Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Turbina ? Przepływka? czy może jeszcze coś?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Sluchajcie zanim pojade podpinac sie do kompa, bo na to teraz nie mam czasu chcialbym wysluchac waszych teorii bo benzyne z doladowaniem mam dopiero 4 mies.

Problem wyglada w ten sposob, jakis czas temu zauwazylem ze przy gwaltownym przyspieszaniu moc przychodzila jakos skokami. nie szarpalo nie wiem jak, ale czuc bylo ze po zalaczeniu turbiny sa takie fale. Przysluchiwalem sie i wydaje mi sie ze turbo pracowalo rowno przez caly zakres obrotow.

Takze stawialem na jakies lewe powietrze albo moze filtr paliwa. Wszystko fajnie ale zanim zdarzylem cos zrobic dzisiaj odpalilem auto juz bez turbiny :shocked: nic, cisza, mam zwykla benzyne :thumbdown:

Teraz tak, olej w porzadku, nie kopci, turbo nawet nie gwizdnie...

Jedyne co przychodzi do glowy takiemu laikowi jak ja to przeplywka

Zasadnicze pytanie: Czy jest sens zebym zaczal cos grzebac czy w pierwszej kolejnosci jechac na kompa??

Z gory dzieki za pomoc

Opublikowano

Witam!

Sluchajcie zanim pojade podpinac sie do kompa, bo na to teraz nie mam czasu chcialbym wysluchac waszych teorii bo benzyne z doladowaniem mam dopiero 4 mies.

Problem wyglada w ten sposob, jakis czas temu zauwazylem ze przy gwaltownym przyspieszaniu moc przychodzila jakos skokami. nie szarpalo nie wiem jak, ale czuc bylo ze po zalaczeniu turbiny sa takie fale. Przysluchiwalem sie i wydaje mi sie ze turbo pracowalo rowno przez caly zakres obrotow.

Takze stawialem na jakies lewe powietrze albo moze filtr paliwa. Wszystko fajnie ale zanim zdarzylem cos zrobic dzisiaj odpalilem auto juz bez turbiny :shocked: nic, cisza, mam zwykla benzyne :thumbdown:

Teraz tak, olej w porzadku, nie kopci, turbo nawet nie gwizdnie...

Jedyne co przychodzi do glowy takiemu laikowi jak ja to przeplywka

Zasadnicze pytanie: Czy jest sens zebym zaczal cos grzebac czy w pierwszej kolejnosci jechac na kompa??

Z gory dzieki za pomoc

podlacz manometr i sprawdz cisnienie doladowania wtedy bedziesz mial pewnosc co do turbiny i szczelnosci ukladu, przeplywke sprawdzisz podpinajac pod komputer blok 002 o ile pamietam oczywiscie dynamicznie

Opublikowano

turbiny nie mam co sprawdzac bo ona nawet nie ma zamiaru sie zalaczyc, poprostu totalne zero. Tak jakbys odlaczyl wtyczke i koniec. :thumbdown:

A przeplywke sprawdze przed weekendem to napisze co i jak, moze komus sie przydadza takie info na przyszlosc.

Dzieki poki co :good:

Opublikowano

na twoim miejscu najpierw sprawdził bym kompa "VAG" później przepływka. kiedyś miałem taki sam problem rozwiązałem go. vag powiedział mi brak ciśnienia doładowania problem był jasny jak słońce turbo. :( rozkręciłem była tak zarąbana że komputer ją wyłączył, wyczyściłem , zamontowałem, z kasowałem błąd vagiem i jak nowa chodziła. pozdrawiam

Opublikowano

a ja bym zaczął od kupna wskaźnika doładowania :gwizdanie: potem podłączyć VAG, może auto wpadło w tryb awaryjny?

Opublikowano

Witam

"podlacz manometr i sprawdz cisnienie doladowania wtedy bedziesz mial pewnosc co do turbiny i szczelnosci ukladu"

Zadziwiają mnie takie rady.Owszem będziesz wiedział jak ładuje turbinka(być może),ale jak się ma do tego szczelność układu ?

W AEB 95 nie ma ciśnienia doładowania na VAG-u. Turbinki nie można wyłączyć VAG-iem lub ECU.

Może być jedynie zablokowane mechanicznie. Można to sprawdzić ściągając wąż gumowy po stronie "zimnej" - palcem sprawdzić czy wirnik turbinki da się obrócić płynnie wokół własnej osi.Jeżeli nie ma jakichś oporów przyczyny należy szukać po stronie klapy ograniczającej przepływ spalin przez turbinę (WG).

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

"podlacz manometr i sprawdz cisnienie doladowania wtedy bedziesz mial pewnosc co do turbiny i szczelnosci ukladu"

Zadziwiają mnie takie rady.Owszem będziesz wiedział jak ładuje turbinka(być może),ale jak się ma do tego szczelność układu ?

W AEB 95 nie ma ciśnienia doładowania na VAG-u. Turbinki nie można wyłączyć VAG-iem lub ECU.

Może być jedynie zablokowane mechanicznie. Można to sprawdzić ściągając wąż gumowy po stronie "zimnej" - palcem sprawdzić czy wirnik turbinki da się obrócić płynnie wokół własnej osi.Jeżeli nie ma jakichś oporów przyczyny należy szukać po stronie klapy ograniczającej przepływ spalin przez turbinę (WG).

Pozdrawiam

cisnienie bedzie mniejsze od fabrycznego bo bedzie szlo bokiem przez nieszczelnosc, dodatkowo zakladajac ze uklad jest szczelny bedzie mozna od razu wykluczyc klapke przepuszczajaca spaliny w turbinie. wg mnie od tego mozna byloby zaczac.

Opublikowano

Sluchajcie podlaczylem przeplywke ( bo i tak musialem kupic nowa) ale nic to nie zmienilo :(

Zaraz ide rokrecac turbine bo cos kurde weze od niej sa za tluste na laczeniach, teraz pytanie czy poprostu sie zasyfila czy jednak wciagnela oleju :blink: tyle ze olej na bagnecie jest jak byl :mysli: porozkrecam, oblukam i napisze co sie urodzilo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...