yarel Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Witam Przy okazji wymiany wadliwego czujnika temperatury paliwa w swoim 1.9 TDI 90KM AHU, postanowiłem zrobić fotki i opisać może komuś się przyda Zaczynamy od kupna czujnika, ja kupiłem ORI BOSH (028 906 040c) za 43 zeta: http://yfrog.com/jmg81j Kompletujemy klucze: zestaw Torx, 10 nasadowa, płaski śrubokręt, klucz energetyczny 2T(albo brzeszczot), młotek. Odkręcamy pokrywe silnika,klucz 10 nasadowy: http://yfrog.com/jm62502714j Odkręcamy pokrywe nastawnika,3 śruby bezproblemowo torx`em (żółte strzałki), a czwartą dłuższą śrubę ze specjalnym łebkiem (zaznaczona czerwoną strzałką) odkręcamy kluczem energetycznym o końcówce 2T. Jeśli nie posiadamy takiego klucza, możemy użyć brzeszczota aby napiłować odpowiednio łebek śruby,albo uderzając delikatnie młotkiem i śrubokrętem w łebek śruby odkręcamy ją. Potem kupić taką samą śrubę z końcówką na torx`a albo odpowiednio pod jakiś klucz czy śrubokręt napiłować Ja dokupiłem w Castoramie za 1.5 zeta na torx`a. Przy zdejmowaniu pokrywy nastawnika wyleci nam trochę ropy,dlatego warto się jakąś szmatką ubezpieczyć : http://yfrog.com/jmdsc00005fmj Wymieniamy czujnik,jest przykręcony dwiema śrubami torx: http://yfrog.com/jmdsc00003vyj Oczyszczamy krawędzie nastawnika,sprawdzamy uszczelkę albo wymieniamy na nową : http://yfrog.com/jmdsc00004kcj Zakręcamy wszystko w odwrotnej kolejności,śruby nastawnika zakręcamy po przekątnej (na krzyż),żeby uszczelka idealnie dolegała. Dokręcamy śruby i cieszymy się z wymiany :> Czas wymiany godzina (w tym 45 minut droga do Castoramy po nową śrubę, Cintek ojca nie śmiga jak moja Niunia ). Po wymianie czujnika nie musimy niczego ustawiać ani adaptować. Podziękowania w skompletowaniu potrzebnych informacji dla Sztomela i Misiu0 Mam nadzieje że komuś pomogłem, miłej pracy życzę
spanky Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 wstaw wieksze zdjecia .... p.s fajny opis ...
karolasterka Opublikowano 1 Lipca 2010 Opublikowano 1 Lipca 2010 a jaki rozmiar śruby kupić zamiast tej jednej na specjalny klucz?
Łaszczu Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 Zostaw ta stara trójkątna. Ja nabiłem nasadkę 7 i poszło
zdzis Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 PO czym można stwierdzić że walnięty jest? Co jego wadliwe działanie powoduje??
karolasterka Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 U mnie wymienione nabiłem 7 i poszło jak po maśle a i radzę od razu zaopatrzyć się w uszczelkę pod pokrywę nastawnika bo stara moze być do niczego
1santi Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 (edytowane) Ja zauważyłem u siebie znaczny wzrost zużycia paliwa. Podjechałem podłączyć pod komputer i wywaliło mi błąd Czujnik temperatury paliwa - G81. Pewnie czujnik będzie do wymiany, mechanik powiedział mi że znajduje się on przy pompie paliwa. Edytowane 4 Grudnia 2014 przez 1santi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się