Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Wymiana pompy wodnej?


A.M.D

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie czy do wymiany pompy wodnej obowiązuje taka sama procedura jak przy wymianie rozrządu czyli (bez demontaży przodu się nie obejdzie nie ma innej możliwości )czy można tę pompę wodną wymienić z pozycji kanału dołem motor 1.6 ADP?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli pompa jest napędzana paskiem rozrządu, procedura będzie taka sama...(pompa wewnętrzna)

jeśli zewnętrzna -paskiem klinowym i wystarczy poluzowac pasek,ale nie wiem,czy dojście jest na tyle dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli pompa jest napędzana paskiem rozrządu, procedura będzie taka sama...(pompa wewnętrzna)

jeśli zewnętrzna paskiem klinowym i wystarczy poluzowac pasek,ale nie wiem,czy dojcie jest na tyle dobre

W [ADP] obowiązuje ta druga "wersja" :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W [ADP] obowiązuje ta druga "wersja"

Robert-to wklej jeszcze zrzut z ETKI do kompletu :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert-to wklej jeszcze zrzut z ETKI do kompletu :wink4:

Proszę bardzo :wink4:

HIO0r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej odchylić przód do pozycji serwisowej lub całkowicie go zdemontować bynajmniej ja tak bym zrobił przy wymianie pompy wspomagania w swoim 1.8Adr zrobiłem pierwszy wariant... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd do rozbiórki włącznie ze zdjęciem koła zębatego pośredniego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w [ADP] pompa wody nie jest na pasku rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przykryta jest rozrządem :cool1:.

No to w takim razie sorry za błędne informacje. Myślałem, że sytuacja będzie podobna jaką miałem w poprzednim :audi: 80, gdzie pompa też nie była na rozrządzie i bez problemu dało się ją wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd do rozbiórki włącznie ze zdjęciem koła zębatego pośredniego.

co za bzdury wypisujecie :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

żeby wymienić pompę w ADP trzeba :

-zdjąć zderzak

-odchylić chłodnicę klimy (jeśli jest klima)

-zdemontować chłodnicę (bo płyn i tak trzeba spuścić)

-napewno sprawę ułatwi demontaż wisco i alternatora

a pozatym wrzucę tu małe fotostory (jak już składam )

5e8b7602fd28052cm.jpg

7e32469331fcd1ecm.jpg

07aae22f2aafe38em.jpg

3fae93edc4fb6828m.jpg

3ab68ed96e48aafdm.jpg i musisz odkręcić wszystkie te śruby z obrazka

f6ba9cdf6cc37a09m.jpg

b3c64fe101ca74b4m.jpg

ccee401a3bade0acm.jpg

0f6a5c54ca10b78am.jpg

w razie pytań pisz na pw

a kolega Narcyz 35 jak ma pisać takie brednie to niech lepiej nic nie pisze

tak samo jak andrzejd76 bo płakać się chce jak się takie pierdoły czyta

bo nawet ja rozebraliście rozrząd to niepotrzebnie wystarczyło spojrzeć do ETKI

(moje foto z rysunkiem)

Mam tylko nadzieję że Narcyz 35 i andrzejn76 nie są z zawodu mechanikami samochodowymi :polew:

pozdrawiam wszystkich posiadaczy ADP[br]Dopisany: 03 Marzec 2010, 16:44_________________________________________________aaaaaa i od razu wymień sobie pasek napędzający pompę wody bo na pewno będzie nieźle rozciągnięty, a żeby go wymienić to trzeba cały przód rozbierać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki piterra pięknie wszystko pokazałeś na fotkach :good:, takiej informacji potrzebowałem, proponuje by wrzucić to do działu Warsztat dobry materiał dla posiadaczy ADP. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak dobrze mówiłem, że w [ADP] da radę wymienić pompę wody bez ruszania rozrządu :tongue4:

A kolegą którzy twierdzili, że jest inaczej na pewno pompę wymieniał kolejny "super spec mechaniki samochodowej" który zwinął większą kasę za rozebranie i poskładanie rozrządu (a kto wie może w ogóle go nie ruszał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piterra pochwal się ile czasu Ci to zajęło ? Zanim odkręciłeś alternator i pompę razem z obudową to ja już zakładałem pasek rozrządu z powrotem. Następnym razem proponuję wyjąć silnik , to jeszcze lepsze dojście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piterra na początek + za opis i zdjęcia :good:

Zgoda początkującemu będzie łatwiej zrobić to według Twojego -książkowego opisu.W końcu o to chodziło.

Jednak nie powinieneś negować naszych umiejętności odnośnie mechaniki.

Dobry mechanik polega na swojej intuicji i doświadczeniu.

Ja akurat uznałem że wymiana pompy poprzez rozebranie rozrządu będzie szybsza i sprawniejsza.

Ale Tobie to pewnie nie przyszło nawet do głowy.Poczytałeś książkę i się mądrzysz. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak da sie wymienić bez rozbiórki rozrządu ale nie mogę pojąć po jakiego rozkręcać cała obudowę pompy od bloku silnika jak odkręca sie aby kilka śrubek z przodu auta na popie i odchodzi cały środek popy to co sie wymienia a nie całość z rurą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wodna ma jeszcze śruby pod pośrednim kołem rozrządu , coś jak w moim AEB, pompę wymieniłem przy wymianie rozrządu i nie odkręcałem koła pośredniego bo musiałem wymienić łożysko wisca i odkręciłem cały uchwyt wisca i pompę:

18022010887.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...