Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jakie jest podawane napiecie na Sonde Lambda


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam.Mam takie pytanie, chodzi mi dokadnie o napiecie podawane na sonde lambda, wiem ze mam 4 przewody 2 biale od grzalki, 1 czarny , ktory podaje napiecie zmieniajace sie 0,2-0,8V do ECU( i tu mi zle pokazuje :( )i 1 bodajze siwy i wasnie interesuje mnie jakie napiecie powinno na nim byc!!! prawidowe, bo jakies musi byc :hi:

Opublikowano

Na dwóch przewodach powinno być po 12 V, jeden to masa, a na przewodzie sygnałowym wartość ma się zmieniać od około 0.1V - 0.9V, bo mniej więcej z taką dokładnością uda ci się zmierzyć multimetrem.

Opublikowano

To 12V to pewnie na grzałke, sygnalowy daje 0-1V do Ecu, ale ten szary to Masa?? a skad sonda bierze napiecie??, przeciez musi brac skas jakies napiecie , no bo wysyla przecie 0-1V do Ecu,z powietrza przeciez go nie wezmie :embarrassed::mysli:

Opublikowano

Napięcie jest generowane przez sterownik i w zależności od składu spalin, napięcie to się zmienia.

Opublikowano

Czyli wychodzi na to ze szarym przewodem jest podawane napiecie do sondy ze ECU i sonda po odczytaniu spalin generuje napiecie od 0-1V i podaje je do Ecu.Dobrze Mysle?? :mysli:[br]Dopisany: 24 Luty 2010, 08:10_________________________________________________Bylem dzisiaj sprawdzic sonde , podpiolem vaga i voltomierz i co sie okazalo , jak odłaczylem sonde od ecu i po przekreceniu stacujki ecu podaje na czarnym przewodzie napiecie na sonde 1,52V!!!, napiecie bylo mierzone czarny-szary=1,52V i czarny -masa=1,52V.Zauwazylem równiez ze po odpaleniu samochodu napiecie to powoli spada ponizej 1V nawet do 0,5V i zacznie szrpac silnikiem przerywa i zachwile wskakuje na obroty i sonda zaczyna pracowac w zakresie 0,4 - 1,03V, zauwazylem ze ponizej 0,4 nie zejdzie!!!Czyzby sterownik szwankowal??

Opublikowano

To 12V to pewnie na grzałke, sygnalowy daje 0-1V do Ecu, ale ten szary to Masa?? a skad sonda bierze napiecie??, przeciez musi brac skas jakies napiecie , no bo wysyla przecie 0-1V do Ecu,z powietrza przeciez go nie wezmie :embarrassed::mysli:

No właśnie bierze to napięcie z powietrza, dzięki elektrodom zbudowanym z różnych materiałów wytwarzane jest właśnie niewielkie napięcie które jest zależne od zawartości tlenu w spalinach.

Opublikowano

No niestety tego to już nie wiem

Opublikowano

Jak po odłączeniu sondy jest napięcie 1,5 V, to ona sama nie generuje napięcia, zmiany rezystancji na elektrodach sondy powodują zmiany napięcia, które odczytuje sterownik.

Często pojawieniem się błędu od sondy, nie jest jej wadliwe działanie, tylko złe spalanie silnika, np. za dużo paliwa, ale przepływomierz źle wskazuje i dostaje inną ilość powietrza niż widzi komputer i wtedy silnik ma złe spalanie co powoduje błąd od sony lambda.

Opublikowano

No własnie po odłaczeniu sondy od ECU na kablu do ecu jest 1,52V i tak trzyma po podłaczeniu sondy do wtyczki ECU ale po chwili to napiecie zaczyna spadac, nawet do 0,6V i szarpie silnikiem(sonda caly czas stoi!!!)az wskoczy znów na obroty i sonda dopiero zacznie pracowac!!, przepływomierz byl przekładany z innego silnika 1,6 i tez bylo to samo, a moj przeplywomierz w tamtym silniku chodzil prawidłowo, wiec co jeszcze zostalo, moze czujnik temperatury płynu chodzacego?? bo nic innego mi do głowy nie przychodzi

Opublikowano

Jak po odłączeniu sondy jest napięcie 1,5 V, to ona sama nie generuje napięcia, zmiany rezystancji na elektrodach sondy powodują zmiany napięcia, które odczytuje sterownik.

Najpierw to niech kolega zapozna się z budową sondy i zasadą działani zanim zacznie coś pisać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...