Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Czy zwrotnica może sie skrzywić ?


gawey

Rekomendowane odpowiedzi

czesc wam niedawno wymienialem koncowki drazkow i mechanik powiedzial ze mam krzywa zwrotnice i ze nie moga ustwaic zbieznosci ....i tu pytanie czy jest to mozliwe bo ktos powiedzial ze zwrotnica jest zeliwna i jest dosycwytrzymala jak juz to moze peknac i teraz nie wiem gdzie lezy prawda :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się skrzywić .... moja też okazała się skrzywiona, z tym że u mnie to było następstwem lekkiego uderzenia w koło przez innego użytkownika drogi.. :( ... kupiłem używkę z łożyskiem, czujnikiem abs za 200zł .. i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się skrzywić .... moja też okazała się skrzywiona, z tym że u mnie to było następstwem lekkiego uderzenia w koło przez innego użytkownika drogi.. :( ... kupiłem używkę z łożyskiem, czujnikiem abs za 200zł .. i jest ok

dokładnie :good: - zwrotnicę skrzywisz tylko po konkretnym uderzeniu w nią ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki wszystko wiem czyli kupilem auto po dzwonie :confused4:

nie musiał to być akurat dzwon ... mógł ktoś np. przy**bać w krawężnik ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu.

A4 B5 AHU 98'

Początkowo ściągało w prawo, wymieniono wahacz górny z lewej strony i było OK przez jakieś 2 miesiące.

Potem zaczęło ściągać w lewo i kontrola u mechanika nie wykazała żadnych luzów. Na zbieżności serwisant powiedział że faktycznie, wszystko jest "ciasno" spięte i prawdopodobnie skrzywiona jest zwrotnica prawa. Wyregulowali mi to przesunięciem sanek.

Wykres z tego ustawiania jest poniżej.

20140519_155304.jpg

Widać sporą rozbieżność między pochyleniem prawego a lewego koła. Kilku użytkowników tego forum napisało że zwrotnice ciężko skrzywić...Problem w tym że autem poza mną, jeździ żona i wszystko wychodzi po jej trasach do pracy:/

Rozwód nie wchodzi w grę (choć pewnie wyszedłby taniej) więc auto trzeba naprawić.

Fakt że po tej regulacji sanek auto się dobrze prowadziło, było stabilne nawet przy wyższych prędkościach ale czuć było wyższą czułość na skręt w lewo.

Na forum znalazłem zwrotnice pasującą do mojego modelu: na 75mm.

Kolega Doman13 sugeruje wymianę odrazu obu zwrotnic (http://a4-klub.pl/zawieszenie-13/b5-aeb-koniec-prawej-zwrotnicy-jakiej-firmy-zalozyc-19978/#post270761)

Bej napisał mi że jeśli zwrotnica jest krzywa to powinna być też felg.a Niestety, wszystkie felgi mam proste :/ I że może być też byc uszkodzona kołyska lub tuleje..

Dodatkowo, ostatnio znów zauważyłem że auto delikatnie znosi w prawo (jak przed wymianą wahacza). Opon nie ścina, nic nie bije. Auto po prostu gładko schodzi z toru jazdy. Dodatkowo, mam wrażenie że jak przejeżdżam przez wyboje to koło się prostuje i muszę lekko kontrować żeby utrzymać prosty kierunek.

Niektórzy sugerują odrazu wymianę kompletu wahaczy górnych jednej strony, że jak jeden "puszcza" to drugi się szybciej zużywa i potem wpada w błędne koło.

Nie chce wymieniać całego zawieszenia bo mam inne wydatki a znów jazda "krzywym" autoem trochę mnie irytuje. Najdziwniejsze jest to że przed ślubem tylko olej i filtry a po ślubie się sypie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...