Koval78 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Witam Przedstawiam wam drodzy koledzy logi wykonane dzisiaj. A teraz opiszę mój problem z moją Przy spokojnej jeździe wszystko jest OK. Tzn. temperatury na kanale 49 i 51 pokrywają się ze wskazaniami na VAG-u i na zegarach. Temp płynu chłodzącego 89 st. C i temp. oleju 89 st. C. Przy troszkę (naprawdę niewiele bardziej) dynamiczniejszej jeździe zaczyna się Sajgon. Temperatura płynu na kanale Vagu i zegarze trzyma 90 st. C natomiast temp oleju wzrasta do około 95-97 st. C ( dalej nie ryzykowałem bo bałem sie o przegrzanie silnika). A teraz najważniejsze trochę wcześniej zauważyłem białe plamki w okolicach zbiorniczka z płynem chłodzącym ( na czarnym plastiku widac dobrze) i ubytki płynu ze zbiorniczka. Założyłem butelkę po płynie ( wcześniej dolanym do uzupełnienia) na rurke wystającą ze zbiorniczka na płyn tzw. przelewową przegoniłem niunię iw butelce znalazłem 200 ml płynu. Płyn jest czysty, pod korkiem wlewu oleju nie mam "śmietany" a w chwili gdy temp silnika jest okolicach 97-100 st. C przez wąż powrotu płynu do zbiornika widac jak wpada płyn chłodniczy z bąbelkami powietrza. Ot cały opis. Auto jest w moim posiadaniu od 26-10 -2006 i jest po wymianie oleju filtrów itp. (rozrządu jeszcze nie wymieniłem ale przymierzam się) Co jest najbardziej prawdopodobne z 3 diagnoz które postawił mechanik z serwisu VW : 1. Uszczelka pod głowicą 2. Uszkodzona pompa wody 3. Uszkodzony korek zbiorniczka płynu chłodzącego Z góry dzięki za rady i diagnozę P.S. Logi robiłem sam więc jeśli są niezbyt dobrze wykonane to proszę o wyrozumiałośc P.S2 Vag nie wyświetla błędów.
Gość Murzyn Opublikowano 13 Czerwca 2007 Opublikowano 13 Czerwca 2007 Po 1 to klimatronic nie pokazuje temp oleju. 51 - nagrzewnica 49 - plyn chlodniczy BTW - olej moze podchodzic pod 120C przy butowaniu po 2 masz walnieta przeplywke - zacznij od jej wyczyszczenia. Co do problemu z ubywaniem plynu, to moze byc to jakas nieszczelnosc w nagrzewnicy (piszesz ze trzyma 89C wiec cos nie tak - powinna 90 bez wzgledu na styl jazy) Przeczytam ten opis jeszcze jutro - moze troszke logiczniej pomysle Ile ubywa tego plynu w czasie/przebiegu?
Koval78 Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2007 Podczas wykonywania logów ( 3 sekcje ) w butelce pod zbiornikiem płynu było około 250 ml płynu. Po wyłączeniu silnika jeszcze przez około 25 sek leciał płyn z węża powrotu płynu ( widać bo zbiorniczek jest przezroczysty ) pod sporym ciśnieniem oceniając wzrokowo. Jak dostać się do nagrzewnicy żeby sprawdzić czy jest szczelna lub czy to musi sprawdzić mechanior ?
lukasssw Opublikowano 13 Czerwca 2007 Opublikowano 13 Czerwca 2007 No ale jak masz wszystkie węże podłączone tak jak mają być to ile ci ubywa płynu np po 100 przejechanych kilometrach???
Koval78 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2007 Przy spokojnej jeździe prawie wcale nie ma płynu w butelce podwieszonej pod zbiorniczkiem a przy dynamicznej jeździe nawet 300 ml i potem zapala się kontrolka poziomu płynu. Dzisiaj całą drogę do pracy (20 km) jechałem bardzo spokojnie i kontrolowałem temp na kanałach 49 i 51 klimatronika. Kanał 49 temp. wahała się 0d 83 st. C do 88 st. C przy przyspieszaniu a następnie spadała do 85-86 st. C do butelki pod zbiorniczkiem płyn się nie przelał. [br]Dopisany: 13 Czerwiec 2007, 13:48 _________________________________________________Na razie jest tak samo ale pojawiła się nowa koncepcja. Mianowicie zrobiłem mały test. Przegoniłem po mieście dynamicznie cały czas kontrolując temp na kanałach 49 i 51. Co zauważyłem : kanał 51 - nagrzewnica - temp równiutko 90 st. C kanał 49 - przy spokojnej jeździe ( zanim zacząłem gonić niunię) 88 st. 89 st. po dłuższym obciążeniu temp wskoczyła na 94 a nawet 97 st C . Czy ta temp płynu chłodzącego może powodować wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia i wywalanie go przez otwór przelewowy. Jak sprawdzić poprawność działania i stan wentylatorów ( zwłaszcza tego na przegubie wiskozowym) gdyż zauważyłem na łopatkach plamy ( tylko nie wiadomo z czego). Dzięki z góry za poradę Koval
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się