dreamburn Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 WItam.Mam takie pytanie, chodzi mi dokadnie o napiecie podawane na sonde lambda, wiem ze mam 4 przewody 2 biale od grzalki, 1 czarny , ktory podaje napiecie zmieniajace sie 0,2-0,8V do ECU( i tu mi zle pokazuje )i 1 bodajze siwy i wasnie interesuje mnie jakie napiecie powinno na nim byc!!! prawidowe, bo jakies musi byc
KrzyHo Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 Na dwóch przewodach powinno być po 12 V, jeden to masa, a na przewodzie sygnałowym wartość ma się zmieniać od około 0.1V - 0.9V, bo mniej więcej z taką dokładnością uda ci się zmierzyć multimetrem.
dreamburn Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Opublikowano 22 Lutego 2010 To 12V to pewnie na grzałke, sygnalowy daje 0-1V do Ecu, ale ten szary to Masa?? a skad sonda bierze napiecie??, przeciez musi brac skas jakies napiecie , no bo wysyla przecie 0-1V do Ecu,z powietrza przeciez go nie wezmie
KrzyHo Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Napięcie jest generowane przez sterownik i w zależności od składu spalin, napięcie to się zmienia.
dreamburn Opublikowano 24 Lutego 2010 Autor Opublikowano 24 Lutego 2010 Czyli wychodzi na to ze szarym przewodem jest podawane napiecie do sondy ze ECU i sonda po odczytaniu spalin generuje napiecie od 0-1V i podaje je do Ecu.Dobrze Mysle?? [br]Dopisany: 24 Luty 2010, 08:10_________________________________________________Bylem dzisiaj sprawdzic sonde , podpiolem vaga i voltomierz i co sie okazalo , jak odłaczylem sonde od ecu i po przekreceniu stacujki ecu podaje na czarnym przewodzie napiecie na sonde 1,52V!!!, napiecie bylo mierzone czarny-szary=1,52V i czarny -masa=1,52V.Zauwazylem równiez ze po odpaleniu samochodu napiecie to powoli spada ponizej 1V nawet do 0,5V i zacznie szrpac silnikiem przerywa i zachwile wskakuje na obroty i sonda zaczyna pracowac w zakresie 0,4 - 1,03V, zauwazylem ze ponizej 0,4 nie zejdzie!!!Czyzby sterownik szwankowal??
bin85 Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 To 12V to pewnie na grzałke, sygnalowy daje 0-1V do Ecu, ale ten szary to Masa?? a skad sonda bierze napiecie??, przeciez musi brac skas jakies napiecie , no bo wysyla przecie 0-1V do Ecu,z powietrza przeciez go nie wezmie No właśnie bierze to napięcie z powietrza, dzięki elektrodom zbudowanym z różnych materiałów wytwarzane jest właśnie niewielkie napięcie które jest zależne od zawartości tlenu w spalinach.
dreamburn Opublikowano 24 Lutego 2010 Autor Opublikowano 24 Lutego 2010 dzisiaj odłaczyłem sonde od ECU i ECU podaje na sonde napiecie 1,52V czy tak ma być??
KrzyHo Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 Jak po odłączeniu sondy jest napięcie 1,5 V, to ona sama nie generuje napięcia, zmiany rezystancji na elektrodach sondy powodują zmiany napięcia, które odczytuje sterownik. Często pojawieniem się błędu od sondy, nie jest jej wadliwe działanie, tylko złe spalanie silnika, np. za dużo paliwa, ale przepływomierz źle wskazuje i dostaje inną ilość powietrza niż widzi komputer i wtedy silnik ma złe spalanie co powoduje błąd od sony lambda.
dreamburn Opublikowano 24 Lutego 2010 Autor Opublikowano 24 Lutego 2010 No własnie po odłaczeniu sondy od ECU na kablu do ecu jest 1,52V i tak trzyma po podłaczeniu sondy do wtyczki ECU ale po chwili to napiecie zaczyna spadac, nawet do 0,6V i szarpie silnikiem(sonda caly czas stoi!!!)az wskoczy znów na obroty i sonda dopiero zacznie pracowac!!, przepływomierz byl przekładany z innego silnika 1,6 i tez bylo to samo, a moj przeplywomierz w tamtym silniku chodzil prawidłowo, wiec co jeszcze zostalo, moze czujnik temperatury płynu chodzacego?? bo nic innego mi do głowy nie przychodzi
bin85 Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 Jak po odłączeniu sondy jest napięcie 1,5 V, to ona sama nie generuje napięcia, zmiany rezystancji na elektrodach sondy powodują zmiany napięcia, które odczytuje sterownik. Najpierw to niech kolega zapozna się z budową sondy i zasadą działani zanim zacznie coś pisać.
KrzyHo Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 Są też sondy z dwutlenku tytanu który działa na zasadzie zmiany rezystancji. Tutaj znalazłem fajnie opisane jak działa sonda. http://www.ngkntk.pl/Zasada_dzialania_sondy_lambda.1343.0.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się