Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKD] Turbo & Soft by TUNE-UP - czyli "zwykłe" B7 by Piero...


Piero

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwotnie: A4 B7 - 2.0 TDI

Oznaczenie silnika: BLB

Soft: fabryczny

Turbo: fabryczne

Moc: 140KM

Moment obrotowy: 340 Nm

Aktualnie: A4 B7 - 2.0 TDI

Oznaczenie silnika: BKD

Soft: TUNE-UP Gdańsk - czyli "ROB55"

Turbo: CUSTOM by TUNE-UP Gdańsk - czyli "ROB55"

Moc: 198 KM

Moment obrotowy: 424 Nm

Zaraz po zakupie przesiadłem się do 2.0 TDI z 1.4 benzyny 90KM więc był szał, później problem z silnikiem... i po wymianie silnika i turbo na nowe - bez żadnego programu moc i moment wyglądały następująco (149KM i 414 Nm):

bylou.th.jpg

Ostatecznie zakończyliśmy na programie 198KM i 424Nm.

Poniżej aktualny wykres + porównanie do serii.

jestn.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z Intercoolerem został jeden seryjny czy coś dołożyłeś lub wymieniłeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby nie patrzeć na wykres to niby maksymalny moment wzrósł tylko o 10nm ale jak spojrzeć na wykres po środku gdzie przyrost jest ok 100nm to już robi wrażenie :good: ładny potencjał ma BKD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest na razie na ORI IC...

Taki potencjał moim zdaniem ma właśnie TURBO, aczkolwiek sam BKD też nie jest tu bez znaczenia.

Patrząc na wykres Nm przed softem i po różnicy w max momencie nie ma dużej, ale warto pamiętać, że seryjnie BLB + seryjne turbo ma ok 340Nm a tutaj bez programu po wymianie silnika i turbawki było już 414 Nm...

Generalnie potencjał jest na bezpieczne ok. +220KM z cała pewnością. Wystarczy dołożyć drugi IC lub lepiej FMIC i poprawić soft...

Pompki są seryjne, ważne aby korekcje były dobre, pompki muszą być jak nowe i jest git. U mnie jedna już nie daje rady lekko więc konieczna będzie wymiana.

Co do pytania jakie to turbo? Powiedz Robertowi, że to samo co ma Piero to będzie wiedział o co chodzi :naughty: To jest turbo jego produkcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki potencjał moim zdaniem ma właśnie TURBO, aczkolwiek sam BKD też nie jest tu bez znaczenia.

to tubo ma duuzy potencjal , i jak na hybryde to ladnie zbiera sie z dolu( jak BRD ) ale to czy to jest BKD czy BLB nie ma zadnego znacznia.Za wyjtkiem pompy oleju to sa blizniacze silniki wiec mocowo BKD nie ma zadnej przewagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na jakąś inną hamownie najlepiej obciążeniową i sprawdź dokładnie jaką masz moc i moment. Bo hamownia Roba555 jest znana że zawyża wartość momentu obrotowego, pewnie w rzeczywisotości nie bedzie tam więcej niż 380Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na jakąś inną hamownie najlepiej obciążeniową i sprawdź dokładnie jaką masz moc i moment. Bo hamownia Roba555 jest znana że zawyża wartość momentu obrotowego, pewnie w rzeczywisotości nie bedzie tam więcej niż 380Nm.

Jak kazda inercja na wiekszej turbinie :) gdzie przez 1500obr nic sie nie dzieje a pozniej piardut i ECU boosta nie zdarzy regulowac.

Natomiast jak by porownac wyniki z mojej hamowni a tymi z Vtechu w okolicy to generalnie wychodze na srodku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na jakąś inną hamownie najlepiej obciążeniową i sprawdź dokładnie jaką masz moc i moment. Bo hamownia Roba555 jest znana że zawyża wartość momentu obrotowego, pewnie w rzeczywisotości nie bedzie tam więcej niż 380Nm.

Jarol nie do końca tak jest. Ta hamownia to dawna Witkowa. Pomiary z niej pokrywały się z Maha Mastersa + - 2-3 Nm i + - 2 KM.

Chyba, że coś jest przestawione w setupie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w d... co pokazuje hamownia i na ile te parametry są prawdziwe bo nie należe do osób które się onanizują patrząc na swój wykres :decayed: - dla mnie ważne jest jak auto jedzie, a np. dziś na obwodnicy Pasek 2.0 TDI wąchał spaliny, a próbował za wszelką cenę dotrzymać tempa... i o to chodzi! Nie miał szans w przyspieszeniu od 100 - 200... :cool1: Jak dla mnie te rezultaty są realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piero wrzucasz FMIC-a czy drugiego SMIC-a ?

jaka temperature masz w dolocie ????

własnie montowałem wujasowi FMIC-a do passka B6 BMR 125kW kopnięty na 147kW

po wymianie temperatura spadła o 20 stopni przy stałej prędkosci 160km/h :good: :good: :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie raczej drugi SMIC - z wyglądu ma być ORI :decayed:. Temperatury nie sprawdzałem...

PS. Ile wynosi standardowa temp przy danej prędkości?

Nie ma czegoś takiego jak standardowa temperatura. Wszystko zależy od wielu czynników: temp powietrza, ciśnienia doładowania, prędkości z jaką jedziesz itp. Ja moge Ci powiedziec tyle że na seryjnym IC i doładowaniu 1,5bara przy temperaturze zewnętrznej -2 stopnie przyśpieszając od 0 do 180km/h w dolocie miałem ponad 40 stopni. Po założeniu FMIC w tych samych warunkach temp zewnętrzna (-2,5 stopnia) w dolocie było tylko 12 stopni. Wiec różnica jest ogromna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarol nie do końca tak jest. Ta hamownia to dawna Witkowa. Pomiary z niej pokrywały się z Maha Mastersa + - 2-3 Nm i + - 2 KM.

Chyba, że coś jest przestawione w setupie :evil:

Setup bez zmian...wyniki sie z MAHA pokrywaja jak mowimy o seryjnych autach. Przy wiekszych sprezarkach gdzie pierwsza faza hamowania jest leniwa a pozniej jest nagle cug obciazenie na rolkach znacznie urealnia pomiary.

W tym przypadku bym sie nie zdziwil jak by realnie ponad 400 bylo...tam te 400Nm jest w szerokim zakresie obrotow i raczej w wyzszej partii. Gdyby to byla tylko gorka przy 2000obr moglbym sie zgodzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...