odzywaniu się.

Postanowiłem zmienić listwe wtryskową na taurusa i musze sobie teraz jakoś to ustawić. Mam nadzieje ze mi pomożecie.

http://w864.wrzuta.pl/obraz/5RcmOUNXfh1/gaz2

http://w418.wrzuta.pl/obraz/9Zz1jE4cFy0/gaz3

powiedzcie co o tym sądzicie?

Napomne że nie mam podpiętej sondy lambda oraz nic nie robiłem przy nowej listwie wtryskowej tzn chodzi mi że nic nie rozwiercałem a sam nie wiem jaką średnice mają taurusy ori.

Opublikowano

Wygląda nieźle. Mnożnik jest poprawny, więc można przyjąć, że ze średnicą dysz trafiłeś w 10 :). Masz trochę za duże ciśnienie na reduktorze, ja bym obniżył do 1,2. Wtedy mnożnik wyszedłby trochę wyżej i było by książkowo. Jeśli chodzi o mapę, to dodaj kilka punktów, będzie można dokładniej ustawić. Musisz podnieść mnożnik w górę na czasach 11 ms 1 kliknięcie i 12 ms 2 kliknięcia, bo przy bucie będzie za ubogo. Wydaje mi się, że nie dokładnie wyrysowałeś mapy, tzn. nie do końca. Chba zabrakło Ci drogi albo odwagi aby dociągnąć go do max. czasy wtrysku. Ale tak też jest dobrze.

W parametrach czas błędu ciśnienia zmień na 300 ms i zaznacz kwadracik "wyłącz przy pierwszym".

Daj jeszcze loga z jazdy, zobaczymy jak to chodzi.

Opublikowano

a te loga z jazdy to jak dokładnie trzeba zrobić bo jeszcze nie spotkałem się z czymść takim?

a jeśli chodzi o dodawanie tych punktów to poprzez klawisz insert jeżeli dobrze pamiętam. Wielkie dzięki za podpowiedz. Zmieniłem troche ciśnienie na reduktorze i troszke lepiej się jeździ ale myśle że z wami autko będzie chodziło perfekt

a jak jest z czasami wtrysków gazu i benzyny?czy one powinny być jednakowe???czy po prostu mogą być tam jakieś różnice???

Opublikowano

Czasy wtrysku Pb i LPG nie są jednakowe, na gazie powinny być dłuższe. Ale w granicach rozsądku, aby nie było zapętleń.

Logi robisz w następujący sposób: przechodzisz na zakładkę mapa i na dole masz wykres, który jest wyświetlany w czasie rzeczywistym. Z prawej strony okna, tam gdzie są parametry pracy zaznaczasz wszystkie okienka ptaszkiem.

Na oknie wykresu są klawisze jak w magnetofonie :), dajesz zapisz, określasz nazwę zapisanego pliku i jego miejsce na dysku.

I jedziesz. Ważne jest aby komputer był cały czas podłączony do sterownika i silnik pracował.

Daj mu w d*pę, jedź normalnie - tak jak się jeździ, to wszystko będzie się nagrywać. Jak skończysz naciskasz guzik stop i gotowe.

Loga daj na forum, to pooglądamy.

Opublikowano

Dziś pobawiłem się z tym ustawianiem i nawet ok.zmniejszyłem ciśnienie na reduktorze do 1.2 potem zrobiłem kalibracje i jazda i ustawianie i wyszło to tak:

http://w666.wrzuta.pl/obraz/2HHP4USD79y/gaz4

http://w252.wrzuta.pl/obraz/01d4c8FD8Yc/gaz5

NO i jak będzie coś z tych ustawień?po jeździe to tak mniej więcej na LPG i benzynie wg mnie tak samo chodzi.

Zrobie jeszcze te loga i wrzuce jak to wyszło a i jeszcze jedno bo wtrysk benzyny wychodzi właśnie w granicach 4 a na gazie ponad 5 tak więc jak powinno być żeby to było idealnie czy to ma być tak samo oba czy po prostu zbliżone?czyli w takim wypadku pasowało by lekko dysze roziwercić na jednakowe parametry wtrysku tak?ide w dobrym kierunku?

Cały czas nurtuje mnie jeszced jedno pytanie jak to jest z tym ciśnieniem?od czego ono zależy?tzn chodzi mi czy jezeli jest duże to jak to ma się do jazdy i spalania oraz skad wiadomo np czy w autku do danych srednicy dysz jest ono odpowiednie?sorki że tak dużo pytam ale ten temat jest strasznie obszerny.

Opublikowano

Ciśnienie jest dobrze, można tak zostawić. Ale teraz widać, że za małe są dysze trzeba wiercić o 0,1 mm. Odnośnie Twojego pytania dotyczącego ciśnienia i średnicy dysz. Jeśli auto przechodzi autokalibrację i sterownik LPG nie wykrywa błędu ciśnienia i dysz to można przyjąć, że jest nieźle. Da się to jakoś ustawić. Ale pełny obraz mamy dopiero po zrobieniu map. Zasada jest taka, że ciśnienie na reduktorze ustawia się w granicach 1,0 - 1,2 bara. No chyba, że auto jest z dużą turbiną, to można zwiększyć nawet do 1,7 bara. Ale to nie dotyczy Twojego wozu. Jeśli ciśnienie mamy już ustawione i zrobione poprawnie mapy, to patrzymy jak wygląda przebieg lini mnożnika. Powinna się ona zaczynać w przedziale 1,2 - 1,4 i zbliżać maksymalnie blisko do 1 w miejscu osiągnięcia przez silnik maksymalnych czasów wtrysku (w Twoim przypadku przy 13,5 ms). Taki przebieg gwarantuje poprawną pracę silnika. To tak w skrócie, nie wdając się w charakterystykę wtryskiwaczy. Twoje Taurusy są OK, potrafią obsłużyć krótkie czasy wtrysku, więc tu nie ma kruczków. Jak widzisz, linia mnożnika jest teraz za wysoko. Zmniejszyłeś ciśnienie gazu, więc wtryskiwacz musi dłużej być otwarty, aby wtrysnąć tą samą dawkę gazu. Blokują go dysze. Jak je rozwiercisz, to czasy wtrysku spadną. Wierć, tylko nie przesadź. Kup dobre wiertła i pomierz je - nie ufaj napisom na wiertle. Jak mnożnik wyjdzie Ci poniżej 1 (trochę) nie ma tragedii. Taurus ma podobną charakterystykę do Matrixa i bez problemu obsłuży czasy wtrysku nawet 2 ms. Ale to już zabawa w perfekcyjne dostrojenie.

Możesz jeździć tak jak jest teraz. Twoje auto ma dość krótkie czasy wtrysku i nie grozi Ci zapętlenie wtryskiwaczy nawet przy takich ustawieniach. Ale jak się pobawisz, to może trochę mniej palić.

Odnośnie czasu wtrysku - nie ma być tak samo. Czasy wtrysku jakie pokazuje sterownik przy gazowy przy pracy silnika na gazie mają być różne. Dlaczego - długo by tłumaczyć. Jeśli już chcesz się upewnić, że jest dobrze ustawione, to porównaj czasu wtrysku Pb. Robi się to tak: silnik pracuje na wolnych obrotach, przełączasz na benzynę, czekasz ok. 20 sec. i odczytujesz czas wtryskiwacza benzynowego przy zasilaniu benzyną. Następnie przełączasz auto na gaz, czekasz 20 sec. i znowu odczytujesz czas wtrysku wtryskiwacza benzynowego. Czasy wtrysku gazu nie interesują cię. Natomiast czasy wtrysku benzyny przy pracy na LPG i PB mają być takie same. Wtedy jest dobrze ustawione. Tok musi być w całym zakresie obrotów, ale tego nie da się niestety sprawdzić. Po to są korekcje długoterminowe, aby zobaczyć co się dzieje.

Mam nadzieję, że trochę Ci rozjaśniłem. :)

Opublikowano

Wielkie dzieki za porządne wytłumaczenie o co chodzi :notworthy:

A o co chodzi z tymi zapętlaniami wtryskiwaczy. Kiedy takie coś występuje i co trzeba robić i na co uważać żeby to nie wystąpiło.

Postaram się rozwiercić jeszcze dysze minimalnie i zrobić wszystko od początku to wtedy jeszcze dokładnie popiszemy.

A można w dowolny sposób korygować mnożnik po kalibraci w celu dobrego ustawienia mapy??

A co by się stało jak bym jeszcze zmniejszy ciśnienie na reduktorze??np do 1.1

Opublikowano

1. Zapętlenie - przy maksymalnym obciążeniu silnika następuje sytuacja, w której czasy wtrysku są tak długie, że ich cykle nakładają się na siebie. Efektem tego jest całkowite otwarcie wtryskiwacza i za mała ilość podawanego gazu. Uboga mieszanka i skutki wiadome. Co robić - dobrze dobrać komponenty instalacji i ustawić ją.

2. Mnożnik po kalibracji trzeba korygować. Dopiero po korekcie będzie widać jego faktyczny przebieg. Tu bez obaw.

3. Jak zmniejszysz ciśnienie, to będzie trzeba dać jeszcze większe dysze. Na razie nic nie rób z ciśnieniem, zostaw sobie pole manewru w razie jak byś wywiercił za duże otwory.

Opublikowano

tzn jaka emulacja lambdy?

słyszałem w eterze że powinno się takie coś zrobić tylko za bardzo o co kaman...?

Nie w sekwencji. Pomyliłeś generacje instalacji. Sonda ma pracować normalnie, po to jest, aby na bieżąco dawała odczyt o składzie mieszanki i potrzebie ewentualnych korekt.

Opublikowano

a teraz takie pytanie z innej troche beczki:

-jeżeli po ustawieniu wszystkiego będzie wszystko dobrze chodzić a autko będzie dużo paliło to co wtedy należy zrobić aby jakoś ewentualnie zjechać ze zmniejszeniem spalania w instalacji/?jest wogóle taka opcja. :mysli:

Opublikowano

Tak, jeździć jak emeryt. Albo kupić skuter :> Nie kombinuj, pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Jak będzie palił 11 litrów po mieście, to uznaj to za dobry wynik. Zawsze gazu pali więcej niż benzyny i tak ma być.

Opublikowano

a to prawda jest że te wtryskiwacze taurus mają jakiś wpływ na paliwo tzn na ilość spalania.Bo wszyscy tak zachwalali że przy nich mniej palą autka i wogóle.

Jak się kasuje na pomocą Vag korekty długoterminowe??[br]Dopisany: 17 Lipiec 2010, 21:11_________________________________________________Witam, rozwierciłem dysze o 1mm z 1,9mm na 2,0mm. Teraz wygląda to tak?

http://w436.wrzuta.pl/obraz/2D4YgzqJdFb/gaz6

a to ustawienia jakie mam.

http://w803.wrzuta.pl/obraz/7cO9OTUq1SF/gaz6ustawienia

Odczyt zrobiłem przy zgaszonym silniku ale to chyba raczej nie przeszkadza.

Postaram się teraz zrobić i nagrać na żywo jak to się przedstawia w czasie jazdy.

No i co myślisz kolego MAREK34 o mojej mapce???

Mam jeszcze rozwiercić dysze?czy coś z ciśnieniem jeszcze zobaczyć.??

Jeszcze mam pytanie bo w moim drugim autku na LPG jest tak że w czasie jazdy potrafi mi zgasnąć tak jak by benzyna go zalewała.Czy to była by przyczyna zapętlania się?w jaki sposób zlikwidować najlepiej jest zapętlanie?tzn czy rowiercić dysze czy coś z ciśnieniem porobić i jeszcze jedno odnośnie zapętlanie czy lepiej sprawdzić po czasach wtrysków czy występują zapętlania na wolnych obrotach czy w czasie jazdy???

Opublikowano

Wygląda dobrze. Mapa jest OK, możesz ją spokojnie tak zostawić. Możesz zmienić czas przełączania na gaz na 5 sec, mniej będzie brał beny. Ale nie musowo. Daj jeszcze plik osc, zobaczę jak jeździ. A jakie odczucia z jazdy, jest dobrze?

Co do drugiego auta, proszę o dane: jaki samochód, silnik, instalacja.

Zapętlanie, na wolnych obrotach raczej niemożliwe :> Na szybkich już tak. Od czego zależy, jest to funkcja długości czasu wtrysku i obrotów silnika. Przyczyny: ustawienie mnożnika, ciśnienie gazu, wydajność wtryskiwaczy, długości korekt, max obroty danego silnika, typ pracy instalacji wtryskowej a ustawienia sterownika LPG. Przyczyn może być wiele i nie zawsze wszystkie da się wyeliminować. Ale u Ciebie przy dobrych gratach nie powinien zapętlać. Daj ten plik osc, tylko pociągnij go tam dobrze na II i III biegu do odcięcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...