Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niewentylowane tarcze (!?)


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kaziu_Wichura

Witajcie

Wczoraj wymieniłem klocki ponieważ pojawiło się szarpanie przy hamowaniu (tak jakbym puszczał i wciskał szybko hamulce) domyślam się, że to kwestia przetoczenia tarcz bo są trochę nierówne ale nie o to się rozchodzi w tym wątku. Chodzi o to, że zamurowało mnie gdy zobaczyłem, że mam zwykłe tarcze z przodu. Od początku żyłem w przekonaniu, że 1.8 ma wentylowane tarcze. Nie wiem co mam myśleć na ten temat... . Jak dobrze pamiętam w kodach wyposażenia mam chyba wpisane takie właśnie tarcze ale ręki uciąć sobie nie dam... . Auto miało pierwszą rejestrację w stycznik 1995 r więc jest to początek produkcji, może tak miały początkowe modele?

Moje hipotezy:

- pierwsze modele nie miały wentylowanych (?)

- ktoś miał pod ręką tylko zwykłe tarcze i takie zamontował - no ale przecież one by nie funkcjonowały w ogóle przy zaciskach od wentylowanych (?)

- ktoś wymienił tarcze razem z zaciskami - tylko z jakiego modelu (zaciski mają oznaczenia audi) i po co?!

Pytania:

- czy bardzo jest źle, że jeżdżę na takich tarczach? - hamuje dobrze, problemów nie ma

- czy mógłbym kupić tarcze wentylowane i je zamontować czy muszę wymieniać też zaciski? (raczej głupie pytanie)

W przyszłym tygodniu spiszę numery zacisków i sprawdzę skąd one są.

Tymczasem proszę o porady/sugestie/odpowiedzi

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

W twoim roczniku były dwie wersje wentylowane i zwykłe

to ładnie.... .

Jesteś pewien?

Byłem święcie przekonany, że w A4-kach są tylko wentylowane.

(Wpadłem w szał - nie lubię takich niespodzianek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim roczniku były dwie wersje wentylowane i zwykłe

to ładnie.... .

Jesteś pewien?

Byłem święcie przekonany, że w A4-kach są tylko wentylowane.

ADP też ma zwykłe niewentylowane

Sprawdziłem na szybko na www.vagcat.com (trzeba się zarejestrować)

Rozmiar twojej tarczy 288X15MM 5/112 / ADR AFY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

no niestety niemiło jestem zaskoczony... . Szkoda... .

Wentylowane mają chyba 2,5 cm więc jakbym chciał takie tarcze to musiałbym zaciski wymieniać a niestety są drogie po pierwsze, a po drugie ciężko dostać w dobrym stanie więc chyba dam sobie spokój. :cry:

Padaka.

Dzięki za odpowiedź bratku!

Pozdrawiam

PS. a że tak jeszcze z ciekawości zapytam, wasze zaciski też są pomalowane na czerwono?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wasze zaciski też są pomalowane na czerwono?

Tak ostatnio malowalem :grin: A co do zaciskow, to pewnie miales alusy zalozone, skoro są spojlery itd a ktos do sprzedazy sciagnal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaziu nie pękaj ja też miałem nie wentylowane

zalety: są dużo tańsze i klocki są do nich grubsze, no i jeśli sie nie ścigasz to żadna róznica :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

wasze zaciski też są pomalowane na czerwono?

Tak ostatnio malowalem :grin: A co do zaciskow, to pewnie miales alusy zalozone, skoro są spojlery itd a ktos do sprzedazy sciagnal :)

też tak myślę.

zalety: są dużo tańsze i klocki są do nich grubsze, no i jeśli sie nie ścigasz to żadna róznica

co fakt to fakt, masz rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, ciekaw jestem jak wygląda skuteczność niewentylowanych hamulców, przy jakiej prędkości na suchym asfalcie dobrej jakości załącza się ABS przy awaryjnym hamowaniu? Bo u mnie jak koleś mi zajechał drogę na autostradzie przy 200 też się załączył i kurz z opon :tongue: (tarcze mam wentylowane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam niewentylowane z przodu a wyszło to przy wymianie łączników stabilizatora.Hamowanie awaryjne miałem dwa razy i skuteczność ok.tylko pasażerka sie spociła bo ostatnie hamowanie było ze 140km/h na krótkim odcinku.ABS prawidłowo zadziałał.Nie zauważyłem żadnych problemów z działaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o problemy z działaniem, tylko o siłę zacisków przy tarczach niewentylowanych, czy hamulce mają siłę przy dużej prędkości zablokować koła (objawia się włączeniem ABSu). Ale widać w :audi: również niewentylowane tarcze mają odpowiednio mocne zaciski. W Volvo V40 ABS na suchym załącza się dopiero przy około 40-50kph...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem wam że to jest dziwne mój ojciec ma Audi 80 B3 a tarcze ma wentylowane natomiast ja mam A4 95r. i mam zwykłe. wymieniałem niedawno wszystko 4 tarcze i klocki przód tył i kupiłem przez pomyłkę wentylowane i brakło około centymetra aby się zaciski zamkneły na tarczach ale dobrze że mi wymienili na normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również niewentylowane tarcze mają odpowiednio mocne zaciski

Tak, nawet chyba tak samo mocne jak wentylowane, tylko te wentylowane szybciej stygną

powiem wam że to jest dziwne mój ojciec ma Audi 80 B3 a tarcze ma wentylowane

Zastosowanie hamulców uzależnione jest od mocy auta, jaki tato ma silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowanie hamulców uzależnione jest od mocy auta, jaki tato ma silnik?

1.8 Benzyna tylko niewiem ile kucy ma

mniejsza z tym mi się dobrze jeździ ładnie hamuje i jest git tylko troche muszą się dotrzeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się w nich że można dokładnie wyczuć punkt hamowania z dużej prędkości i nie trzeba dusić pedału do podłogi na siłę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...