Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja modułu pamięci ustawień fotela kierowcy i lusterek


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

No brawo, brawo :good:

Ja długo się zastanawiałem nad tym modem i z uwagi na strach przed klejeniem i uciapaniem boczka prawie z niego zrezygnowałem.

Załamało mnie to co zobaczyłem na audizine. Boczek pod pamięć kosztuje w ASO ok. 2tyś. a jako używek praktycznie jest nie do dostania.

Któregoś dnia, stojąc w korku przyszedł mi do głowy absurdalny wręcz pomyśł, który ostatecznie wcieliłem w życie i memo jest on board :)

Wykorzystałem grube gumowe podkładki pod meble, taśmę dwustronną i izolację materiałową - zamiast 2tyś wydałem na to ok. 30PLN

Podkładki dały oparcie ramce na przyciski:

6262423dbfec2ca8med.jpg

3ee3bdac827596bdmed.jpg

2f55edc7bc76457emed.jpg

Izolacja okleiłem precyzyjnie krawędzie ramki żeby nic nie skrzypiało itp. Ramkę połączyłem z podkłądkami taśma dwustronną.

2744731be8f77c55med.jpg

Wszystko super pasuje i wygląda, nic nie skrzypi i w razie jakiejś awarii itp do przycisków można się dostać bez demontażu całego boczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rose - i to jest całkiem fajny pomysł... Widzisz, po jakimś czasie przestał działać mi przycisk memo - okazało się, że nie docisnąłem wtyczki do panelu... I musiałem znów ściągać tapicerkę (ehh te cholerne spinki).

A jak poradziłeś sobie z fotelami? Tam się trzeba trochę nachapać aby poprowadzić kable do wszystkich silników - chyba lepiej kupić gotową wiązkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak poradziłeś sobie z fotelami? Tam się trzeba trochę nachapać aby poprowadzić kable do wszystkich silników - chyba lepiej kupić gotową wiązkę...

Zanim pomyslalem o memo, szukalem fotela pasazera w pelnej elektryce. Znalazlem taki fotel, ale do kupienia w komplecie z fotelem kierowcy i kanapa. Poniewaz cena byla "przystepna" to wzialem calosc. Okazalo sie ze fotel kierowcy ma modul memo i pelna wiazke, wiec przelozylem go do siebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek i jak modul o numerach 8H0 959 760 – sterownik od A4 Cabrio bedzie pasil :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie zapomniałem Ci napisać - schemat dla Cabrio i Avanta jest prawie identyczny (różnice są minimalne - dodatkowe połączenia nie mające wpływu na działanie układu) więc na 99% zadziała :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S Mam pytanko, a właściwie problem

w moim aucie mam seryjne wyposażenie, ktore Ty dokladales, i mam problem poniewaz nie wiem

1. czy pamiec ustawien fotela jest tylko dla siedliska, poniewaz oparcie nie chce sie ustawiac.

2. czy aby wywolac zapisane ustawienie trzeba trzymac przycisk czy wystarczy go raz nacisnac (1 raz mi zadzialalo na 1 kliknieciu, potem musialem trzymac zeby sie przestawilo)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z tego co wiem to memo działa na wszystkie ustawienia oprócz lędźwi (to jedyny silniczek fotela którego zasilanie nie idzie przez sterownik memo).

2. Naciśnij i przytrzymaj chwilę wybrany przycisk przy otwartych drzwiach (fotel ustawi się sam). Przy zamkniętych drzwiach trzeba przytrzymać przycisk do momentu uzyskania pozycji zapisanej w pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy bylby to klopot jakbym zapytal, o kolory wtyczek w jakich mam szukac tych usterek

wtyczka 32-pinowa ma kolor ??

wtyczka 8-pinowa ma kolor ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32-pinowa jest niebieska z różowym zatrzaskiem. 8-pinowa pod fotelem jest czarna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S,

Wielkie dzięki za super instrukcję. Udało mi się zainstalować i uruchomić pamięć fotela kierowcy :>.

Ponieważ robiłem to pierwszy raz miałem trochę problemu z początku ze zrozumieniem, że ori przewody to nie są przewody, które wystarczy włożyć w całości w odpowiednie miejsce w gniazdach i po sprawie. Nauczyłem się, że to tylko przewód z jednakowymi końcówkami z obu stron i aby podłączyć sie prawidlowo trzeba kabelek przeciąć i wykorzystać jedną część z końcówką a sam przewód przedłużyć do połączenia z odpowiedią końcówką drugiego kabelka (przeważnie inną niż poprzednia);(. To tak dla potomych nowicjuszy jak ja :gwizdanie: Przy okazji trochę udało mi się zrozumieć system oznaczeń gniazd i przewodów w ETKA co ciężko porównać z ELSA. ( brak bezpośredniego odniesienia przewód ELSA - numer kabelka ETKA) :(

Mała uwaga, co do kabelka gniazda 20 pinowego w drzwiach - od strony połączenia z kostką wiązki foteli (przewód 00979132) powinien być przewód 000979012.

Kabelek 000979131 łączy się w kostce czarnej 10 pinowej sterownika drzwi ale drugi koniec w słupku 20 pinowej kostki jest już z numerem 00979009.

Przy okazji widzę, że nie mam CAN-a (VAG nie wykrywa - produkcja Audi b6 S-line koniec 2003, model 2004), cała komunikacja odbywa się po K. Nie bardzo rozumiem w takim razie kwestię uczenia sterownika - poprzez VAG nie mam dostępu ale w praktyce pamięć działa. Nie mogę tylko zapamiętać z kluczyka. Poproszę o oświecenie mnie w tej kwestji :mysli:

To tylko na razie pierwsza część przeróbki - teraz czekam na kasę i zabieram się za lusterka (na razie mam bez składania ogrzewane).

Pytanie - sterownik w drzwiach kierowcy wymieniłem na G (był B - mprzyda się do tylnich okien, są na korbkę)- czy będę musiał także wymienić steromni w drzwiach pasażera?

Pozdrawiam

Andy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to nie masz CAN-a - przecież te auta mają magistralę CAN - większość modułów komunikuje się ze sobą w ten sposób (nie wszystkie co prawda ale większość). Rozumiem, że próbowałeś podłączyć się do CAN Gate i się nie udało? :) To dlatego, że bramką CAN w naszych autach jest sterownik deski rozdzielczej. Linia K służy tylko do diagnostyki - jest doprowadzona także do wybranych modułów (dla przykładu sterownik Homelinka nie jest do niej przyłączony).

Jeśli chodzi o drzwi pasażera - aby odpalić składanie i memo tam także musisz podmienić sterownik na ten w pełnej opcji. Silniczków z przednich drzwi nie da rady podłączyć do tylnych drzwi - tam są jeszcze inne moduły (ich numer zaczyna się od 8E0).

Powodzenia w modzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S

Ano właśnie o to chodzi - nie mogłem się podłączyć do CAN-a bo magistrala przewodowa jest napewno (połączyłem wg Twoich zaleceń tylko, że przy słupku wtyczki 20 pinowej). Nic nie mogłem za to wykombinować z VAG-iem - nie mogłem przeprogramować sterownika wg Twoich zaleceń - wywalał mi błąd na 007. A jak poprzednio zaznaczyłem VAG nie komunikuje się z CAN-em to sobie pomyślałem, że go nie ma ;(

Ale mimo to zresetowałem błędy (nie wszystkie się dały) - i pamięć działa (tyle, że nie zapamiętuje w kluczyku).

Dzięki za info o sterownikach do drzwi - w takim razie jak dokupię do prawych drzwi (akurat tylko do kierowcy był dostępny), to sprzedam swój komplet - może komuś sie przyda. Szkoda,że nie można wykorzystać do tyłu :(byłoby taniej.

Pozdo

Andy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super opis, szacun :hi:

Jedna informacja mi umknela gdzies i nie moge znalezc.

Mam fotele orginalnie zainstalowane elektrycznie sterowane ale nie posiadaja funkcji memo ;(. Jesli dobrze rozumiem do kompletu jaki wypisales jest potrzebny rowniez jakis modul memo pod fotel kierowcy. Jesli tak to czy znasz jego koszt i numer seryjny?

No i jeszcze jedno pytanko. Nie rozumiem watku dotyczacego silownika podnoszenia szyb, czy to ma jakies znaczenie w calym systemie jaki model tego silownika, przeciez ustawiam memo dla fotela kierowcy (tylko chce dla fotela gdyz lustra sa standardowe i niema kasy na skladane) a nie dla szyb.

z gory dzieki za pomoc :hi:[br]Dopisany: 13 Sierpień 2010, 05:09_________________________________________________kurcze niedoczytalem do konca uwaznie.

Ten modul o ktory sie pytam to jest to 8E0 959 760 – sterownik pamięci ustawień lusterek/foteli [1498zł ASO // 100-200zł allegro] - correct ??:)

No i silownik szyby jesli dobrze rozumiem jest potrzebny aby wykorzystac jego do podlaczenia przyciskow zapamietywania polozenia - corect ??:)

Sorras za glupie pytania ale pierwszy raz bede zabieral sie do tak powaznego tematu a juz sporo modzikow zrobilem w swojej sztuce. Jak skoncze wrzuce foty.

Z gory dzieki za odp Bart S :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer sterownika, który podałeś zgadza się - nowy silniczek w drzwiach jest Ci potrzebny do tego aby obsłużyć panel przycisków memo znajdujący się w tapicerce drzwi kierowcy (zwykłe moduły nie mają wszystkich pinów, m.in. tych od funkcji memo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden szczegol dotyczacy tego moda. Jaki jest numer lusterek zew w pelnej opcji, tj: skladane, fotochrom i z pamiecia polozenia do wersji B7, mysle ze od B6 bedzie takie same, wiec ktorekolwiek.

Dzieki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer przyda Ci się jeśli będziesz chciał brać z ASO... Jeśli kupujesz używkę, patrz na wiązkę (14 przewodów w kostce 16 pin). Lusterko fotochromowe ma czarną uszczelkę dookoła szkła...

Numery lusterek (sterowane elektrycznie, podgrzewane, samościemniające, składane z funkcją pamięci):

8E1 858 499 C (lewe)

8E1 858 500 C (prawe)

Szczerze mówiąc nawet nie wiem czy znajdziesz ten numer na lusterku - prędzej oznaczenia poszczególnych części składowych niż całości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaje....... dzieki :hi:

Poszukiwania czas zaczac - allegro :evil:[br]Dopisany: 17 Sierpień 2010, 02:07_________________________________________________8E2 959 801 F czy takie silniczki podnoszenia szyb beda pasowaly do B7.

4B0 959 760 C moze wiesz czy ten sterownik pamieci ustawien foteli/lusterek od A6 moze pasowac - ma dwie kostki niebieska 32 pin, czarna 12 pin.

Co to oznacza 8E2 - o dwojke mi sie rozchodzi rzecz jasna. Pytam sie ciebie bo zauwazylem ze jestes mega rezacz. :hi:[br]Dopisany: 17 Sierpień 2010, 02:28_________________________________________________Jeszcze jedno pytanie :wallbash:

Czy konieczny jest pelen komplet fotochromu??? - chce wstawic wstepnie tylko lustra zew, bo narazie mam problem ze znalezieniem lusterka wew fotochrom bez czyjnika zmierzchu/deszczu. Pozatym podlaczylem juz xeny pod normalny przelacznik swiatel bez opcji auto i narazie nie chce mi sie go zmieniac.

dzieki :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8E2 to wersje z anglika - możesz sobie odpuścić ;)

Aby uruchomić fotochrom - potrzebujesz przede wszystkim lusterko wewnętrzne. To ono steruje całością (na podstawie odczytu z czujnika światła) i daje impuls do lusterek zewnętrznych.

Niestety nie wiem czy sterownik C zadziała w nadwoziu A4. Z reguły jeśli już ryzykowałem założenie innego drivera - różnił się oznaczeniem jedynie pierwszymi trzema znakami (symbole innego nadwozia), końcówka zawsze była ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam lusterek zew fotochrom z pamiecia i cos nie moge znalezc :wallbash:

Najwiecej ile znajduje to w kostce 16 pinowej 10 przewodow - mozesz powiedziec prawdopowdobnie jakiej funkcji lusterka nie maja? - sprzedawcy zarzekaja sie ze sa skladane, podgrzewane no i maja ta czarna uszczelke czyli fotochrom.

Najwidoczniej brak pamieci :mysli: a moze jest mozliwosc dolozenia tej funkcji w samym lusterku?

Z gory dzieki Bart-S :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...