bania Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Istnieje spora szansa że to pompa ja po przekładce zalałem zwykłym olejem układ żeby go szlak nie trafił przy odpaleniu . I podobnie się wspomaganie zachowuje
MAX_01 Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 U mnie objawy takie: blokuje tylko w jedną stronę ( w lewo ), w drugą stronę działa normalnie. Blokuje tylko gdy zimno oraz po dłuższym postoju ( kilkugodzinnym oraz oczywiście rano po pierwszym odpaleniu ). Przy pierwszej próbie skrętu w lewo ( i tylko w lewo ) odczuwam wyraźny opór, w pewnej chwili coś odpuszcza ( puknięcie jakby się odkleiło / puściło ), jeszcze przy dwóch kolejnych próbach skrętu w lewo jest odczuwalny opór, coraz lżejszy i nagle wszystko działa normalnie. Przy jeździe wspomaganie działa normalnie. Jak jest ciepło - wszystko działa normalnie... wariactwo jakieś - na zimnym i jak jest zimno / dopiero odpalonym motorku coś blokuje w jedną stronę, po czym po kilkunastu sekundach i kilku ruchach kierownicą wszystko znów wraca do normy... Reasumując - jeśli to pompa to czy nie powinno wariować na ciepłym/rozgrzanym silniku?, czy nie blokowało by wtedy cały czas bez reguły i w obie strony? czy pompa nie wydawała by jakiś podejrzanych dźwięków? A tu tylko gdy zimno, tylko w jedną stronę, trwa to tylko przy kilku ( dwa do czterech ) ruchów kierownicą, towarzyszy temu tylko jeden dźwięk przypominający puknięcie jakby się coś odkleiło/puściło i już, żadnych innych odgłosów... Naprawdę skłaniam się w kierunku tego rozdzielacza. Ale jeśli ktoś jednak ma logiczne argumenty że to coś jeszcze innego, to proszę o informacje. Jak narazie bardzo mnie to irytuje co rano, ale nie mam zamiaru pochopnie działać. Już kiedyś za namową "dobrego mechanika" zregenerowałem magla bo coś stukałon przy skręcie... a okazało się że to jeden z wachaczy! kilka setek w błoto.
A-rek Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Max_01 mnie też to bardzo dziwi, że takie objawy pojawiają się tylko gdy samochód stoi kilka godz w temp poniżej 7 stopni celcjusza gdy stoi w temp 10 stopni nie blokuje sie
baca21 Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Miałem- mam podobnie tzn przy skręcie w lewo zwłaszcza jak jest zimny i przy postoju po nocy opór w skręceniu kół w lewo ale tylko raz.. po przełamaniu oporu wszystko jest ok choć podczas jazdy czuć coś na kierownicy przy skręcie w lewo....w prawo nie było żadnych objawów negatywnych.... diagnoza... wybity wahacz górny z lewej strony i po prostu przeskakuje i blokuje na luzach.. wahacz przyjechał dziś do TOM77 i w sobotę wymiana.. na 99% wyeliminuje to problem. Także sprawdź sobie stan górnych wahaczy... może tam też tkwi problem.
A-rek Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 jeśli winny byłby wachacz to działo by się to cały czas i temperatura powietrza nic by do tego nie miała
ROBERT Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 A ja obstawiam magiel , tak to już chyba jest z tymi regenerowanymi
MAX_01 Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Dzwoniłem dziś do "Dynamica Łódź", i człowiek z którym rozmawiałem spytał mnie czy po wymianie płynu jest on czysty czy szybko zrobił się nie klarowny i brudny... no u mnie po wymianie w zasadzie odrazu zrobił się brunatny/brudny, więc gość stwierdził że oprócz regeneracji maglownicy (wspomniał o teflonie na rozdzielaczu, uszczelkach na tłoku i czyszczeniu wszystkiego) to jeszcze pompa do wymiany bo to z niej ten syf w płynie, niby się wyrobiła i puściła opiłki w obieg i to one zrobiły robotę ! cholera, przed momentem wymieniłem pompę oleju i znów zonk! Chyba żywotność części zaczyna się odzywać. Mam audi z 98. No ale za pasje trzeba płacić. Reasunując: regeneracja 830zeta, pompa używka u nich 400zeta. I co tu robić? Nawet mają wolny termnin w ten piątek. Nie wiem czy jechać czy się jeszcze pobujać z tym irytującym problemem... Ale nadal nie wiem czemu układ nie domaga tylko gdy jest zimno i w jedną stronę, gość coś mówił o przeciekaniu teflonu na rozdzielaczu... i dobił mnie tym że sama regeneracja bez wymiany pompy na niewiele się zda! I jestem w punkcie wyjścia. Albo wymiana całości albo nic nie robię i czekam co będzie dalej się działo. Dopiszę coś jak już sprawę załatwie. Pozdrawiam.
bania Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 No to obaj mieliśmy racje radze poszukać używanwj pompy z jakiegoś angola jak dobrze kupisz 100tys zrobi a magiel niestety swoje kosztuje
MAX_01 Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Plan mam taki: skoro i tak wszystko do wymiany ... bedę jeździł doputy, dopuki nie padnie na amen, lub nie zauważę że zaczyna blokować częściej niż tylko rano lub gdy zacznie blokować podczas jazdy. Wtedy wymienię wszystko na raz. Z najnowszych doniesień, u mnie w lokalnym sklepie motoryzacyjnym ( sprawdzone miejsce, konkretni ludzie ) zaproponowano mi pompę za 350 zł, zamiennik oryginału, fabrycznie nowa ( tylko fabryka nieznana ). Gość do tej pory był rzetelny... to i tym razem może nie kłamie, bo powiedział że handlują tym od dwóch lat i nie było reklamacji, a kiedyś mieli regenerowane oryginały to się im zdarzały zwroty... No i co tu robić? A cha, i powiedział jeszcze że dużo tych pomp już sprzedali, tak więc może to nie jest mój pech tylko poprostu w pewnym wieku nawet w audi może się coś zużyć . Jak wymienię to dam znać czy pomogło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się