Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Tiptronic długie przełożenia na zimnym silniku.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli autor wątku nie ma nic przeciwko to chciałbym zapytać jak ruszacie w ciężkich warunkach (np. zima) z miejsca.

Na manualu jeszcze nigdy nie ugrzązłem - dobre opony zimowe, bieg pierwszy,drugi i jakoś zawsze się udaje.

Czasem na wstecznym szybciej się uda albo szybkie bujanie metodą 1->R->1->R itd. aż w końcu auto wysunie się np. z koleiny.

Dziś dosyć długo tak walczyłem, w końcu ruszyłem (nie odśnieżają parkingów wcale:)) i zacząłem się zastanawiać jak ktoś by tu ruszył na automacie z tipem?

Możecie opisać z Waszego doświadczenia jak to najlepiej robić?

Cały czas zastanawiam się na automatem i tak myślę, polskie warunki parkingowe nie są czymś niewskazanym dla automatów więc jak je użytkować?

Opublikowano

Ja raczej nie grzęznę, podstawa to tak jak piszesz dobre opony i delikatne operowanie gazem w kopnym śniegu bo w automacie prawie nie czuć kiedy koła zaczynają tracić przyczepność. Jeżeli już czasem się gdzieś przykopie to idzie go rozbujać, nie zrzucając z D cyklicznie dodajemy gazu i odpuszczamy tak jak w manualu, tyle że nie wysprzęglamy wyrzucając na N. Wykopując się na wstecznym warto dać mocniej w palnik, dociążymy przód i musi wyjechać. Myślę, że nie jest ani łatwiej, ani trudniej zakopać się/ wyjechać z zaspy automatem niż manualem.

Opublikowano

wiem, że bujanie z D na R jest niewskazane, a raczej zabronione, a jak sprawa się ma z ręcznym. Jazda na D i zaciągniecie w skręcie ręcznego szkodzi czemuś (zakładam, że mamy wyłączone esp)? Myślę o zabawie kontrolowanej, bądź próbie kontrolowanie niekontrolowanych :) zachowań auta.

Opublikowano

Niczemu nie szkodzi, jest świetna zabawa. Blokujesz drugi bieg, impuls ręcznym i jechane :kox::good:

Opublikowano

Niczemu nie szkodzi, jest świetna zabawa. Blokujesz drugi bieg, impuls ręcznym i jechane :kox::good:

Do tego trzeba miec Q :decayed:

Co do głównego tematu niezależnie jaka temperatura silnika po zmianie kodowania TIP przy normalnej jezdzie zmienia biegi do 2,000rpm

tutaj zmiana na zimnym silniku . film taki krótki bo miałem remont drogi i juz musiałem hamować a zimno było więc wiecej nie robiłem :tongue4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...