Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Buczenie spod maski


graczykt88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie pomuszcie mi z pod maski slysze dzwine buczenie jak samochod chodzi tak do 1.5 tys obrotow i nieraz jak sie skreca kierownica od czego to moze byc spowodowane?? No i jak dodaje gazu na postoju no ale tak gdzies tez do 1.5 tys obrotow bo pozniej nic nie slysze , a no i dodam ze nieraz jak odpale samochod to sie swieci kontrolka od ladowania i jak lekko dodam gazu znika co to moze byc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą to być łożyska alternatora, sprzęgiełko, może też być bucząca pompa wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo lozysko , wktorym jest osadzona oska od wentylatora chlodnicy , tego ktory jest napedzany paskiem wielorowkowym.

Lozysko to osadzone jest w tej duzej lapie z prawej strony silnika do ktorej min. jest mocowany alternator na gorze i pompa od wspomagania na dole.

Ja tez tak mialem , ze buczenie sie pojawialo w pewnym zakresi obrotow , cisza byla gdy autko sobie pyrkalo lub kiedy jechalem 120-140km/h dopiero jak sie lekko przegazowalo na biegu jalowym to cos tam buczalo az wkoncu zaczelo wyc w calym zakresie obrotow , nasilalo sie po skrecie kierownicy , tak mnie wkurwialo (sorki za slownictwo) ze wkoncu mialem dosc i wymienilem chodz nie odrazu.

Mianowicie na poczatku myslalem , ze wycie to jest spowodowane zuzyciem lozyska wiskozowego w owym wentylatorze (tez bylo zuzyte) , wymienilem , zlozylem wszystko do kupy , czas na probe i lipa jak wylo tak wylo dalej i znow rozbieranie i macanie i krecenie kazdym kolem pasowym az wkoncu wymacalem , ze jak zakrecilem palcem tym lozyskiem osadzonym w lapie to odrazy wyszlo co jest powodem tego wycia.

Co do wymiany to tragedi nie ma , jedyny problem mialem ze zdjeciem pompy od wspomagania (trzeba ja wyjac bo po dnia znajduje sie jedna ze srub mocujaca lape do bloku silnika) bo nie moglem zdjac kola pasowego a sruby mocujace pompe sa dlugie i nie mozna ich wyjac bez zdjecia owego kola pasowego , tak wiec pilka do metalu w ruch , sruby uciete i zastapione nowymi ciutke krotszymi ale w niczym to nie przeszkadza pompa jest dobrze przykrecona no i to podstawa potrzebna jest prasa do wycisniecia starego lozyska i wduszenia nowego.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie pomuszcie mi z pod maski slysze dzwine buczenie jak samochod chodzi tak do 1.5 tys obrotow i nieraz jak sie skreca kierownica od czego to moze byc spowodowane?? No i jak dodaje gazu na postoju no ale tak gdzies tez do 1.5 tys obrotow bo pozniej nic nie slysze , a no i dodam ze nieraz jak odpale samochod to sie swieci kontrolka od ladowania i jak lekko dodam gazu znika co to moze byc??

jesli skrecasz i dodajesz gazu i trzeszczy cos zajedz na plac tam gdzie nie ma samochodu i daj na maxa w lewo a pozniej w prawo. a po za tym mozesz tez podniesc na podnosnik do samochodu i sprawdzic czy nie ma luzu na kole poprostu wez rekoma za koło i poruszaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie pomuszcie mi z pod maski slysze dzwine buczenie jak samochod chodzi tak do 1.5 tys obrotow i nieraz jak sie skreca kierownica od czego to moze byc spowodowane?? No i jak dodaje gazu na postoju no ale tak gdzies tez do 1.5 tys obrotow bo pozniej nic nie slysze , a no i dodam ze nieraz jak odpale samochod to sie swieci kontrolka od ladowania i jak lekko dodam gazu znika co to moze byc??

odnośnie buczenia to miałem podobnie, u mnie pomogła wymiana sprzegiełka alternatora, sprawdź napinacz paska wielorowkowego jak pracuje czy nie wpada w jakieś wibracje i stan paska wielorowkowego,przy dłuższej jeździe z padnietym sprzegielkiem napinasz paska wielorowkowego może sie uszkodzić

odnośnie kontrolki ładowania tutaj masz watek

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t17906.0.html;highlight=kontrolka+ładowania+1z

jesli skrecasz i dodajesz gazu i trzeszczy cos zajedz na plac tam gdzie nie ma samochodu i daj na maxa w lewo a pozniej w prawo. a po za tym mozesz tez podniesc na podnosnik do samochodu i sprawdzic czy nie ma luzu na kole poprostu wez rekoma za koło i poruszaj

fachowiec :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego w 100% są to objawy uszkodzenia pompy wspomagania

jak będziesz wymieniał pompę to kup oryginalny olej nie kupuj febi oryginał kosztuje w serwisie 10zł drożnej

Pamiętaj że pompę trzeba przed włączeniem silnika zalać pokręcić troszkę kołem i dopiero nakładać pasek

Nie kupuj regenerowanej odradzam będzie pompowała ale może ale nie koniecznie wyć tak ja ta co teraz posiadasz jak by co to dzwoń 500442280

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...